کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۵۳۵۱۴
تاریخ خبر:

خبرهای ‌برگزیده ‌همین روزها‌ در‌ ۴۴ سال پیش

روزنامه هفت صبح، آرش خوشخو | ‌پنجشنبه هفت اردیبهشت ۱۳۵۷٫ صفحه اول به اعترافات یک عضو سازمان مجاهدین خلق اختصاص دارد. علی‌اصغر میرزا جعفر علاف که گفته این گروه، مخفیانه اعضای مذهبی را یکی‌یکی می‌کشت و این‌که: در گروه شکاف افتاد و گروهی جلوی رئیس ایستادند. در صفحه ۳ نوشته شده که مراسم افتتاح پارک جمشیدیه در دو شب پیش با حضور محمدرضا و فرح و رئیس‌جمهور سنگال که در فضای باز بوده و مهمانان همه لباس‌های بهاره پوشیده بودند، ناگهان با وزش باد سرد توچال دچار اختلال شد و مهمانان به شکل پتوپیچ شده و با خوردن چای داغ و قهوه درصدد گرم کردن خود برآمدند.

تنش در دانشگاه تهران ادامه داشته و مخالفین و موافقین به زدوخورد در محوطه دانشگاه پرداخته‌اند و از قرار سوژه نزاع تعطیلی یا عدم تعطیلی دانشگاه بوده است. حداقل این چیزی است که اطلاعات گزارش کرده است. تیم حشمت مهاجرانی در سومین بازی تدارکاتی‌اش بعد از مساوی بدون گل با یوگسلاوی و شکست یک بر صفر مقابل ولز، ‌در برابر بلغارستان به تساوی یک بر یک رسید. گل ایران از نقطه پنالتی توسط علی پروین زده شد.

گل بلغارها هم روی خروج اشتباه ناصر حجازی رقم خورده است. مهاجرانی با ترکیب اصلی خود وارد بازی شد و به‌تدریج تعویض‌های متعددی را انجام داد. گزارشگر اطلاعات نمایش ایران را کسل‌کننده خوانده است و تنها نقطه امید حضور ۶۵دقیقه‌ای حسن روشن بوده که با مصدومیت مزمنش دست و پنجه نرم می‌کند. در بخش تازه‌های کتاب به انتشار مسیح بازمصلوب، ‌بره گمشده راعی و شازده کوچولو با ترجمه محمد قاضی اشاره شده است. در صفحه ۲۸ عکسی از شورانگیز طباطبایی و بیک ایمانوردی در پشت صحنه فیلم فریاد در غبار منتشر شده.

امشب و فردا هم در تلویزیون فیلم‌های سینمایی بیوه سیاه و پیش به سوی کالیفرنیا از کلاسیک‌های آمریکایی و فیلم قلندر ساخته علی حاتمی پخش خواهند شد. والتر نونس رام‌کننده شیر در سیرک اروپایی مستقر در جنب پارک بزرگ شاهنشاهی (پارک ملت) می‌گوید سرد شدن ناگهانی هوای تهران و بادهای شدید موجب عصبانیت شیرهای سیرک و حمله به او شده بودند که خب به‌خیر گذشته و فعلا نونس در بیمارستان بستری است.

‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۵۷٫ دردسرهای افغانستان از همین جا شروع شده است. صفحه اول به شکل مفصل به کودتای خونین افغانستان پرداخته که طی آن محمد داوود‌خان رئیس‌جمهور افغانستان و برادرش توسط کودتاچیان به قتل رسیده‌اند و میگ‌های روسی نقاط حساس پایتخت را بمباران کرده‌اند. چندین صفحه در روزنامه امروز به این کودتا اختصاص دارد و این‌که با این اتفاق تعادل سیاسی منطقه به نفع روس‌ها به‌هم خورده است.

دیروز یعنی روز جمعه هم اطلاعات یک شماره فوق‌العاده در این مورد منتشر کرده بود. ارتش هم بخشی از نیروهای خود را به مرز افغانستان فرستاده است. در صفحه ۴ نوشته شده که با اعلام فروش سی هزار دستگاه پیکان،‌ مردم شبانه و با پتو و مخلفات در کنار کارخانه ایران ناسیونال از شب قبل بیتوته کرده‌اند تا بتوانند یکی از خریداران این پیکان‌ها باشند.

خبرنگار روزنامه اطلاعات ابراز شگفتی کرده که چطور تیم ملی در تهران با تیم ملی بلغارستان بازی کرده و همزمان تیم ملی این کشور در ورشو به ملاقات لهستان و در یک بازی دوستانه دیگر رفته است؟ ‌گزارشگر به این نتیجه می‌رسد آن تیمی که به تهران آمد تیم اصلی بلغارها نبوده است.

در صفحه ۳۲ از درخشش وودی آلن به‌عنوان کارگردان در سینمای معاصر آمریکا ابراز شگفتی شده و خبری هم کار کرده با عنوان حضور اینگرید برگمن در فیلمی از اینگمار برگمن که خب همان فیلم مشهور سونات پاییزی است. نانسی ریگان هم که با شوهرش در ایران به‌سر می‌برد پس از گشت‌‌و‌گذار در اصفهان و شیراز به تهران برگشته و دیروز مهمان فرح در کاخ نیاوران بوده است.

کدخبر: ۴۵۳۵۱۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر