کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۸۱۵۰
تاریخ خبر:

کرونا ایرانی‌ها را ضربه‌‌فنی‌ می‌کند؟

روزنامه هفت صبح | ‌تعداد جان‌باختگان کرونا در ایران به‌طرز خوفناکی بالا رفته. دیروز سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد که طی ۲۴ساعت ۲۰۰نفر کشته دادیم و ۲۶۳۷مورد مبتلای جدید شناسایی شده. با این حساب تعداد ایرانی‌هایی که جان خود را بر اثر کرونا از دست دادند، به ۱۱هزار و ۹۳۱نفر رسید. این تعداد ۲۰۰نفر کشته خیلی نکته مهمی است چون تا قبل از این حداکثر تعداد نفرات جان‌باخته‌ها در یک روز ۱۶۳نفر بود که سه‌روز پیش ثبت شد.

یا اوایل که کرونا تازه شناسایی شده بود و می‌گفتند آمار بالا رفته که درنتیجه کسب‌وکارها تعطیل شد، حداکثر ۱۵۸کشته در یک‌روز داشتیم. از نظر تعداد مبتلای جدید البته هنوز با نقطه ماکزیمم که در تاریخ ۱۵خرداد ثبت شد فاصله داریم. در این تاریخ ۳۵۷۴مورد جدید شناسایی شده بود و حالا ۲۶۳۷ مورد جدید داریم.

بنابراین اتفاقی که الان افتاده بالارفتن نسبت کشته‌ها به مبتلایان جدید است که اتفاق خطرناکی است. در روز ۱۵خرداد که بالاترین تعداد مبتلای کرونا شناسایی شده بود، ۵۹نفر جان باخته بودند بنابراین نسبت تعداد جان‌باختگان آن روز به مبتلایان ۱٫۶درصد بود و حالا این نسبت به ۸درصد رسیده. یعنی یا این ویروس جهش داشته و کشنده‌تر شده یا در مداوای مبتلایان به مشکل خورده‌ایم.

‌آمار جان‌باختگان ایران در مقایسه با کشورهای دیگر دنیا هم الان در وضعیت نامطلوبی قرار گرفته. آمار دو روز پیش کشورها نشان می‌داد، برزیل، هند، مکزیک و آمریکا کشورهایی هستند که بالای ۲۰۰نفر کشته می‌دادند و حالا ما هم به جمع این کشورها اضافه شدیم(آمار دیروز را مبنا قرار ندادیم چون آمار همه کشورها کامل نشده بود).

نکته بعدی اینکه اسپانیا و ایتالیا به‌عنوان کشورهایی که تقریبا هم‌زمان با ما درگیر کرونا شدند و قرنطینه را شروع کردند، الان به‌طرز محسوسی تعداد کشته‌های روزانه کمتری دارند. پریروز که ما ۱۶۰کشته کرونایی داشتیم، اسپانیا فقط سه‌نفر و ایتالیا هشت‌نفر را ثبت کرده بود.

البته از نظر مجموع تعداد کشته‌ها ایران هنوز از اسپانیا و ایتالیا عقب‌تر است. در این دو کشور به ترتیب بیش از ۲۸هزار نفر و ۳۴هزار نفر جان خود را از دست دادند. بین کشورهای همسایه از اوضاع ترکیه هم برایتان بگوییم که دیروز ۱۰۸۶مبتلای جدید در این کشور شناسایی شده و ۱۶نفر جان خود را از دست دادند.

کدخبر: ۳۳۸۱۵۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • Mansourov

    تازه کشورهای دیگه ازما الگو برداشته بودن که!