کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۰۵۶۲۸
تاریخ خبر:

دختران بیش از پسران بدنبال دوست‌یابی در فضای مجازی؟

کارشناس فضای مجازی با بیان اینکه بر اساس پژوهش‌های انجام شده دختران بیش از پسران در فضای مجازی به دنبال دوست‌یابی هستند، گفت: براساس نتایج این پژوهش‌ها ۶۹ درصد دختران و ۴۹ درصد از پسران تمایل دارند تا از طریق فضای مجازی دوست‌یابی کنند.

به گزارش ایسنا،‌ محمد قنبری نیز ضمن تشریح دلیل گرایش دختران و پسران نوجوان به فضای مجازی، اظهار کرد: وقتی از کودکان و نوجوانان سوال می‌کنیم که چرا زمان خود را در فضای مجازی یا با تبلت می‌گذرانند، نخستین پاسخی که از آنها دریافت می‌کنیم این است که با اعضای خانواده از لحاظ کلامی ارتباط خوبی برقرار نمی‌کنند، یعنی با وجود اینکه در کنار هم هستند، اما فرسنگ‌ها از هم دورند. برای مثال پدر خانواده به جای هم صحبتی با همسر و فرزندش، با دوست خود در یک کشور خارجی چت می‌کند. به دلیل همین خلاء، بچه‌ها به استفاده بی‌رویه از فضای مجازی رو می‌آورند. در گذشته به دلیل گسترده نبودن رسانه، ارتباط میان پدر و مادر بیشتر بود و کودکان از آنها نحوه ارتباط را می‌آموختند.

این کارشناس فضای مجازی در خصوص راهکارهای کاهش آسیب در فضای مجازی نیز توضیح داد: باید یک قانون زمان طلایی در خانواده داشته باشیم. براساس این اصل باید نیم ساعت یا ۴۵ دقیقه تمام رسانه‌ها و امواج از جمله مودم، تلویزیون، رادیو، تلفن ثابت و همراه در خانه قطع شود و همه اعضای خانواده کنار هم بنشینند و با یکدیگر گفت‌وگو کنند و اگر حرفی برای گفتن ندارند یک موضوع سرگرم کننده و جالب را مطرح و در خصوص آن صحبت کنند. این کار سبب می‌شود روابط عاطفی به هم گره بخورد و محبت و الفت میان اعضای خانواده خطرات و صدمات فضای مجازی را کاهش دهد.

کدخبر: ۳۰۵۶۲۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر