کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۷۴۴۸
تاریخ خبر:

خرده روایت‌هایی خواندنی از ۱۸ اسفند ۱۳۵۵

روزنامه هفت صبح، آرش خوشخو | اطلاعات ۱۸ اسفند۱۳۵۵٫ سهم دربار در صفحه اول امروز کلا افتاده روی دوش محمدرضا. عکس ملاقاتش با ضیا الرحمن رئیس‌جمهور بنگلادش و در آن سوی صفحه تبریکش به ذوالفقار علی بوتو نخست وزیر پاکستان که در انتخابات این کشور حزبش برنده شده بود.خبر مهم دیگر افزایش قیمت ورودی تاکسی‌های تهران به ۴۰ ریال است.

از قرار در این سال یعنی در فروردین سال ۵۶ برای اولین‌بار تغییر ساعت به اجرا گذاشته می‌شود و این مسئله به‌عنوان تیتر اول روزنامه انتخاب شده است و خب ۴۴سال است که درگیر این تغییر ساعت هستیم.خبر بازداشت سوفیا لورن هم در همین صفحه کار شده.خانم لورن احتمالا محبوب‌ترین ستاره سینمای جهان در میان سینمادوستان ایرانی بوده است.

در صفحه ۳ و ۴ فرح دیبا سهمیه امروز خودش را دریافت کرده. خبر بازدید از نگارخانه شهر و بازدید از یک مرکز طبی کودکان.هوشنگ نهاوندی،‌فریده دیبا،‌فرمانده گارد شاهنشاهی و یکی دو نفر دیگر از همراهان فرح بودند.در صفحه ۴ مهم‌ترین خبر در مورد یک اعدام و یک تخفیف حکم در پرونده‌های سیاسی و امنیتی است.اصل خبر برای ما جالب است.

داستان حمله روح الله کفیلی و محسن مخملباف و غلامرضا لنگرودی به یک پاسبان در خیابان ایران در سال ۱۳۵۳٫ طی این حمله روح الله کفیلی پلیس را با چاقو زخمی می‌کند اما پاسبان مذکور در مقابله خود محسن مخملباف را با گلوله مجروح و او را دستگیر می‌کند و لنگرودی هم موقع فرار توسط مردم دستگیر می‌شود اما کفیلی فرار می‌کند.

کفیلی بعدا در مشهد بازداشت و به اعدام محکوم می‌شود اما در روزنامه امروز خبر آمده که بخشیده شده و حکمش به حبس ابد تغییر یافته است.در همین خبر ذکر شده که مخملباف به پنج سال زندان و لنگرودی به ۱۰ سال زندان محکوم شده‌اند.خب می‌دانیم که مخملباف در هنگام این عملیات احمقانه (حمله به یک پاسبان در خیابان!) ۱۷ساله بوده است و البته در همین شماره خبر از اعدام یکی از اعضای چریک‌های فدایی خلق به عنوان یاران حمید اشرف درج شده.

جوانی به نام عبدالرضا کلانتر نیستانکی که در یکی از عملیات‌های خود دو تا مامور امنیتی را کشته بود. در همین صفحه هم از آغاز به کار دانشکده الهیات و معارف در شهریار با حضور اشرف پهلوی گزارشی کار شده!در صفحه ۶ در ستون ۴۰سال قبل گزارش بسیار تمیزی کار شده از مصاحبه خبرنگار با والدین یک کودک دوسر در تهران. یعنی مربوط به سال ۱۳۱۵٫

در صفحه آگهی‌ها خانه‌ای معرفی شده با ۱۹۰متر زیر بنا در خیابان ملاصدرا،‌کوچه شاد،‌پلاک ۲۰،‌طبقه اول با ۱۰۰متر حیاط که یک میلیون و دویست و پنجاه هزار تومان برای فروش گذاشته شده است. در صفحه سینما خبر آمده که فیلم‌های ندامتگاه زنان، تصویر دوریان گری و آدم ساز به برنامه‌ها اضافه شده‌اند.

این آدم ساز به طریق سه بعدی و با عینک مخصوص در سینما سانترال واقع در میدان ۲۴ اسفند (همین میدان انقلاب خودمان) اکران شده است. بریژیت باردو، ادویژ فنک، میلن دو مونژو،‌سیلوا کوشینا، اودی ویلیامز و کلادیا کاردیناله از ستاره‌های روی پرده سینماهای تهران هستند.

بیک ایمان وردی و ایرج قادری و پوری بنایی هم فیلم روی پرده دارند.تبلیغ فیلم همکلاس به عنوان فیلم مهم تعطیلات عید هم ادامه دارد. با بازی وفا و لیلا فروهر. تبلیغ کاباره‌ها هم ادامه دارد:‌مهستی و شاهرخ و فتانه ملک زاده!در صفحه۳۰گزارشی کار شده از واژگون شدن اتومبیل یک خانواده فرانسوی در جاده دیزین و شمشک که منجر به مرگ پدر خانواده یعنی ژیرار کور و پسر بزرگش شده و پسر ۱۲ساله‌اش به بیمارستان منتقل شده.اتومبیل آقای فرانسوی یک رنجروور بوده است.ظاهرا سرعت زیاد و مشکلات جاده موجب برخورد اتومبیل به کوه بوده است.آقای ژیرار مسئول حسابداری مدرسه رازی تهران بوده است. چرا حسابدار مدرسه رازی باید فرانسوی باشد ما که نمی‌دانیم.

کدخبر: ۳۷۷۴۴۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر