کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۹۰۲۳۰
تاریخ خبر:

جزییات زلزله‌ ۵.۹ریشتری در آذربایجان شرقی

دیشب وقتی خواب بودیم دوباره زمین نفسکش طلبیده و با لرزشی به‌بزرگی حدود شش ریشتر جان تعدادی از هموطنانمان را گرفته.

خبرگزاری‌ها گفته‌اند مرکز این زلزله ۵/۹ ریشتری در حد فاصل استان‌های آذربایجان های غربی ، شرقی و زنجان، جایی میان روستای ترکمن‌های میانه و سراب بوده است. ساعت دو و ۱۷دقیقه بامداد بود که لرزه های شدید در استان‌های شمال غربی کشور به وقوع پیوست و یگان های امدادی از همان لحظه در آماده باش قرار گرفتند.

با وقوع این زلزله در روستاهای مناطق سردسیر کشور و روستاهایی که بیشتر بناهای شان خشتی است، کار امداد به سرعت آغاز شد. بر اساس آمار اولیه تا حوالی پنج صبح تا به حال این زلزله در روستای ترکمن‌چای میانه پنج قربانی داشته است. این آمار را ایسنا به نقل از مدیرکل مدیریت بحران استان آذربایجان شرقی منتشر کرده است.

همچنین در این روستا ۳۰ خانه تخریب شده است. در سراب به بیش از ۱۵۰ نفر آسیب جسمی وارد شده و تعدادی از احشام کشته شدند اما امداد رسانی به مردم در این مناطق ادامه دارد

نزدیک‌ترین شهرها به کانون این زمین‌لرزه، ترک در ۱۹ کیلومتری (آذربایجان شرقی)، سراب (آذربایجان شرقی) در ۲۲ کیلومتری و ترکمانچای (آذربایجان شرقی) در۲۹ کیلومتری آذربایجان شرقی هستند.

بر اساس اعلام وب‌سایت مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسۀ ژئوفیزیک دانشگاه تهران، نزدیکترین مراکز استان‌ها به کانون این زمین‌لرزه، اردبیل در ۷۹ کیلومتری و تبریز در ۱۲۳ کیلومتری کانون زلزله هستند.

کدخبر: ۲۹۰۲۳۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر