کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۸۵۰۲
تاریخ خبر:

در شرایط بحرانی به‌کدام بیمارستان‌ تهران برویم؟

روزنامه هفت صبح | وقتی به مشکلی مربوط به سلامتی‌تان بر می‌خورید احتمالا برای مراجعه به بیمارستان و پزشک پرس‌وجو می‌کنید اما همیشه فرصت پرس‌وجو نیست و مجبورید فورا خودتان را به یک مرکز درمانی برسانید. البته اولین توصیه در چنین موقعیتی تماس با اورژانس است چون کارشناسان اورژانس با توجه به وضعیت و مشکلتان تصمیم می‌گیرند که شما را به کدام مرکز درمانی برسانند، شاید زمان آنقدر اهمیت داشته باشد که به‌جای رفتن به یک مرکز تخصصی لازم باشد به نزدیک‌ترین مرکز درمانی رسانده شوید اما اگر روی پای خودتان هستید و اوضاع آنقدرها هم اورژانسی نیست اما فکر می‌کنید بهتر است به جایی مراجعه کنید که بیشترین متخصص و تجهیزات مربوط به مشکل شما را دارد، اطلاعات زیر به دردتان می‌خورد.

*** اول از همه کرونا
اواخر دوران موج اول کرونا فهرست بیمارستان‌هایی که بیماران مشکوک به کرونا باید به آنها مراجعه می‌کردند، دست به دست می‌شد و بسیاری از بیمارستان‌ها که در این فهرست نبودند در همان در ورودی با سنجش تب مراجعان از ورود افراد مشکوک جلوگیری می‌کردند اما در حال حاضر اعلام شده که تمام بیمارستان‌ها موظف به پذیرش بیماران بدحال هستند اما هنوز هم کسانی که بدحال نیستند، برای ویزیت یا بستری در تهران باید به بیمارستان‌های مسیح دانشوری، امام خمینی، سینا، بهارلو، امیراعلم، ضیائیان و شریعتی مراجعه کنند.

*** پوست: رازی
اگر مشکلات پوستی دارید، می‌توانید به بیمارستان رازی مراجعه کنید، البته غیر از سوختگی که برای آن باید به بیمارستان مخصوص خودش بروید. جالب اینکه بیمارستان رازی نه فقط به بیماران پوستی خدمات ارائه می‌کند بلکه اگر اقدامات مربوط به زیبایی پوست هم داشته باشید، می‌توانید با قیمت‌های دولتی از متخصصان و تجهیزات این بیمارستان استفاده کنید.

*** چشم: فارابی
در تهران انواع و اقسام کلینیک‌های مربوط به چشم و جراحی آن وجود دارد اما قدیمی‌ترین بیمارستان دولتی مربوط به چشم که متخصصان زیاد و قیمت‌های مناسبی دارد، بیمارستان فارابی است.

*** مسمومیت: لقمان حکیم
اسم بیمارستان لقمان را احتمالا در گزارش‌های مربوط به خودکشی شنیده‌اید اما بد نیست بدانید که تمام افراد خودکشی کرده به این بیمارستان فرستاده نمی‌شوند بلکه آن دسته از آنها راهی بیمارستان لقمان حکیم می‌شوند که با مسمومیت اقدام به خودکشی کرده باشند. غیر از آنها آمبولانس‌ها تمام افرادی که به هردلیل با انواع مسمومیت شدید دست و پنجه نرم می‌کنند، به لقمان می‌برند چون این بیمارستان بیشترین متخصص و تجهیزات و تجربه را در این زمینه دارد.

*** سوختگی: شهید مطهری
اسم بیمارستان شهید مطهری را هم باید زیاد در اخبار شنیده باشید چون این بیمارستان مربوط به سوانح سوختگی است و مصدومان حوادث آتش‌سوزی به این بیمارستان منتقل می‌شوند، بنابراین اگر صرفا یک سوختگی خیلی جزیی دارید برای حفظ روحیه خودتان هم شده به این بیمارستان نروید اما در موارد شدیدتر جایی بهتر از این بیمارستان در تهران نخواهد بود چراکه اغلب تجهیزات و وسایل درمان سوختگی کمیاب و گران‌قیمت هستند و برای خیلی از بیمارستان‌ها تهیه آنها به‌صرفه نیست.

*** غدد: آیت‌الله طالقانی
از اینکه یک بیمارستان در تهران به کار روی بیماری‌های غدد معروف است، تعجب نکنید به این دلیل که احتمالا از اهمیت این بخش‌های نسبتا کوچک بدن بی‌خبرید و نمی‌دانید بسیاری از بیماری‌ها در ارتباط مستقیم با آنها به‌وجود می‌آیند. به‌هرحال اگر با هرکدام از مشکلات مربوط به غدد مواجه شدید، بهترین متخصصان غدد را در بیمارستان آیت‌الله طالقانی پیدا می‌کنید.

*** ریه: مسیح دانشوری
قبل از اینکه اسم بیمارستان مسیح دانشوری با کرونا گره بخورد، این بیمارستان به داشتن تخصص، تجربه و تجهیزات خوب در زمینه ریه معروف بوده است، همین حالا هم بسیاری از بیماران بدحال کرونایی که عارضه ریوی دارند با اتکا به همین موارد به بیمارستان مسیح دانشوری فرستاده می‌شوند.

*** قلب: شهید رجایی
معروف‌ترین مرکز درمانی قلب در تهران بیمارستان شهید رجایی است اما از سال ۱۳۸۰ که مرکز قلب تهران افتتاح شد، گفته می‌شود که دیگر بیمارستان شهید رجایی چندان هم در این زمینه بی‌رقیب نیست.

*** اطفال: مفید و حضرت علی‌اصغر
خوشبختانه یا متاسفانه تهران بیمارستان‌ها و کلینیک‌های تخصصی زیادی در زمینه کودکان دارد اما دوبیمارستان دولتی «حضرت علی‌اصغر» و «مفید» هم دولتی هستند و هم متخصصان باتجربه زیادی دارند. این بیمارستان‌ها نه تنها متخصصان خوبی در این زمینه دارند بلکه با کمک خیرین و نهادهای مختلف امکانات خوبی هم برای همراهان کودکان بیمار ایجاد کرده‌اند، از امکان اسکان گرفته تا خدمات روانشناسی و مشاوره.

*** کلیه: شهید‌ هاشمی‌نژاد
در حال حاضر …. بیمار کلیوی در کشور داریم، بنابراین طبیعی است که چند بیمارستان تخصصی برای بیماری‌های مربوط به کلیه در تهران داشته باشیم که معروف‌ترین و قدیمی‌ترین آنها بیمارستان شهید ‌هاشمی‌نژاد است.

*** ارتوپدی: اختر
نه فقط در موارد حاد شکستگی بلکه اگر به مورد معاینه و تشخیص انواع مشکلات استخوانی برخوردید می‌توانید با خیال راحت سراغ بیمارستان تخصصی اختر بروید که اصلی‌ترین فعالیتش در زمینه ارتوپدی است. این بیمارستان یک کلینیک بزرگ دست هم دارد که از وجود تجهیزات آن که مخصوص بیماری‌های مربوط به دست فراهم شده، تعجب خواهید کرد.

*** کلینیک‌ها را دریابید
غیر از بیمارستان‌های تک‌تخصصی، کلینیک‌های تخصصی زیادی هم وجود دارند که اتفاقا اگر نیاز به بستری یا جراحی ندارید، می‌توانید به آنها مراجعه کنید، مخصوصا آن دسته از کلینیک‌ها که زیر نظر بیمارستان‌های دولتی هستند و هزینه مراجعه به آنها و گرفتن تشخیص و درمان مقرون به‌صرفه خواهد بود، مثل کلینیک فوق تخصصی آلرژی جهاد دانشگاهی، کلینیک تخصصی درد بیمارستان اختر، کلینیک دست بیمارستان ابن سینا و…

کدخبر: ۳۳۸۵۰۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر