کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۶۲۳۱
تاریخ خبر:

برادران عبدولی! | داستان‌های پر پیچ و خم و جنجالی از این جوان‌های پرافتخار اندیمشکی

برادران عبدولی! | داستان‌های پر پیچ و خم و جنجالی از این جوان‌های پرافتخار اندیمشکی

اظهارات جالب سعید در المپیک ریو به جزو جملات کلیدی و کاربردی زندگی‌مان بدل شده است

هفت صبح| ‌دیروز خبر آمد که علیرضا عبدولی، دارنده مدال طلای جوانان جهان که به قصد جلوگیری از ضرب و شتم فرزند کوچک برادرش وارد یک درگیری شده بود،متاسفانه  از ناحیه چشم هدف اصابت چاقو قرار گرفته است. علیرضا برادر کوچکتر سعید عبدولی است. سعید کیست؟ سعید همان کشتی‌گیر سابق کشتی فرنگی و مربی ایرانی بوده که چند مدال طلا و برنز جهانی و آسیایی را کسب کرده‌ و نامی معتبر در عرصه کشتی جهان است  اما بیشتر از هرچیز به مسابقه المپیک 2016 شناخته می‌شود.

علیرضا عبدولی

اظهارات جالب او در المپیک ریو در پخش زنده و در انتهای مبارزه ای که به شکست او ختم شد حالا دیگر در حافظه تاریخی ما ثبت شده است و روی سبک زندگی، فلسفه وجودی بسیاری از ما  در آن برهه تاثیر زیادی داشته است به جزو جملات کلیدی و کاربردی زندگی‌مان بدل  شده است . 

 

سعید 34سال دارد ولی علیرضا کشتی‌گیری 20ساله است. آنها دو برادر دیگر هم به نام‌های سامان (متولد 1370) و کرامت دارند که این دو نفر هم کشتی‌گیر هستند و عناوین قهرمانی بسیاری دنبال اسم خود می‌کشانند. ترکیب پر از عنوان و مدال سعید، سامان، علیرضا و کرامت در سال‌های گذشته روی تشک‌های کشتی معمولا بارها به درگیری، زد و خورد و برخوردهای زیادی منجر شده؛ درگیری‌هایی که گاهی یک طرفه بوده و گاهی به دنبال تحریک طرف مقابل رخ داده است اما در هر صورت همیشه این کشمکش‌ها بین این برادران اندیمشکی آنقدر طولانی شده که تا پلیس نیامده، به پایان نرسیده.

سعید عبدولی

نیمه دوم دهه 90، تشک برای سعید عبدولی بارها به میدان جنگ و خونریزی تبدیل شد. این بار اما ایسنا نوشته که برادر سعید ،‌یعنی علیرضا در یک نزاع خانوادگی که به دنبال دفاع از فرزند سعید شکل گرفته چنین آسیب خطرناکی دیده. طبق پیگیری‌های خبرنگار ایسنا، علیرضا عبدولی که اخیرا عنوان قهرمانی رقابت‌های کشتی فرنگی جوانان جهان را به دست آورده در پی درگیری یکی از پسران سعید عبدولی به قصد جداکردن و پایان درگیری وارد نزاع می‌شود اما از ناحیه چشم راست مورد اصابت چاقو قرار می‌گیرد و شدیدا دچار آسیب‌دیدگی می‌شود. علیرضا عبدولی سریعا به تهران منتقل می‌شود و در نهایت صبح دیروز به صورت VIP تحت عمل جراحی قرار می‌گیرد. 

 

این دو برادر حواشی پررنگی در زندگی حرفه‌ای خود تا امروز داشته‌اند. برای مثال دو سال پیش در مسابقات انتخابی کشتی فرنگی المپیک  سعید عبدولی و کوچکترین برادرش به نام کرامت، پس از شکست برادر دیگر به نام علیرضا مقابل امیر عبدی، معترض شدند و به سمت داوران و خبرنگاران حرکت کردند  و جنجال به‌پا کردند و عکس‌های نامناسبی از آن‌ها در این درگیری به جا ماند.

 

 سعید به همراه برادرش کرامت به سمت میز داوران هجوم بردند و با الفاظ سنگین  به آنها اعتراض کردند. در این هنگام ماموران نیروی انتظامی و دیگر عوامل اجرایی وارد این معرکه شدند و جلوی برادران عبدولی را گرفتند. آنها همچنان دست بردار نبودند، بارها به سمت داوران برگشتند و با الفاظ خاص اعتراض کردند. در این هنگام سعید عبدولی به سمت خبرنگارانی که در حال گرفتن عکس و فیلمبرداری از این اتفاقات بودند رفت  و به آنها گفت تلفن همراه‌تان را به من بدهید اما وقتی با مخالفت آنها روبه‌رو شد خطاب به آنها گفت: .... سعید عبدولی همچنین به اعتراض‌های همیشگی به داوران و اعتقاد به ناداوری در بازی‌هایی که با باخت تشک را ترک می‌کرد شهرت زیادی بین اهالی این ورزش دارد.

 

مهر ماه سال 1397 سعید عبدولی و برادران گرایی (که شیرازی هستند) با هم دچار تنش شدند. عبدولی با کشتی‌گیر دیگری روی تشک رفت و توانست او را شکست دهد. زمانی که در حال خروج از تشت کشتی بود، برادران گرایی و همین طور هوادارانشان به عبدولی طعنه زدند و حتی برادران گرایی از الفاظ زشتی علیه عبدولی استفاده کردند. به گونه‌ای که باعث ایجاد درگیری لفظی بین این نفرات شد. البته این درگیری تا خارج از سالن ادامه داشت؛ به طوری که اگر دخالت اطرافیان نبود، شاید کار به درگیری فیزیکی هم کشیده می‌شد.

 

پیش از این، مسابقه انتخابی تیم ملی ابتدای سال 1397 اوج درگیری این دو برادر با کشتی‌گیر دیگری به نام ایمان انصاری بود که میدان را خونین کرد. در حالی‌که تماشاگران حاضر در سالن هفتم تیر، از تماشای چنین صحنه‌هایی مبهوت مانده بودند، درگیری به بیرون تشک هم کشیده شد. زمانی که دو کشتی‌گیر به رختکن رسیدند، درگیری شدیدتری میان برادران عبدولی و دو، سه نفر دیگر و آنها رخ داد. البته انصاری نیز در جریان مبارزه به سمت عبدولی حمله کرد و هر دو طرف در این درگیری مقصر بودند.

 

مشرق آن سال نوشته بود که سعید، سامان و کرامت عبدولی در این دعوا حضور داشتند. این اقدام برادران عبدولی باعث شد برادران انصاری هم حرکت آنها را تلافی کنند. به گفته شاهدان عینی برادران و دوستان این کشتی‌گیر تهرانی بیرون از سالن منتظر خانواده عبدولی بودند و با داد و فریاد به این موضوع معترض بودند که چرا انصاری را در رختکن کتک زده‌اند. در نهایت با صحبت‌های مسئولان فدراسیون با دو کشتی‌گیر و دخالت نیروی انتظامی موضوع ختم به خیر شد و انصاری، دوستانش را از اطراف سالن هفتم‌تیر پراکنده کرد.

 

بعد از گذشت جنجال‌های بالا در همان سال 1397، یک روز هم سامان با کشتی‌گیر دیگری به نام محمد نوربخش بازی داشته که در طول آن به او حمله می‌کند. بعد از اعتراض‌های سامان به داور، او عصبانی می‌شود و دوبار ضربه محکمی به سر نوربخش می‌زند که ابروی او شکافته و خون پخش زمین می‌شود.

 

آنها تنها کشتی‌گیرهایی نبوده‌اند که خونشان وسط تشک به جوش آمده. مثلا برادران دوقلوی قزوینی به نام امیرحسین و امیرحسن شالی به‌علاوه پدرشان و البته 30، 40نفر دیگر از طرفدارانشان در سال 1397 زدوخورد شدیدی با سرپرست فنی داشتند که به دنبال آن پسری 12ساله بر اثر جراحات به بیمارستان منتقل شد. حادثه مشابهی سال 1400 در سالن مسابقات استان اردبیل رخ داد و به زدوخورد و زخمی‌کردن طرفداران و داور منجر شد. همین سال در خوزستان و سپس در آن سوی مرزها، یعنی ترکیه هم اتفاق‌های مشابهی بین کشتی‌گیرهای ایرانی رخ داد.

 

 

کدخبر: ۵۶۶۲۳۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر