کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۷۴۲۶
تاریخ خبر:

خرید خاص‌ترین بنز ایران توسط بازیگر مشهور

روزنامه هفت صبح | سری SL مرسدس از همان سال ۱۹۵۵ که به جای مدل افسانه‌ای گالوینگ ۳۰۰ به صورت رسمی معرفی شد عاشقان بسیاری در سرتاسر جهان داشته است. این خودرو که در حال حاضر منتظر معرفی نسل هفتمش هستیم، در مدل‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۳ وارد ایران شد. نسل پنجم این خودرو با کد R320 که مدل‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰ را شامل می‌شود، کانورتیبلی تحسین‌شده بود که کمتر کسی با ظاهرش مشکلی داشت.

اما نسل ششم با کد R321 که مدل‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ را شامل می‌شود به دلیل طراحی خاص آن که از چشمان عقاب الهام گرفته شده آماج انتقادات بسیاری قرار گرفت. بسیاری معتقدند این طراحی جوان‌پسند مناسب خودرویی اسپرت نیست و مرسدس بنز نمای جلویی خسته‌کننده‌ای را طراحی کرده اما به هر حال این خودرو مرسدس بنز SL با تمام شایستگی‌هایش است.

نسخه‌ای که توسط گلزار خریداری شده از آخرین سری SL است که وارد ایران شد. این خودرو به صورت فابریک فیس‌لیفت‌ شده و جزو گران‌ترین خودروهای ایران است. گویا خرید این خودروی خاص آلمانی که در بین ماشین‌بازها به آقای صدا معروف است، برای آقای گلزار هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آب خورده اما فرق بین SL استاندارد و SL فیس‌لیفت چیست؟

تنها فرق بین این دو مدل تعویض چراغ‌های جلو و مجموعه سپر است اما همین تغییر جزئی باعث شده تا کمی از آنچه طرفداران بنز زشتی نمای جلوی آقای صدا می‌نامند، کاسته شود.اما به جز بدنه کشیده و سقف فلزی جمع‌شونده، SL500 از دو صندلی بسیار راحت و بزرگ در کابین بهره می‌برد که در مسافت‌های طولانی هم باعث خسته ‌شدن سرنشینان نمی‌شوند.

از آنجا که این خودرو محصول ۲۰۱۳ است و تغییری در تریم کابین و مجموعه کنسول صورت نگرفته، در برابر رقبایی همچون پورشه ۹۱۱ کررا اس و ب.ام.و I8 با خودرویی به نسبت قدیمی در کابین روبه‌رو هستیم که تنها جذابیتش تریم دورنگ قرمز-خاکستری است. اگر خواهان داشتن خودرویی اسپرت با آخرین آپشن‌های دیجیتال روز هستید SL500 مدل ۲۰۱۳ گزینه‌ چندان جذابی نیست.

بهترین بخش این جانور وحشی آلمانی در زیر کاپوت آن قرار گرفته است: پیشرانه ۸ سیلندر ۴٫۷ لیتری توربو که قادر به تولید ۴۳۵ اسب بخار نیرو و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور است. این نیرو از طریق جعبه دنده پیشرفته هفت سرعته خودکار ترونیک پلاس به چرخ‌های عقب فرستاده می‌شود. نتیجه شتاب خیره‌کننده ۴٫۶ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتری است که باعث می‌شود انصافا SL500 را آقای صدا بنامیم.

SL500 با سیستم تعلیق ADS مرسدس و پکیج مخصوص AMG که شامل مواردی همچون اگزوز اسپرت، فرمان اسپرت، سیستم تعلیق اسپرت، بال عقبی، رادیاتور کرومی و ترمزهای سرامیکی است، تجربه‌ کم‌نظیری از رانندگی را خلق می‌کند. از جمله رقبای این خودرو می‌توان به ب.ام.و M6، پورشه ۹۱۱ کررا اس، ب.ام.و I8 و مازراتی گرن‌کابریو اشاره کرد.

توضیحات

*

توضیحات

*

توضیحات

*

کدخبر: ۳۷۷۴۲۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر