کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۶۳۸۲
تاریخ خبر:

دلربایی پورشه ۹۱۱ کررا S برای علاقه‌مندانش

روزنامه هفت صبح | سال ۱۳۹۰ برای دنبال‌کنندگان بازار خودروی ایران سالی خاص بود. در این سال سرانجام معین موتور توانست پورشه ۹۱۱ (و البته پورشه باکستر) را به ایران بیاورد. ۹۱۱ نسل هفتم در مدل کررا S به ایران آمد و ثروتمندان را به تکاپو انداخت تا سریعاً به سراغ گاوصندوق‌های‌شان بروند و ۱۶۴ میلیون تومان پول مورد نیاز برای خرید پورشه را از آن بیرون بکشند.

البته زمان حضور ۹۱۱ در ایران طولانی نبود و سرانجام با قانون ممنوعیت واردات خودروهای با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی‌سی این آلمانی سرکش با جاده‌های ایران خداحافظی کرد. در تصویر شماری از نمونه‌های کارکرده ‌ این خودرو را می‌بینید که در نمایشگاهی در فرمانیه به فروش می‌رسند. این روزها قیمت ۹۱۱ کررا S بنا به سال ساخت و کارکرد بین ۳ تا ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.

طراحی پورشه ۹۱۱ بر‌اساس زبان طراحی کلاسیک پورشه انجام شده و برای کسانی که پورشه‌دوستی در خون‌شان نباشد زشت و از مد افتاده است‌ اما مدل کررا S از جزئیاتی بهره می‌برد که نسبت به ۹۱۱ کررا ۴ (دیگر ۹۱۱ حاضر در ایران) بر زیبایی آن افزوده‌اند. چراغ‌های عقب کررا اس باریک‌تر و کشیده‌تر شده و نئون‌کاری‌های دور آن و لامپ‌های ال‌ای‌دی چهره اسپرت‌تر و خشن‌تری به بخش عقب خودرو بخشیده است.

همچنین ارتفاع بالاتر چراغ‌های عقب نسبت به نسل پیش ظاهر دوچندان زیباتری به آن اعطا کرده. در طراحی عقب کررا ۴ نوار قرمز رنگی می‌بینیم که دو چراغ را به یکدیگر اتصال داده. پورشه در تمامی مدل‌های چهار چرخ متحرک کررا ۴ و کررا ۴ اس این نوار قرمزرنگ را قرار داده است. همچنین هر دو خودرو از کیت اگزوز پورشه بهره می‌برند و به‌صورت چهار اگزوز جلوه جذابی در نمای عقب خود دارند. در نمای ظاهری جلو دو خودرو اصالت همیشگی یعنی فرم دوار چراغ‌های جلو وجود دارد.

اما با کمی دقت متوجه تغییراتی در نسل هفتم می‌شویم. کاسه چراغ‌های کررا اس تیره‌تر شده و با شیب بیشتر چهره‌ای خشن‌تر به نمای جلو خودرو داده‌اند. همچنین چراغ راهنمای بالای ورودی هوا در سپر جلو در کررا ۴ درست هم‌اندازه آن بخش بوده و در امتداد آن کشیده شده. حال آنکه چراغ جلو در ۹۱۱ کررا اس کمی بلند‌تر شده و با مزین شدن به نوار ال‌ای‌دی که در لبه بخش پایین آن آمده و روشن شدن دی‌لایت در روز درخشندگی بیشتری را فراهم می‌کند.

۹۱۱ کررا اس از یک پیشرانه ۳۸۰۰ سی‌سی بهره می‌برد و با اینکه فقط حدود ۲۰۰ سی‌سی بیشتر از نسل پیشین خود شده اما حدود ۵۵ اسب‌بخار قوی‌تر از نسل پیشین توان خروجی دارد و به قدرت ۴۰۰ اسب‌بخار در ۷۴۰۰ دور، همچنین به گشتاور ۴۴۰ در ۵۶۰۰ دور رسیده. همچنین حداکثر سرعت این ماشین ۳۰۴ کیلومتر برساعت است.

البته در برخی نسخه‌های سفارشی این خودرو که ۲۰۱۳ هستند نسخه کررا اس پاور کیت نیز موجود است که حدود ۳۰ اسب‌بخار از همین نسخه قوی‌تر است و عملکرد بهتری دارد. بد نیست بدانید این خودرو در سال ۲۰۱۲ عنوان بهترین پرفورمنس را در کارنامه خود به جا گذاشت.

کدخبر: ۳۷۶۳۸۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر