کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۵۲۶۸۴
تاریخ خبر:

خانم آمریکایی مصونیت دارند‌، آزادش کنید‌!

روزنامه هفت صبح، آرش خوشخو | یکشنبه سوم اردیبهشت ۱۳۵۷٫ صفحه اول خبر مهمی برای نقل کردن نیست. عربستان یک طرح ضدتروریسم تهیه کرده و برای ایران و عراق هم فرستاده تا تایید کنند. هشت نفر در تهران به جرم شعار نویسی و پخش اعلامیه دستگیر شده‌اند. تقی مصدقی رئیس شرکت گاز با تایید دربار از لقب «جناب» برخوردار شد. ۹ ماه دیگر مصدقی کلی تلاش خواهد کرد این لقب را پنهان کند!

در باغملک اهواز یک شاگرد نقاش زرنگ و جوان زندگی می‌کرده که یک همسر در اهواز داشته و یک همسر در باغملک. وقتی رفته به همسر دومش سربزند، ‌موقع خواب، ‌به سراغ خواهر زنش رفته و او را ازکنار شوهرش بیدار می‌کند تا با هم فرار کنند. شوهر که اسمش محمدراد عسگری بوده از خواب پا می‌شود اما با ضربات شاگرد نقاش بیهو‌ش می‌شود…خلاصه با کمک مردم، ‌این شاگرد نقاش حریص که محمدعلی هم اسمش بوده به همراه خواهر زنش دستگیر می‌شود.

آگهی فیلم‌های شیرهای صحرا با شرکت جن هکمن و ماکس فون سیدو‌،‌ خوشگل اتوبان یک کمدی ایتالیایی‌،‌ دیوانه از قفس پرید، فیلم ایرانی سه دیوانه‌،‌ بازی بزرگان باز هم با شرکت جن هکمن و…در صفحه ۱۸ چاپ شده‌اند. فیلم جویندگان طلا از چارلی چاپلین امشب از تلویزیون پخش می‌شود. والتر شل رئیس‌جمهور آلمان غربی با همسرش رفته‌اند بازدید از شیراز و تخت جمشید.

دوشنبه چهارم اردیبهشت ۱۳۵۷٫ صفحه اول دوتا تیتر هست که هنوز هم داستانش ادامه دارد. یکی‌: طرح طبقه‌بندی معلمان تغییر کرد و دومی‌: ‌نحوه پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان ! در صفحه ۳ مالیات‌های پنج نفر از سلبریتی‌ها مشخص شده است. مربوط به سال ۱۳۵۵٫ هایده هفتصد هزارتومان‌، گوگوش ششصد هزار تومان، ‌بهروز وثوقی ۳۰۰ هزار تومان‌، مهستی ۵۰۰ هزار تومان و عارف ۴۰۰ هزار تومان. این ارقام تقسیط شده و ماهانه ۶۰ تا ۸۰ هزار تومان از آنها دریافت می‌شود.

بازی ایران و ولز هم مورد بحث مفسران فوتبال قرار گرفته. مهدی اسداللهی در شبکه یک از ۲۰ دقیقه ابتدایی این بازی تمجید کرده و مانوک خدابخشیان در شبکه دو کل بازی را ناامید کننده خوانده است. غلامرضا پهلوی و زنش منیژه از سفر سلطنتی‌شان به اسپانیا بازگشته‌اند. صفحه ۵ گزارش شده که رشد جمعیت در تهران سالی ۶ درصد است. تیم ملی امید مقابل سپاهان با نتیجه یک بر یک متوقف شده است. تیتر بانمکی در صفحه ۲۰ هست درباره تفاهم تورج و ایرج که نشان از توافق تورج فرازمند و ایرج گرگین مدیران شبکه‌های یک و دو تلویزیون برای تاسیس رادیو سه بوده که رادیویی مخصوص تهرانی‌ها خواهد بود.

در صفحه ۲۰ گفت و گویی با الهه خواننده قدیمی صورت گرفته که درآن این خواننده از دوران خوب تصدی پیرنیا بر موسیقی رادیو و تلویزیون یاد کرده و گفته که طی ۵ سال گذشته با حضور هوشنگ ابتهاج شرایط سخت شده و این ابتهاج بوده که بنان را خانه‌نشین کرده است‌! او ابتهاج را فاقد تخصص لازم دانسته و گفته که او را به جرم آنکه برخی اوقات در کاباره آواز می‌خواند از رادیو محروم کرده‌اند. البته مصاحبه کننده می‌گوید بعید است چون خانم حمیرا و آقای گلپایگانی هم گه‌گدار در کاباره برنامه اجرا می‌کنند‌!

سیدجلال کودک ۸ ساله افغانی به دعوت موسسه اطلاعات به تهران آمده چرا که ادعا شده طی یک‌سال ۱۲ کلاس مدرسه را طی کرده است‌! جل‌الخالق ! سید جلال به همراه پدرش سید کریم به دفتر روزنامه اطلاعات آمده‌اند. محاکمه اولیه خانم مارتا موریس در تهران برگزار شده. مارتا موریس متهم است که ده روز پیش با رانندگی در حال مستی در ورود از فرعی خیابان گلستان به خیابان سلطنت آباد سوار بر ولووی خود، ‌با بی احتیاطی به یک پیکان کوبیده و موجب مرگ دو نوجوان ۱۵ و ۱۷ ساله و مصدومیت دو سرنشین دیگر شده است.

نوجوان‌ها محمد‌علی لطفی و حمید حیدری نام داشته‌اند. قاضی اعلام کرده بنا بر کنوانسیون وین خانم آمریکایی مصونیت داشته و آزاد می‌گردد و پرونده در اختیار مقامات آمریکایی قرار گرفته است! باید بگوییم این سطح توحش و حماقت قضایی واقعا چندش آور است. باور نکردنی است‌.

شنبه صبح برخی دانشجویان دانشگاه صنعتی آریامهر (شریف) در ساختمان مجتهدی که ساختمان اصلی دانشگاه است با یکی از نگهبان‌ها درگیر می‌شوند و او را از طبقه سوم دانشگاه آویزان می‌کنند و نمی‌گذارند کسی به او کمکی بکند و دست آخر چند دانشجوی دیگر نگهبان بدبخت را نجات می‌دهند و او را که شوکه شده بوده به بیمارستان منتقل می‌کنند‌! ماساکی کوبایاشی فیلمساز ژاپنی هم برای ساخت یک فیلم مستند در ایران به سر می‌برد.
خداحافظ

کدخبر: ۴۵۲۶۸۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر