کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۱۳۳۵
تاریخ خبر:

راز توئیت فارسی ادوارد اسنودن کشف شد؟

روز گذشته ادوارد اسنودن، افشاگر معروف در توییتی به فارسی نوشت:«دیوار موش داره و موش گوش داره» این توییت از زبان کسی که کارمند سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا و پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی است، مورد توجه بسیاری قرار گرفت و فرضیه هایی در مورد علت آن مطرح شد.
این توییت بیش از هفت هزاربار به اشتراک گذاشته شد و بیش از چهل و هفت هزار بار پسندیده شد و فارسی زبانان کامنت هایی به زبان فارسی برای اسنودن نوشتند.

او یک روز بعد از توییت اولیه اش به زبان فارسی بار دیگر این کار را تکرار کرد و نوشت:«من فقط می گویم دلیلی وجود دارد که گربه ها محبوب هستند.» و باز هم توضیح بیشتری نداد و البته اینبار توییتش مورد استقبال کمتری قرار گرفت.

فرضیه‌های زیادی در مورد علت فارسی نوشتن اسنودن منتشر شده و کاربران، گمانه زنی های بسیاری کرده اند. اما یکی از این نظریه ها را یک روزنامه نگار خارج از کشور مطرح کرد. او در حساب رسمی توییترش، شب گذشته نوشت: من تصور می کنم که اسنودن در حالی این توییت را به زبان فارسی نوشته که خودش را برای پیوستن به افسانه ریگوت، دوست و همکار فارسی زبان من در ۱۹org-برای کنفرانس مطبوعاتی به مناسبت روز جهانی رمزگذاری که امروز (۹ صبح شرق آمریکا) است آماده می‌کند.

به هر حال ممکن است ارتباط اسنودن با آن مراسم تلاشی تبلیغاتی باشد.

کدخبر: ۴۲۱۳۳۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • nirvana

    یا یک حرف رمزدار و پیچیده در لابلای این کلام است.. ترسناک است؟ چه اتفاقی خواهد ا فتاد؟