کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۶۰۸۴
تاریخ خبر:

رقابت اینگمار برگمان و ایرج قادری

روزنامه هفت صبح، آرش خوشخو | شنبه ۲۸ آبان ۱۳۵۶٫ تظاهرات علیه محمدرضا در واشنگتن هنوز بحث‌برانگیز است. در پاریس هم چند صدنفر از مخالفان حکومت با نقاب‌هایی بر صورت به تظاهرات پرداخته‌اند. با توجه به تظاهرات سه‌شنبه شب و چهارشنبه شب در کوی دانشگاه تهران و خیابان آیزنهاور می‌شود تشنج را در اتمسفر آن روزها به‌خوبی احساس کرد. در همین حال سادات هم به تل‌آویو رفته‌. ایران در یک بازی نه‌چندان جالب توجه با سه گل هنگ‌کنگ را مغلوب کرده است‌.

دو گل از غفور جهانی و یک گل از کازرانی‌. جالب این‌که در بازی رفت هم در پیروزی دو بر صفر ایران همین دو نفر به هنگ‌کنگ گل زده بودند. در غیاب عادلخانی و روشن و صادقی‌، ‌مهاجرانی از نایب‌آقا و خورشیدی و دانایی‌فرد استفاده کرده است‌. و در اواخر بازی ابراهیم‌زاده به‌جای حسن نظری به بازی آمده است‌. رضا پهلوی هم بازی را دیده و از شیوه بازی تیم ولی اظهار نارضایتی کرده است‌. همزمان کویت با یک گل استرالیا را برده تا با هفت بازی ۹ امتیازی شود و ایران با ۱۰ امتیاز از شش بازی در صدر قرار دارد.

بازی بعدی ایران مقابل استرالیا در تهران است. اگر ایران ببرد که مستقیم به جام جهانی می‌رود اما اگر مساوی کند و یا ببازد، سرنوشت صعود‌کننده در بازی روز آخر در کویت مشخص خواهد شد. در ادامه برگزاری جشنواره فیلم تهران منتقد اطلاعات محمد ابراهیمیان چند فیلم را نقد کرده از‌جمله فیلم گزارش از عباس کیارستمی را‌. نقد ابراهیمیان خواندنی و دقیق است‌. شبکه دو قرار است امشب یک نمایش تلویزیونی را پخش کند بر مبنای متن ناصر ایرانی و با بازی شهلا ریاحی و غلامحسین نقشینه با عنوان آن‌روز گرم و دراز.

یکشنبه ۲۹ آبان ۱۳۵۶٫ صفحه اول به شکل کامل به استقبال اسرائیلی‌ها از انور‌سادات در فرودگاه بن گوریون اختصاص دارد‌. خانمی به اسم گریزلدا از ایتالیا در تالار دانشگاه هنرهای زیبا حاضر شده و یک برنامه مفصل تکنوازی گیتار اجرا کرده که منتقد موسیقی اطلاعات سطح کار او را در حد برنامه‌های کاباره‌ای دانسته است‌. در برنامه سینماهای تهران اگر خواهان فیلم خوب و به‌روز باشید، می‌توانید دیوانه از قفس پرید‌، ‌اولتیماتوم (ساخته رابرت آلدریچ‌)‌، ‌جوزی ولز یاغی از کلینت ایستوود را ببینید‌.

به‌جز این‌ها فیلم‌هایی مثل تبهکاران شهر با شرکت جک پالانس‌،‌ فریاد شیطان با بازی راجر مور و لی ماروین و سربازهای یک چشم با بازی مارلون براندو اکران هستند. شبکه یک و دو در چشم و هم‌چشمی همدیگر زمان پخش فیلم‌های سینمایی یکشنبه شب خود را روی همدیگر منطبق کرده‌اند.

در شبکه دوم فیلم نور زمستانی ساخته اینگمار برگمان پخش می‌شود و همزمان در شبکه یک فیلم بی‌قرار ساخته ایرج قادری پخش می‌شود. سه جوان اهوازی که هشت ماه پیش پنج کیلو طلا سرقت کرده بودند، به دام افتادند و جالب این‌که مشخص شد سردسته این گروه یعنی مجید جوانمرد از یک خانواده متمول اهوازی بوده و او سهم خود از این سرقت را صرف خرید کتاب‌های گران‌قیمت کرده است‌!

آقای عین‌الله قدرتی هم سوار بر پیکان خود از شمال به جنوب خیابان پهلوی با تمام سرعت می‌رانده که کنترل ماشین را سر خیابان توانیر از دست می‌دهد و به یک ب.ام.و و یک کامیون برخورد می‌کند و خودش و چهار نفر دیگر را راهی بیمارستان می‌کند. دلمان می‌خواست ببینیم الان آقای عین‌الله قدرتی کجا هستند. عکس پیکان ایشان چاپ شده که به مجموعه‌ای از آهن‌پاره تبدیل شده است‌.
خداحافظ.

کدخبر: ۴۲۶۰۸۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر