کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۴۹۸۷
تاریخ خبر:

دستگیری سارقان خودروهای لوکس در سطح شهر

روزنامه هفت صبح | چندی قبل ماموران پلیس پایتخت در جریان سرقت خودروهای لوکس در تهران قرار گرفتند و تیمی از ماموران پلیس برای دستگیری عاملان این سرقت‌ها وارد عمل شدند. ماموران پلیس تهران در تحقیقات خود پی بردند که اعضای یک باند ۱۶ نفره در سطح تهران اقدام به سرقت خودروهای لوکس کرده و پس از سرقت خودروها آنها را اوراق کرده و قطعات خودروها را به عنوان قطعات استوک به فروش می‌رسانند.

تجسس‌های پلیسی کلید زده شد و ماموران با اقدامات فنی و اطلاعاتی موفق به شناسایی ۱۴ تن از عاملان این سرقت‌های حرفه‌ای شدند که در عملیات‌های پلیسی دستگیر و روانه زندان شدند.یکی از متهمان که در این باند نقش اوراق کردن خودروهای لوکس را در منطقه خاورشهر داشت نیز شناسایی و در عملیات پلیسی دستگیر و مشخص شد این دزدان شماره موتور و شاسی خودروهای لوکس را با سنگ فرز از بین می‌بردند و قطعات خودروهای سرقتی را به عنوان قطعات استوک به فروش می‌رساندند.

یکی از این افراد که در طرح رعد پلیس حضور داشت مهدی ۳۰ ساله است که خودش به صورت حرفه‌ای مکانیکی می‌کند. او درباره نحوه سرقت‌ها می‌گوید: شب‌ها خودروهایی که دیگر اعضای باند سرقت کرده بودند را در گاراژی حوالی خاورشهر اوراق می‌کردم. او پیش از این دستگیری هم سابقه‌دار بوده است و سال ۹۰ به دلیل سرقت خودرو به زندان افتاده.

او حدود پنج سال زندان بوده تا این که سال ۹۵ آزاد می‌شود. او به دلیل این‌که مکانیک حرفه‌ای بوده به اصرار دوستانش دوباره به همین کار باز می‌گردد. او درباره این‌که چرا بعد از آزادی از زندان مجدد به سمت سرقت بازمی‌گردد می‌گوید: دوستانم زنگ زدند و پیشنهاد کار دادند و من هم پذیرفتم و شب‌ها در منطقه خاورشهر خودروهای سرقتی را اوراق می‌کردم.

هر ماشین حدود سه شب طول می‌کشید تا اوراق کنم و برای هر ماشین ۳ میلیون تومان دستمزد می‌گرفتم. دیگر متهم این پرونده نیز درباره سرقت‌ها می‌گوید: ۲۴ ساله هستم، از ۱۳ سالگی سرقت می‌کردم و سرقت هم از بچه محل‌هایمان یاد گرفتم، اصلا شما اگر در فلان محله سرقت بلد نباشی که کارت لنگ می‌ماند؛ قبل از اینکه ۱۸ سالم شود وقتی دستگیر می‌شدم به کانون می‌رفتم، ۸بار کانون رفته و سه یا چهار بار هم به زندان تهران بزرگ رفتم.

متهم دیگر هم می‌گوید: من هم ۳۰ سالم است. از نوجوانی سرقت می‌کردم و سعی می‌کردم یاد بگیرم که چگونه در ماشین‌های مختلف را باز کنم تا پول بیشتری داشته باشم، انقدر دستگیر شدم که دیگر یادم نمیاد چندبار دستگیر شدم، تمام مامورها را می‌شناسم و وقتی می‌بینم مامور به سمتم می‌آید دیگر فرار نمی‌کنم، پدر و مادرم از هم جدا شدند.

ولی خب به نظرم اگر هم جدا نمی‌شدند من باز هم از خودروها سرقت می‌کردم چون درآمد خوبی دارد. آنها اقدام به سرقت خودروهای لوکس در سطح شهر تهران کرده و بعد از اوراق کردن خودروها، قطعات‌شان را در فضای مجازی به فروش می‌رساندند. بقیه اعضای این باند نیز تحت تعقیب پلیس قرار دارند.

کدخبر: ۳۳۴۹۸۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر