کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۰۲۳۴۰
تاریخ خبر:

داستان تقریبا عاشقانه امید و رویا در فریدون‌کنار

درنای سیبری منتقل شده از بلژیک به فریدونکنار که ظاهرا در ایران «رویا» نام گرفته بعد از گذشت پنج روز با درنای نر که امید نام دارد،‌ ارتباط صمیمانه‌ای برقرار کرده است.

عطاءالله کاویان مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران می‌گوید: رفتار دو پرنده به‌صورت لحظه‌ای و شبانه‌روزی مورد پایش و بررسی قرار گرفت. طی این مدت فاصله دو پرنده به هم نزدیک و نزدیک‌تر شد تا اینکه صبح امروز راس ساعت هفت به سبب فراهم بودن شرایط مناسب برای رهاسازی با پروتکل‌های لازم و خردجمعی توسط مجموعه همکاران در حوزه اداره کل محیط زیست و پیگیری‌های سازمان و مکاتبات با کشور بلژیک زمانی کا درنای امید مقابل سازه درنای ماده قرار گرفت، مطابق با پروتکل استاندارد رهاسازی به‌طور تدریجی انجام شد.

بعد از پنج دقیقه درنای ماده از سازه خارج شد و این درنا به‌تدریج خود را به درنای امید نزدیک کرد و پس از حدود ۱۰دقیقه در کنار هم با رقص و آواز این پرنده به آن مشهور هستند نشان دادند که معارفه بسیار خوبی بین این دو پرنده انجام شد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران بیان کرد: انتظار داریم از این پس، هم ذات طبیعی این دو پرنده و هم محیط نقش خود را به خوبی به انجام برساند و ما شاهد بروز رفتارهای طبیعی در هر دو پرنده باشیم. امیدواریم در این فرصت یک ماهه تا پایان زمان مهاجرت برگشت پرندگان باقی است با تغذیه، کسب انرژی مناسب و تقویت ماهیچه‌های پروازی آنها شاهد مهاجرت این دو پرنده به‌صورت همزمان باشیم که برنامه نهایی سازمان است.

وی گفت: همه کارشناسان، متخصصان و علاقه‌مندان حوزه محیط زیست انتظار آن روز را می‌کشیم درحال حاضر هم آخرین اخباری که داریم این دو پرنده در کنار هم در فاصله ۱۰۰ متری به‌صورت طبیعی مشغول تغذیه هستند.

کدخبر: ۵۰۲۳۴۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر