کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۹۵۰۹۸
تاریخ خبر:

درخواست از مراجع و روحانیت برای واکنش به گرانی

بخشهای مهم سرمقاله شماره امروز روزنامه جمهوری اسلامی را برایتان از قول خبرآنلاین نقل می‌کنیم:
* این درست است که حضرات مراجع معظم تقلید همواره به مسئولینی که به دیدارشان می‌روند با تاکید درباره رسیدگی به وضعیت معیشتی مردم سفارش می‌کنند، ولی حالا که می‌بینیم به دلیل شرایط بد اقتصادی و یا به هر دلیل دیگر، گرهی از کار مردم باز نمی‌شود و هر روز مشکلات مردم بیشتر می‌شود، انتظار از علمای دین اینست که راه‌هائی برای حل مشکلات اقتصادی مردم پیدا کنند و اجازه ندهند این وضعیت ادامه پیدا کند.
* قابل انکار نیست که وظیفه اصلی روحانیت، هدایت فکری و دینی مردم است ولی در زمانی که مردم دچار مشکلات معیشتی باشند، اصولاً نمی‌توانند به سراغ حل مشکلات فکری و دینی بروند. به همین دلیل، در شرایط دشوار اقتصادی، وظیفه اول روحانیت، حل مشکلات معیشتی مردم است تا با فراغت از مشکلات مادی بتوانند به سراغ وظایف دینی و اخلاقی و معنوی خود بروند.
* سیاست اشتباه افزایش جهشی قیمت بنزین، فقر و گرفتاری‌های معیشتی مردم را افزایش داده و آنها را به عصیان کشانده است. وعده‌های مسئولان برای کنترل قیمت‌ها و جلوگیری از تاثیرگذاری افزایش قیمت بنزین بر کالاها و خدمات، از همان اول معلوم بود که عملی نیست و اکنون کاملاً مشخص شده که نه‌تنها نتوانسته‌اند جلوی افزایش قیمت‌ها را بگیرند بلکه خود نیز درصدهائی از افزایش را مجاز اعلام می‌کنند. مسئولین یک وزارتخانه به یک صنف گفته‌اند بروید نرخ هایتان را فلان قدر افزایش بدهید. این، یعنی زندگی مردم را به تندباد حوادث سپردن!
* کسانی که زیر چرخ گرانی له می‌شوند پابرهنه‌ها هستند. بترسید از روزی که پابرهنه‌ها به خیابان‌ها بریزند. آن روز، روزی است که به فرموده امام خمینی «باید فاتحه را بخوانیم». تا دیر نشده به داد مردم مستضعف برسید. کسانی که به داد خلق خدا نرسند، جوابی هم برای خدا نخواهند داشت.

کدخبر: ۲۹۵۰۹۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر