کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۷۴۳۵
تاریخ خبر:

جی‌ام‌سی یوکان؛ ‌آخرین غول جاده‌های آمریکا

روزنامه هفت صبح | اگر به بزرگراه‌های آمریکا نگاه کنید، بیش از آنکه سوپرسدان‌های زخمی و سریع ژرمن مثل مرسدس بنز S63 یا آئودی S8 را ببینید، کلی اس‌یووی فول‌سایز و پیکاپ‌های غول‌پیکر می‌بینید که قیمت‌شان اگر نگوییم بالاتر از سوپرسدان‌های آلمانی است، کمتر از آنها نیست.

برای آمریکایی‌ها بیش از آنکه سرعت بالایی که انواع سیستم‌های رانندگی محدودش می‌کنند مهم باشد، سیستم تعلیق نرم، موتورهای کم‌فشار، کابین‌های عظیم و فرمان سبک مهم است. جی‌ام‌سی یوکان خودرویی است که مجموعه‌‌ همه‌ این موارد است. پس تعجبی ندارد که اگر کسی ساعت‌ها پشت این خودرو بنشیند فکر کند تازه نیم ساعت است که با آن به دل جاده زده است!

روداندترک بر این باور است که یوکان ۲۰۲۱ نسبت به یوکان ۲۰۲۰ از نظر سواری بهبود چشمگیری پیدا کرده است. در نسخه دنالی که توسط این نشریه تست شد، شاهد یوکانی هستیم که به سیستم چهارچرخ متحرک مستقل، فنرهای کویل، فنرهای هوا و شوک‌های مغناطیسی مجهز است. این موارد باعث شده که در یوکان از لرزش‌های معمول در بدنه‌ رقیب آن، شورولت تاهو خبری نباشد و حتی از نظر کیفیت سواری تنه به تنه کادیلاک اسکالید پر زرق و برق بزند.

یوکان دنالی برخلاف یوکان معمولی که در طراحی داخلی کاملاً شبیه سابربن و تاهو است، از کابین متمایزی بهره می‌برد. برای اولین بار جی‌ام‌سی برای یوکان دنالی داشبورد کاملاً متفاوتی را طراحی کرده تا آن ‌را بیشتر از نسخه معمولی متمایز کند؛ بنابراین حالا دنالی از کابینی اختصاصی با صندلی‌های منحصربه‌فرد، داشبورد لوکس‌تر و تریم چوبی بهره‌مند شده که فضای کاملاً مجللی را ایجاد کرده‌اند. همچنین این خودرو به صفحه نمایش ۱۵ اینچی و ۹ حالت دوربین از جمله دوربین ۳۶۰ درجه مجهز است.

یوکان برای کسانی که می‌خواهند خودروی میانه‌ بازار را بخرند انتخاب اول است. یوکان از نظر قیمت و امکانات رفاهی بین پسرعموهای خود قرار گرفته؛ یعنی از شورولت تاهو گران‌تر و از کادیلاک اسکالید و شورولت سابربن ارزان‌تر است. با ۷۰ هزار دلاری که برای یوکان دنالی پرداخت می‌کنید، می‌توانید از بین این دو پیشرانه یکی را انتخاب کنید: موتور سه لیتری دیزلی با ۲۲۷ اسب بخار نیرو و ۶۲۳ نیوتن متر گشتاور و موتور ۶٫۲ لیتری بنزینی وی‌هشت با ۴۲۰ اسب بخار نیرو و ۶۲۳ نیوتن متر گشتاور.

تمام مدل‌های یوکان با جعبه دنده ۱۰ سرعته اتوماتیک به فروش می‌رسند. ظرفیت یدک‌کشی ۸۲۰۰ پوندی این خودرو برای کسانی که به دنبال خریدن کامیون سنگین نیستند جذاب است. کابین آن نیز نسبت به مدل سال قبل بزرگ‌تر شده و حتی ردیف سوم صندلی‌ها نیز با وجود کوچک ‌بودن برای مسافرت‌های کوتاه سودمندند.

در هفتادمین سالگرد تولد یوکان، جی‌ام‌سی با مدل دنالی خودرویی را تولید کرده که با آن می‌توانید مانند جاروبرقی جاده را ببلعید اما این وارث تاج و تخت باشکوه ایراداتی همچون نبود کروز کنترل تطبیقی استاندارد دارد که باعث می‌شود سخت‌پسندها به سراغ کادیلاک اسکالید بروند.

کدخبر: ۳۷۷۴۳۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر