کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۵۳۸۶
تاریخ خبر:

سرقت سارقان خشن از دلارفروشان فردوسی

اوایل بهار امسال مردی به فروشنده دلار در میدان فردوسی تهران به عنوان خریدار نزدیک شد و ۵۰ هزار دلار از او خواست و مدعی شد همین میزان دلار را هم سه نفر از دوستانش نیز می‌خواهند که در خیابان بالاتر ایستاده‌اند. مرد مشتری او را فریب داد و با خود به خیابان بالایی برد.

فروشنده دلار بی‌آن‌که بداند چه سرنوشتی در انتظارش است با او همراه شد و همان موقع سه همراه مرد خریدار خود را به جای پلیس جا می‌زنند و بعد از کتک زدن فروشنده دلار، با کلت او را به مرگ تهدید می‌کنند و با انداختن دلارفروش در خودروی‌ خود او را ربودند. وی دو ساعتی گروگان آنها بود تا این‌که متهمان او را زخمی کرده و بعد دلارفروش را با چشم و دست و پاهای بسته، در میان زباله‌های ساختمانی انداخته و فرارکردند. مرد رهگذری او را یافت و بعد از انتقال به بیمارستان باعث نجات وی از مرگ شد.

*** دستگیری سارقان
با شکایت مرد دلارفروش و با دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران تحقیقات پلیسی ادامه پیدا کرد تا این‌که ده‌ها نفر دیگر نیز که دلارفروش بودند و به شیوه‌ای مشابه در دام همان آدم‌رباهای سارق مامورنما افتاده بودند با حضور در پلیس آگاهی شکایت‌های مشابهی را مطرح کردند. پلیس چند ماه در جست‌وجوی این سارقان خشن بود تا این‌که چند روز پیش دلارفروشی که به کمک مردم توانسته بود یکی از همان سارقان را به دام بیندازد، با پلیس تماس گرفت و کمک خواست.

ماموران در محل حاضر و معلوم شد مرد دلارفروش جان سالم به‌در برده و بعد متهم را تحویل گرفتند و او به اداره پلیس منتقل شد. وی ابتدا منکر جرایمش شد اما وقتی در مواجهه حضوری با شاکیان شناسایی شد سکوت خود را شکست و اعتراف کرد و گفت: بوتیک داشتم اما ورشکست شدم، از طرفی زنم رفت دادگاه و بعد از شکایت از من، مهریه ۷۰۰ سکه‌ای خود را به اجرا گذاشت. بخشی از مهریه را پرداختم اما مدتی بابت آن در زندان بودم. بعد از آزادی موقتم با چند خلافکار که در زندان دوست‌شده بودم اقدام به زورگیری، جیب‌بری و سرقت کردم تا این‌که پول بقیه مهریه را دادم اما به جای آزادی بابت خلاف‌هایم زندان رفتم.

*** انهدام باند مخوف در تهران
سارق دلارها افزود: سه سالی در زندان ماندم و با پرداخت رد مال شاکیان بیرون آمدم. آخرین‌بارکه زندان رفتم، سه هم‌سلولی‌ام سابقه‌دار بودند و در آنجا با هم قسم خوردیم یک باند جدید تشکیل دهیم. بعد از یک هفته که از آزادی‌مان سپری شد، چون به دلیل کرونا جزو لیست آزاد شده‌ها قرار گرفتیم دور هم جمع‌شده و جرایم خود را از سر گرفتیم.

ابتدا دلارفروش‌‌ها را شناسایی و بعد خودمان را به جای پلیس و ماموران جازده و آنها را می‌ربودیم، کتک‌زده و شکنجه‌شان می‌دادیم و با سرقت دلارهایشان آنها را با دست و پای بسته در خیابان رها کرده و بعد از فروش دلارها، پول‌های به‌دست آمده را میان هم تقسیم می‌کردیم. نقشه دزدی از سه صرافی را نیز طراحی کرده و درصدد اجرای نقشه آن بودیم که بابت سرقت و ربودن فروشندگان دلارخیابانی بازداشت شده و ناکام ماندیم. با اعتراف متهم و لو دادن جای همدستانش، سه همدستش نیز بازداشت و به جرایم‌شان اعتراف کردند اما همچنان تحقیقات از این سه نفر ادامه دارد.

*** زورگیری مسلحانه
رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از بازداشت سارقان مسلحی خبر داد که به سراغ افرادی می‌رفتند که قصد فروش دلار خود را در میدان فردوسی داشتند. سردار کیوان ظهیری با اعلام خبر بازداشت سارقان مسلح، درباره جزئیات این خبر اظهار کرد: مدتی قبل خبری به کلانتری ۱۴۶ حکیمیه مبنی بر زورگیری و غصب عنوان توسط تعدادی با استفاده از سلاح گرم در مناطقی مانند تهرانپارس و سایر نقاط واصل شد که شناسایی و بازداشت متهمان در دستور کار مأموران پلیس قرار گرفت.

در بررسی بیشتر مشخص شد این افراد سوژه‌های خود را در میدان فردوسی و نقاطی که بیشتر دلار‌فروش‌ها در آن نقاط حضور دارند، انتخاب کرده و پس از اغفال و سوار کردن آنها به خودروهای خود، در محله‌های خلوت از آنها زورگیری می‌کردند.در نهایت اعضای این باند چهار نفره بازداشت شدند و از آنها مقادیری کارت جعلی، لباس نظامی، بیسیم عنوان کشف شد. این افراد بیشتر به سراغ افرادی می‌رفتند که برای فروش ارز خود و سود بیشتر، طمع می‌کردند.

به گفته ظهیری، متهمان این پرونده سابقه‌دار بوده، به تازگی از زندان آزاد شده و دنبال کسب رضایت از شکات قبلی پرونده خود بوده اما مجدداً مرتکب جرم شده بودند.رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از شناسایی چهار شاکی در این پرونده خبر داد و گفت: چنانچه افرادی به این شیوه مورد زورگیری قرار گرفته‌اند می‌توانند با حضور در کلانتری ۱۴۶ اقدام به طرح شکایت کنند.

کدخبر: ۳۴۵۳۸۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر