کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۰۳۱۹
تاریخ خبر:

خودروهایی که با ۱۰۰میلیون قابل خریداری هستند

روزنامه هفت صبح | پراید به‌رغم آنکه به صورت رسمی تولیدش پایان یافته اما هنوز هم به عنوان ارزان‌ترین خودروی ایران بازار گرمی را تجربه می‌کند. قیمت پراید در هفته‌های گذشته رکوردزنی کرده بود اما اکنون با حول و حوش ۱۰۰ میلیون تومان می‌توان یک دستگاه از آن را خرید. با این پول در کشورهای دیگر گزینه‌های جالبی روی میز هستند. البته لازم به ذکر است این گزینه‌ها همه نمونه‌های کارکرده هستند. اگر خواهان خرید خودروی تولید مدل۲۰۲۰ باشید، ارزان‌ترین گزینه شورولت اسپارک است که ۱۳ هزار و ۲۲۰ دلار قیمت دارد. هوندا فیت و کیا فورته هم در همین بازه قیمتی قابل خریداری‌اند.

* یک: شورولت کروز ۲۰۱۰: با ۱۰ هزار و ۵۰۰ درهم که معادل ۲۸۵۸ دلار است می‌توانید در امارات یک شورولت کروز ۱۰ سال کارکرد بخرید که ۱۳۹ هزار کیلومتر را در طول این مدت طی کرده و برای هزار دلار اضافی هم نقشه دیگری بکشید! پیشرانه ۱٫۶ لیتری چهار سیلندر کروز، ۱۱۳ اسب بخار تولید می‌کند که با جعبه دنده اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. فقط کافیست تصور کنید ارزان‌ترین خودروی اتوماتیک در ایران با چند میلیون تومان قابل دسترسی است؟

* دو: رنو داستر مدل ۲۰۱۴: خودروهای ارزان‌قیمت در این بازه‌ قیمتی فقط محدود به سدان‌های شهری نیستند. اگر هوس راندن شاسی‌بلند کرده‌اید می‌توانید با ۱۳ هزار درهم که معادل ۳۵۳۹ دلار است، در امارات یک رنو داستر مشابه نو بخرید که فقط ۱۷۰ هزار کیلومتر کار کرده و گویا خیلی زود هم دل صاحب سخت‌گیرش را زده است! پیشرانه دو لیتری تنفس طبیعی داستر قادر به تولید ۱۳۵ اسب بخار و ۱۹۵ نیوتن متر گشتاور است که به استهلاک پایین و مصرف سوخت اقتصادی شهرت دارد.

* سه: فولکس‌واگن پولو مدل ۲۰۰۷: در آلمان یک دستگاه فولکس‌واگن ۲۰۰۷ که ۷۴ هزار کیلومتر کار کرده با ۳۱۵۰ یورو که برابر با ۳۷۳۴ دلار است، قابل خریداری است. پیشرانه ۸۰ اسب بخاری پولو راندمان خوبی دارد و کمتر گذر خریدارش به تعمیرگاه می‌افتد. اگر نگران مسائل ایمنی نیز هستید پولو به ABS،‌ EBD و حتی ESP مجهز است و باکی ندارد که با آن در اتوبان‌ها ویراژ دهید.

* چهار: اوپل آسترا مدل ۲۰۰۴: اگر به دنبال استیشنی جادار با ظاهری مدرن می‌گردید، اوپل آسترا مدل اچ کاروان الگانس انتخاب مناسبی می‌تواند باشد که نمونه ۱۵۶ هزار کیلومتر کارکرده آن با قیمت ۳۲۹۹ یورو که برابر با ۳۹۱۱ دلار است، در آلمان قابل خریداری می‌باشد. آسترای مذکور به‌رغم آنکه ۱۶ سال از زمان تولیدش می‌گذرد مجهز به امکاناتی همچون سنسور نور، سنسور باران و ESP است. پیشرانه ۱۲۵ لیتری آن نیز برای خارج از شهر هم مطلوب به نظر می‌رسد.

* پنج: شورولت کاپتیوا مدل ۲۰۰۹: کاپتیوا شاسی‌بلند قوی و جاداری است که مدل روز آن را احتمالاً در مناطق آزاد دیده‌اید. با ۱۲ هزار درهم در امارات کاپتیوای ۲۰۰۹ با کارکرد ۲۲۷ هزار کیلومتر را می‌توانید بخرید که پیشرانه ۲٫۴ لیتری آن ۱۳۸ اسب بخار قدرت دارد و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. آپشن‌های کاپتیوای مذکور از چینی‌های جدید حاضر در بازار ایران بیشتر است و اگر خواهان عملکرد هامر نباشید در آفرودسواری هم بد عمل نمی‌کند.

توضیحات

اوپل آسترا مدل 2004

توضیحات

شورولت کاپتیوا مدل 2009:

توضیحات

فولکس‌واگن پولو مدل 2007

کدخبر: ۳۶۰۳۱۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر