کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۱۱۰۰
تاریخ خبر:

در ‌رویداد سوار ‌ابرها ‌چه گذشت؟

روزنامه هفت صبح | ابرآروان هم به نقدها پاسخ داد، هم چند سرویس تازه معرفی کرد. چهارمین دوره فناورانه ابرآروان به نام سوار ابرها ۲۷ بهمن‌ماه در هتل اسپیناس‌پالاس برگزار شد. این مراسم با حضور بیش از ۳۰۰۰شرکت‌کننده برگزار شد. در این رویداد ابرآروان از راه‌اندازی بزرگترین دیتاسنتر تمام‌ابری کشور با سرمایه‌گذاری ۲۵۰میلیارد تومانی و از گسترش پاپ‌سایت‌هایش در کشورهای مختلف جهان برای توسعه سرویس‌دهی‌اش خبر داد.

ابرآروانی‌ها به سرویس‌ها و خدمات جدیدشان اشاره کردند که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از Smart Routing برای مسیریابی هوشمند CDNها در ارتباطات داخلی و بین‌المللی، CDN)(Storage برای ذخیره‌‌سازی محتواها، بازارچه‌ CDN برای توسعه‌ و به‌‌ اشتراک‌گذاری محصولات نرم‌افزار و نسل جدید محصولات امنیت ابری. در این مراسم پویا پیرحسینلو، مدیرعامل ابرآروان، به لزوم جهانی‌شدن این شرکت برای ادامه و بقا اشاره کرد و‌گفت:« براساس آمار سایت w3tech، محصول CDN ابرآروان، در بین ۱۰ CDN پراستفاده‌ جهان قرار دارد. این محصول یکی از ۶ CDN پرامکان جهان است و یکی از سه CDN اقتصادی جهان به‌شمار می‌آید.»

او در رابطه با جهانی‌شدن، به وب‌سایت پنج‌زبانه ابرآروان و پوشش ۸۹درصدی منطقه‌ خاورمیانه و آسیای میانه اشاره و تاکید کرد که در ۳۸کشور جهان مشتری فعال دارند. پیرحسینلو در ادامه گفت: «خیلی‌ها تلاش می‌کنند همفکر‌های خود را به‌عنوان مردم نشان دهند، اما ما فکر می‌کنیم همه‌ آن‌هایی که در این سرزمین نفس می‌کشند، مردم این سرزمین هستند.»

استارتاپ ابرآروان در رویداد سوار ابرها از فراهم‌سازی بستر اکوسیستم ابری کشور و برگزاری مسابقه فناورانه ابربازی با حضور ۹۹۹توسعه‌دهنده برای توسعه ۹۹محصول ابری مورد نیاز این زیست‌بوم خبر داد. همچنین در این رویداد، ابرآروان از پلتفرم ابری یا PaaS به‌عنوان بستری برای حذف مراحل پیکربندی و آماده‌سازی زیرساخت توسعه محصول و فضای ابری برای ذخیره‌سازی فایل‌ها در یک فضای نامحدود، رونمایی کرد.

*** راه‌اندازی بزرگترین دیتاسنتر تمام‌ابری ایران
ابرآروان در ادامه به افزایش Scale و Stability سرویس‌های رایانش ابری یا IaaS اشاره کرد و از گسترش پاپ‌سایت‌هایش در کشورهای مختلف جهان گفت. همچنین از راه‌اندازی بزرگ‌ترین دیتاسنتر تمام ابری کشور با سرمایه‌گذاری ۲۵۰میلیارد تومانی خبر داد تا بتواند نیازهای زیرساختی ابرآروان را در مسیر توسعه سریعی که دارد، پاسخگو باشد.

*** تلاش ابرآروان برای توسعه‌ اکوسیستم ابری کشور
کیوان جامه‌بزرگ، رئیس هیات‌مدیره‌ ابرآروان هم با اشاره به تعریف مستقل اجزای یک اکوسیستم که در کنار هم یک کل بزرگتر را خلق می‌کنند، درباره‌ اکوسیستم دیجیتال، گفت: «اکوسیستم‌های دیجیتال مجموعه‌ای از بازیگران موثر در یک مجموعه کسب‌وکار دیجیتال هستند که در کنار ارزشی که هرکدام به‌تنهایی خلق می‌کنند، به کمک تعاملات متعدد، ارزش‌های مشترک جدید و بزرگ‌تری ایجاد می‌کنند. این اکوسیستم‌ها ساخته نمی‌شوند مگر با تمهید یکسری سازوکار و توافق و هم‌افزایی.»

جامه‌بزرگ گفت: «شرکت‌های بزرگی همچون مایکروسافت، گوگل و آمازون به پروژه‌ها و محصولات ابری‌شان شناخته می‌شوند.» او از تلاش ابرآروان برای توسعه‌ اکوسیستم ابری کشور خبر داد و افزود: «به کمک شرکت‌ها، تیم‌ها و توسعه‌دهنده‌های بسیاری نیاز داریم. اکوسیستم ابری آروان شامل دو بخش شبکه‌ شرکای ابرآروان و بازارچه‌ ابری یا Marketplace برای عرضه و فروش محصولات ابری است.»

کدخبر: ۳۱۱۱۰۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر