کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۴۲۴۱۱
تاریخ خبر:

رقابت نزدیک دایی جان ناپلئون و سلطان صاحبقران

روزنامه هفت صبح، آرش خوشخو | ۲۵ بهمن ۱۳۵۶٫ تیتر اول روزنامه اطلاعات برای ما کاملا آشناست: بسیج دولت برای مقابله با گرانی شب عید. در گوشه دیگر صفحه نوید داده شده که پخش سریال دایی جان ناپلئون پس از پایان خسرومیرزای دوم شروع خواهد شد. البته بازپخش.
صفحه ۳ روایتی دارد از رجوع یک پیانیست جوان اسپانیایی به دادگستری تهران برای ترتیب دادن ازدواجش با یک رقاصه کره‌ای که در تهران با او آشنا شده و خب پرویز بهرام دوبلور مشهور که وکیل هم هست، جوان را به سفارت اسپانیا راهنمایی می‌کند و از او هزار تومان هم دستخوش می‌گیرد.

در باشگاه افسران یک حراجی برگزار شده به‌نفع بهزیستی فرح. همه پولدارهای تهران جمع شده‌اند تا در حراج جواهرآلات و آثار هنری و اشیای تزئینی اهداشده به این بنیاد شرکت کنند. یک گردنبند مروارید فرح به‌وسیله اتاق اصناف به رقم چهار میلیون و پانصد هزار تومان خریداری می‌شود! خانم شمسی میردامادی رقیب اصلی برای خرید این گردنبند بوده. پیپ و عصای هویدا هم به مبلغ هشتاد هزار تومان توسط فاطمه پهلوی خریداری می‌شود.

مجسمه شیرین و فرهاد پرویز تناولی هفتادوپنج هزار تومان قیمت خورده بود که شصت هزار تومان به فروش رفته. در همین صفحه آمده که ایرج پزشکزاد نویسنده شهیر، پس از ۲۶ سال خدمت در وزارت امور خارجه به منصب مدیرکل روابط فرهنگی و اجتماعی وزارت امورخارجه منصوب شده است.

استاد همان موقع هم چهره مسنی داشته است. پزشکزاد چند ماه قبل در سال ۱۴۰۰ درگذشت. صفحه ۱۱ گزارشی کار شده از موج فرهنگی پانک در آمریکا به‌عنوان مهاجمین عاصی هنر و اخلاق. فیلم‌های بلوغ زودرس، هوس‌های یک قاتل و طعمه ظریف به برنامه سینماها اضافه شده‌اند. تبلیغ شمال از شمال‌غربی هم در وسط صفحه سینما به چشم می‌خورد. رقابت کاباره‌ها هم دوباره بالا گرفته. آگهی‌های شکوفه نو و باکارا و ونک ‌و جزیره. مصور و مفصل.

۲۶ بهمن ۱۳۵۶٫ صفحه اول خبر قابل ذکری نیست. در صفحه ۴ آمده که گروه‌های نجات دیگر از زنده ماندن کوهنورد آمریکایی گمشده در ارتفاعات تهران قطع امید کرده‌اند. در صفحه هفت خانمی نامه نوشته که چگونه خالق فیلم درشکه‌چی حالا به مرتبه ساخت سریال نازل خسرومیرزای دوم رسیده است. منظورشان مرحوم نصرت کریمی است. ضیاءالدین دری از لندن نامه‌ای به روزنامه اطلاعات نوشته و پس از دیدن فیلم صحرای تاتارها از سرمایه‌گذاری ایران در ساخت این فیلم ابراز حیرت و تاسف کرده است.

او به طعنه تاتارها را همین گروه سازنده اروپایی این فیلم دانسته که به ایران آمدند و چندماهی خوردند و خوابیدند و پول خوب گرفتند و چنین فیلمی برجای گذاشتند. ششمین جام تخت‌جمشید قرعه‌کشی شده و در اولین هفته پرسپولیس با ملوان دیدار سختی خواهد داشت. خانه دوخوابه ۹۵‌متری در امیرآباد شمالی به قیمت ۶۰۰ هزار تومان برای فروش گذاشته شده. یعنی ۲۰۰ ماه حقوق میانگین ۳ هزار تومانی. در تبلیغ فیلم در امتدادشب نوشته شده که: می‌رود پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران شود.

در نظرسنجی اطلاعات ۲۸ سریال ایرانی توسط ۱۵ نویسنده مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند که دایی جان ناپلئون با ۴۲ امتیاز اول و سلطان صاحبقران با ۳۹ امتیاز دوم شده‌اند. فاصله این دو سریال با بقیه به‌شدت زیاد است. مثلا اختاپوس با ۱۶ امتیاز سوم شده است. طلاق ۱۳ امتیاز، دلیران تنگستان ۱۲ امتیاز، مراد برقی ۲ و خانه قمر خانوم ۵ امتیاز گرفته‌اند. در این نظرسنجی هوشنگ طاهری به دایی جان ناپلئون صفر داده است! یک ماجرای جنایی هم در خاوران رخ داده است.

آقای متاهلی به‌نام امیری همسر و فرزند خود را راهی یک مهمانی می‌کند و همکارش در یک کارگاه کفشدوزی را به خانه دعوت می‌کند که جوانی ۱۸‌ساله به اسم حجت بوده است و اهل شمال کشور. در منزل امیری به حجت پیشنهاد ناشایست می‌دهد و او را تهدید می‌کند که از قرار حجت با چاقو به او حمله می‌کند و او را می‌کشد. یک پیرمرد حصیرفروش که مغازه‌اش جلوی خانه امیری بوده، حجت را لو می‌دهد. جالب آنکه اسم و مشخصات کامل و عکس واضح و بزرگ قاتل و یا به‌عبارتی متهم به‌قتل در روزنامه چاپ شده است.

در اصفهان (زرین‌شهر اصفهان) هم مردی به اسم رحمت‌الله امیری، همسرش و قصاب محله را به ادعای روابط نامشروع به قتل می‌رساند و دادگاه او را به دو بار حبس ابد محکوم می‌کند. حداقل حقوق کارمندان هم از سال آینده هزارو‌دویست تومان تعیین شده است. این رقم در هیات دولت به تصویب رسید. دیگه خسته شدم. خداحافظ.

کدخبر: ۴۴۲۴۱۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • farbod7

    انتصاب مرحوم پزشکزاد به مدیرکلی وزارت ام ور خارجه و همزمان انتخاب سریال دایی جان ناپلئون که بر اساس رمان ایشان ساخته شده به عنوان بهترین سریال و پخش مجدد آن، جال ب است.