کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۴۳۷۰۹
تاریخ خبر:

خرده روایت‌هایی خواندنی از اسفند ۱۳۵۶

روزنامه هفت صبح، آرش خوشخو | ‌دوم اسفند ۱۳۵۶٫ صفحه اول اطلاعات برای سومین روز پیاپی به حوادث تبریز اختصاص دارد:‌تبریز شهر جنگ زده! صفحه ۳ گزارشی درباره مدل‌های جدید ایران ناسیونال است. پیکان استیشن، ‌پیکان دولوکس و البته یک مدل اونجر که بعدها در ایران به اسم هیلمن مشهور شد‌. تغییرات پیکان دولوکس در جلوپنجره و کمربند اتو‌ماتیک خواهد بود! از همان دوران اتومبیل‌های ایرانی حداکثر در جلو پنجره تغییر می‌کردند‌!

سایپا هم گفته که سال آینده ۲۸ هزارتا ژیان و رنو تولید خواهد کرد. جنرال موتورز هم وعده تولید ۱۳ تا ۱۵ هزار شورولت نوا و بیوک سویل و کادیلاک ایران را داده است‌. صفحه ۴ کلا به ماجراهای تبریز اختصاص دارد و تعداد قربانیان روز ۲۹ بهمن به ۹ نفر افزایش یافته است‌. همه قربانیان مرد و بین ۱۷ تا ۲۵ سال سن دارند. در صفحه ۱۰ اعلام شده که پرسپولیس تیم خودرا برای جام آینده کامل کرده است و علی حیدری‌، محمد صادقی‌،‌ محمد پنجعلی و حسین رحمتی به این تیم پیوسته‌اند.

اما بهرام مودت به خاطر حضور وازگن صفریان و باباخانلو‌،‌ دیپورت شده است. علیرضا عزیزی‌،‌ اصغر ادیبی‌، جمشید رشیدی‌،‌ اصغر دیانی‌،‌ شفیع نیا‌، ‌جهانگیر فتاحی و محمدرضا خلعتبری از جداشدگان مشهور پرسپولیس هستند‌. در آبادان علی اکبر برزو کارگری که شغلش را از دست داده و توسط صاحبخانه هم جواب شده بود‌، ‌ساعت ۵ صبح، همسر و ۵ فرزندش را لب پل کارون برده بود و قصد داشت یک خودکشی خانوادگی فجیع را ترتیب دهد که درآخرین لحظه توسط گروهی از کارگران منصرف می‌شود.

برزو به خبرنگار اطلاعات گفته که یک خانه دو اتاقه در خیابان قاآنی دارم با ماهی ۳۰۰ تومان کرایه که صاحبخانه‌ام حکم تخلیه راگرفته است‌. آگهی کاباره‌ها از آگهی‌های سینماهای امروز بیشتر است. همان سه ضلعی ونک و شکوفه نو و باکارا. فیلم شتابزده با بازی آلن دلون و میری دارک اکران شده است.

برنامه‌ای به نام دیدار در تلویزیون ضبط شده که گفت و گو محور است و در اولین قسمت آن بهروز وثوقی، ارحام صدر‌، علی عباسی و فرزانه تاییدی درباره ورشکستگی سینمای ایران حرف زده‌اند. در قسمت دوم هم فردین و ژیلا سهرابی و نلی مرتضوی و سعید کنگرانی و نصرت کریمی حضور خواهند داشت. پاشا شاهنده و ناهید زرین دست تهیه کننده‌های این برنامه هستند.

سوم اسفند ۱۳۵۶٫ برای چهارمین روز شوک وقاع تبریز در صفحه اول ادامه دارد:عکس‌های تکان دهنده از حوادث خونین تبریز‌. وزیر بازرگانی با نمایندگان اصناف جلسه داشته و به خاطر مسئله گرانی شدید اقلام خوراکی و غیرخوراکی کار به بحث و جدل سنگینی کشیده شده است. طرح توزیع مرغ و تخم مرغ برای مبارزه با گرانی انجام شده است. تخم مرغ کیلویی ۱۰ و مرغ تازه کیلویی ۱۵ تومان. ۴۵۰ نفر در حوادث تبریز دستگیر شده‌اند که اسامی‌شان درج شده است.

عبدالعلی وزیری گفته که وضعیت موسیقی ایرانی هیچوقت مثل الان خراب نبوده است‌! فیلم‌های مثلث عشق و الماس شوم اکران شده‌اند‌. تبلیغات زالو و بلوغ زودرس و هوس‌های جوانی هم در صفحه سینما ادامه دارد‌. دایی جان ناپلئون که سال قبل در شبکه دو نمایش داده شده است از امشب در شبکه یک نمایشش شروع خواهد شد‌.

محمد حیدری گزارشی کار کرده و قیمت خرید اقلام خوراکی را با همین چند ماه پیش مقایسه کرده است. او تخم مرغ را کیلویی ۱۲ تومان خریده در حالیکه می‌گوید همین چند هفته پیش کیلویی ۵ تومان بوده است. موز هم کیلویی ۱۲ تومان در حالیکه قبلا قیمتش ۸ تومان بوده است‌. سیب کیلو‌یی۱۰ تومان در حالیکه هفته پیش کیلویی شش تومان بوده است و…

کدخبر: ۴۴۳۷۰۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر