کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۲۲۳۷
تاریخ خبر:

خرده روایت‌هایی خواندنی از سوم خرداد ۱۳۵۶

روزنامه هفت صبح، آرش خوشخو | اطلاعات سوم خرداد ۱۳۵۶٫در صفحه ۳ خاطره‌ای از پرویز راجی سفیر ایران در انگلیس درج شده، به‌عنوان اینکه ایشان موقع تحصیل چقدر خود ساخته بوده‌اند! اینطوری که در سفرشان به تهران یک ساعت طلا(!) خریده‌اند و در لندن به وقت دانش‌آموزی هروقت دچار کسری پول می‌شدند این ساعت را به گرو می‌گذاشتند! خسته نباشند!

در صفحه ۴ احسان نراقی در مخالفت با پرواز هواپیمای مافوق صوت کنکورد در فرودگاه مهرآباد گفته که صدای این هواپیما روی شیر پستانداران از مادرهای انسان تا گاوهای ماده تاثیر می‌گذارد و آن را کاهش می‌دهد. صفحه ۵ گزارش تیترش اینگونه است: ‌پزشکان ایرانی چرا مهاجرت می‌کنند؟‌ خب این سوال هنوز هم مطرح می‌شود و جوابش هم واضح است. اما در این گزارش از بی‌اعتنایی جامعه ایرانی به پزشکان عمومی هم شکایت شده که منجر به تلاش این پزشکان برای گرفتن تخصص می‌شود که خب این یکی هم هنوز ادامه دارد.

در صفحه ۱۰ گزارشی از مسابقات تنیس قهرمانی ایران است و درخشش خانم ژاله پرتو. در صفحه نیازمندی‌ها آگهی شده به یک خانم برای انجام امور منزل به‌طور روزانه با حقوق ماهیانه ۱۵۰۰ تومان. پرستار کمر باریک با حضور اورسولا آندرس، دختری دور از گناه و همینطور دکتر جاستیس از فیلم‌های چرتی هستند که به اکران رسیده‌اند.در دکتر جاستیس ناتالی دلون بازی می‌کند و یک فیلم ایرانی با نان مادر جونم عاشق شده با حضور اساتید:‌ بیک ایمانوردی و میری و مرجان.

در صفحه ۲۶ خبری کار شده با تیتر: ‌به علت فروش غیرمجاز آهنگ برای داریوش تقاضای زندان شد! شاکیان ایرج خواجه‌امیری و بی‌بی یان هستند که دو کمپانی تولید نوار موسیقی را مدیریت می‌کنند. اگر شکایت این دو نفر به فرجام می‌رسید ۲ تا ۶ سال حبس در انتظار داریوش بود. خبری هم هست از روستایی به‌نام آداغان در ماکو که طی آن دختری ۲۷ساله به‌نام مستانه، پسری ۱۶ساله به‌نام داریوش را اغفال کرده است. به حق چیزهای ندیده و نشنیده. آن‌هم دختری روستایی به اسم مستانه و پسری به اسم داریوش! خبر یک‌کم لق است!

یک همایش ملی نیکوکاری هم برگزار شده و با حضور اشرف به ۱۰، ۱۵نفر لوح و جوایز تقدیر داده‌اند. این همایش ۸ صفحه از روزنامه را اشغال کرده است.دو روحانی به نام‌های حجت‌الاسلام انصاری اراکی و حجت‌الاسلام شیخ بهاالدین مهدوی هم در این همایش صحبت کرده‌اند.
در روزنامه اطلاعات ۴ خرداد ماه گزارشی کار شده از کمک سنگین ایران به دانشگاه مالیبو کالیفرنیا که در عوض آن این دانشگاه یک کرسی مطالعاتی به‌نام فرح دیبا تاسیس کرده است!

مسابقات تنیس قهرمانی ایران ادامه دارد و امروز خبرها و عکس‌ها درباره درخشش مرجان اسکویی است. دو فیلم هندی به‌نام معمای عشق و سنگ‌ها و زنگوله‌ها اکران شده‌اند و یک فیلم ترکیه‌ای هم با شرکت فخرالدین به اکرانش ادامه می‌دهد. ونوس نفرین شده هم یک بنجل آمریکایی است که در یکی دو سینما به اکران رسیده است. کلا فیلم‌های خوب همان بازمانده اکران هفته قبل هستند.کارهای آرتور پن و مایک نیکولز و جان هیوستن و لینا ورتمولر و سم پکین پا و ریچارد لستر.

در خیابان شاه (جمهوری فعلی) یک ساختمان فروریخته و ۶ تا قربانی برجای گذاشته. خانواده بهرامی‌نژاد قربانیان اصلی این اتفاق بودند که طی آن پری زنی ۳۵ ساله، ‌فریبا ۱۳ ساله و فریبرز ۸ ساله کشته شدند. پدر خانواده یعنی بهرام بهرامی‌نژاد و پسر ۱۰ساله‌اش فرهاد از این حادثه جان سالم به‌در بردند. سه کارگر ساختمانی هم در این اتفاق کشته شدند.

کدخبر: ۳۹۲۲۳۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر