کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۱۹۴۹۸
تاریخ خبر:

خودروی ساینا G محصول جدید سایپا معرفی شد

روزنامه هفت صبح| ساینا G معروف به سدان اقتصادی سایپا این بار با چهره جدیدتری معرفی شده است. خودرویی که در زمره سدان‌های اقتصادی جای می‌گیرد. ساينا «جي» سدان‌ اقتصادي با ظاهر جدید و امكانات به‌روز گروه خودروسازي سايپا پس از توليد و عرضه سدان اقتصادي ساينا S كه با استقبال بخشی از بازار خودروی كشور مواجه شد؛

اين‌بار با تكيه بر نظرسنجي‌هاي عمومي از مشتريان و علاقه‌مندان حوزه طراحي استايل خودرو، اقدام به تغيير نماي ظاهري خودروی ساينا و تجهيز آن به امكانات و آپشن‌هاي روز مورد نياز در بازار كرد تا محصولي متفاوت توليد و عرضه كند.خودروی ساينا.جي با برخورداري از امكانات و تجهيزات متفاوت، علاوه بر موفقيت در همه آزمون‌هاي استانداردي در كشور، به‌عنوان محصولی در رده قيمتي اقتصادي مي‌تواند رضايت مشتريان را فراهم كند.

معرفی ساینا G
ساینا.جی در واقع نسخه تازه‌ای از ساینا است که در بخش‌های مختلفی از جمله موتور و تجهیزات تغییراتی را تجربه کرده است. این نسخه جدید به موتور یک و نیم لیتری چهار سیلندر به‌روز شده ام 15 مجهز شده که به عنوان ام 15 آی شناخته می‌شود. این نسخه با اینکه همچنان هشت سوپاپ دارد، با تغییرات فنی که مهمترین آنها تجهیز به سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها یا وی‌وی‌تی‌آی است؛ البته نباید انتظار یک انقلاب را داشته باشیم.

خروجی موتور به 90 اسب بخار قدرت و 137 نیوتن متر گشتاور رسیده که نسبت به 87 اسب بخار و 130 نیوتن متر نسخه پیشین، افزایشی اندک را نشان می‌دهد. ‌ این تغییر 3 اسب بخاری در توان و 7 نیوتن متری در گشتاور تولیدی بسیار ناچیز است و رسما نمی‌توان آن را ‌ نقطه قوت این خودرو دانست. این موتور در مصرف سوخت نیز کاملا شبیه ‌‌پیشرانه قبلی عمل می‌کند.

امکانات و تجهیزات ساینا G
ساینا G در بخش ایمنی و تجهیزات به امکاناتی مانند سیستم ترمز ABS+EBD، سیستم ترمز BAS، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، سیستم ضد سرقت (Immobilizer)، سیستم هشداردهنده امنیتی، نمايش دمای هوای بیرون، سيستم تهويه مطبوع نيمه اتوماتيک، نشانگر تعویض دنده GSI، آینه جانبی تنظیم برقی و تاشو دستی، سنسور پارک دنده عقب، سیستم محاسبه سفر، صندلی راننده ۶ حالت دستی، صندلی سرنشین جلو ۴ حالت دستی، صندلی کودک (Iso Fix)، صندلی با روکش پارچه‌ای، صندلی با روکش چرمی

قابلیت تنظیم دستی ارتفاع چراغ‌های جلو، چراغ‌های جلو همراهی‌کننده، چراغ روشنایی روز (Day Light)، مه‌شکن عقب و جلو، چراغ جلو اتوماتیک Auto Light، بازکردن قفل در صندوق عقب با ریموت، نمایشگر سیستم کنترل فشار باد تایر (TPMS)، دستگیره آسان بازشو، صندلی با روکش چرم، کنترل صدا از روی فرمان، مولتی مدیا با نمایشگر ۷ اینچ، دوربین عقب، سیستم ناوبری GPS، شیشه دودی درب پنجم و در‌های عقب و غربیلک فرمان D-TYPE مجهز است.

نمای ظاهری ساینا جی
ساینا s و ساینا g هر دو به عنوان نسخه فیس‌لیفت شده ساینا معمولی شناخته می‌شوند. از این رو ضمن دارا بودن یکسری تغییرات ظاهری با نسل‌های قبلی این خانواده، هر دو مدل دقیقا نمایی مشابه هم دارند. ساینا جی با بهره‌مندی از چراغ‌های دی‌لایت، سپر جدید و جلو پنجره کرومی جدید، ظاهر زیباتری پیدا کرده است. درباره قیمت این خودرو هم باید گفت ‌ فعلا قیمتی برای آن اعلام نشده است.

کدخبر: ۵۱۹۴۹۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر