کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۵۰۷۹۲
تاریخ خبر:

روایت‌هایی از مرگ‌ علم‌‌، خانم‌ آمریکایی‌ مست و...

روزنامه هفت صبح، آرش خوشخو | شنبه ۲۶ فروردین ماه ۱۳۵۷٫ مهم‌ترین خبر صفحه اول درگذشت اسدالله علم نزدیک‌ترین چهره به محمدرضا بوده است. در سوم آذر ماه ۵۶ منوچهر اقبال مرده بود و حالا اسدالله علم هم در ۵۹ سالگی بر اثر سرطان درگذشت تا محمدرضا دو مشاور اصلی خودرا از دست بدهد. بعد از مدت‌ها تیتری در مورد ادامه تظاهرات در صفحه اول منتشر شده است.

در اصفهان‌. در گزارش از برخورد تظاهرات‌کنندگان با نیروی پایداری یاد شده که از قرار مثلا نفوذی‌های طرفدار حکومت در میان تظاهرات کنندگان بوده‌اند که در نهایت سه نفر را نیز تحویل مقامات پلیس داده‌اند. یک دانشجوی رشته شیمی دانشگاه اصفهان به اسم سید عبدالرحیم مقدسی‌،‌ یک دانش‌آموز به اسم رضا کلاهدوزان و یک کارمند شرکت پلی اکریل به اسم محمد دهقان. کشف شهر هخامنشیان در تنگستان بوشهر دیگر خبر مهم صفحه اول است.

در صفحه ۳ عکسی از هوای تهران منتشر شده که نشانه آلودگی شدید آسمان تهران است‌. یک فایل جدید برای گرفتن آگهی توسط روزنامه اطلاعات باز شده و آن هم آگهی‌هایی مبنی بر ابراز انزجار از ناآرامی‌های اخیر است. در صفحه ۳ چند واحد تعاونی روستائیان در شهرکرد و کرمانشاه پیام ابراز انزجار خودرا منتشر کرده‌اند. در خیابان سلطنت آباد تهران (پاسداران )یک خانم آمریکایی سوار بر یک ولوو با سرعت از فرعی گلستان به داخل سلطنت آباد می‌پیچد و در تصادف با یک پیکان موجب مرگ دو نوجوان ۱۴ و ۱۵ ساله به نام‌های محمد لطفی و حمید حیدری می‌شود.

دو سرنشین دیگر پیکان نیز به شدت مصدوم می‌شوند. دلیل این اتفاق مست بودن خانم آمریکایی ذکر شده است. در خبر دیگری ذکر شده که سوفیا لورن به سه میلیون دلار قاچاق آثار هنری متهم شده است. در صفحه ۵ گزارش شده که تولید پوشاک ایرانی در طول سال به ۱۸۰ میلیون قطعه بالغ شده است که شامل جوراب و لباس زیر و بقیه چیزها هم می‌شود. این گزارش ادعا کرده که مردان ایرانی از زنان خوش‌پوش‌تر هستند‌!

صفا حائری از هنگ کنگ یادداشتی نوشته و ابلاغیه جدید در ممنوعیت استفاده از عناوین غیرایرانی برای بوتیک‌ها و فروشگاه‌ها را به سخره گرفته و عقیده دارد این گونه قوانین برای کشورهایی است که مشکلات بزرگ پیش روی خود را حل کرده‌اند و حالا چنین ایده‌هایی را نیز پیش می‌کشند. در صفحه ۹ یک صفحه کامل در ستایش از اسدالله علم مطلب منتشر شده. جنازه علم امروز از آمریکا به ایران منتقل می‌شود و فردا در حرم امام رضا به خاک سپرده می‌شود.

تیتر این مطلب این گونه است:‌ بیرجندی محبوب و مهربان و مرد همیشه حاضر پهنه سیاست ایران. تیم ملی در یک بازی دوستانه ۵ بر صفر هما را شکست داده است. در این بازی خاکسار تهرانی دروازه‌بان بوده و نظری و سیدعلیخانی و کازرانی و اسکندریان، ‌مدافع بوده‌اند و در خط هافبک هم پروین و نایب آقا و صادقی و دانایی‌فرد بوده‌اند و در حمله هم فرکی و خادم پیر. بازیکنانی که به عنوان یار تعویضی وارد میدان شده‌اند هم‌:‌ مودت‌،‌ قشقائیان‌، عبداللهی، ‌حقیقیان، ‌روشن و ابراهیم‌زاده بوده‌اند.

محمود یاوری هم اسامی تیم ملی امید را اعلام کرده که پر از اسم‌های آشناست:‌ محمد دادکان‌،‌ محمد مایلی کهن‌،‌ محمد احمدزاده‌، ‌سعید مراغه چیان‌،‌ حافظ طاحونی و…در همین صفحه به دغدغه‌های هلوت شوئن مربی آلمان غربی اشاره شده که ۵ ستاره خود را در فاصله دو جام جهانی از دست داده. یعنی بکن باوئر‌، گرد مولر‌، اوورات و گرابوفسکی و برایتنر‌. در صفحه بیست نوشته شده که مهرجویی بر مبنای یک داستان دیگر از غلامحسین ساعدی در حال برنامه ریزی برای فیلم آینده‌اش به اسم عافیتگاه است که نقش اول آن را عزت‌الله انتظامی ایفا خواهد کرد. مهرجویی برنامه‌ای به نام سیاحت را نیز برای تلویزیون ساخته است‌.

امشب در شبکه دو هم فیلم خوشه‌های خشم شاهکار جان فورد پخش خواهد شد‌. طی دو روز و در دو حادثه جداگانه، یک پیکان و یک لندرور از پل جاده درچه به شاه آباد به داخل زاینده رود سقوط کرده‌اند که این دو سانحه ۹ کشته به همراه داشته است‌! در خیابان صفاری در حوزه کلانتری منطقه ۱۴ یک سارق وارد یک خانه می‌شود و در طبقه دوم در حال سرقت بوده که توجهش به یک دستگاه پخش صوت جلب می‌شود و با روشن کردن آن موسیقی طرب انگیزی پخش می‌شود و دزد مربوطه با فراغ بال شروع به ترقص می‌کند که سروصدایش موجب بیداری دختر خانه و سپس پدر و مادر می‌شود و سرانجام دستگیری دزد.

این هم داستان دزد رقصان. در تهران و در صبح پنجشنبه جوانی به اسم پرویز پهلوان که کارگر آهنگری بوده با یک تفنگ دولول به صرافی پارس در فردوسی شمالی حمله می‌کند و به سبک فیلم‌های وسترن کیسه را جلوی کارمندان می‌اندازد و به آنها دستور می‌دهد که کیسه را با پول پرکنند! این عملیات محیرالعقول با فشردن زنگ خطر و حضور اتفاقی یک مامور پلیس به دستگیری دزد می‌انجامد.

کدخبر: ۴۵۰۷۹۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر