کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۰۹۵۸
تاریخ خبر:

جدیدترین رده‌بندی کیفیت خودروهای داخلی

روزنامه هفت صبح، سیدمحمدرضا دادگستر | رده‌بندی مرداد ماه شرکت بازرسی کیفیت بیشتر همان رده‌بندی قبلی بود و خودروی جدیدی در آن حضور نداشت‌ اما رده‌بندی شهریورماه ۱۴۰۰ که به تازگی منتشر شده، پر است از نام‌های جدید: کوییک اس، تارا دنده‌ای، دیگنیتی، یوآز پیکاپ و فوتون تونلند نیوفیس.

پنج‌ستاره‌ها
اگر برایتان مهم است خودرویی بخرید که تمام ستاره‌ها را دشت کرده باشد، فعلاً بیشتر از دو انتخاب ندارید: دیگنیتی بهمن موتور و دناپلاس توربوی اتومات ایران‌خودرو. اگرچه مشخصات فنی دیگنیتی شبیه ‌ دیگر کراس‌اوورهای بازار است و گزینه‌های بهتری نسبت به آن نظیر هایما S7 پلاس قابل خریداری هستند‌ اما طراحی متمایز دیگنیتی با فرم کوپه‌مانند بدنه و البته لیست بلندبالای آپشن‌های کابین لوکس آن باعث شده تا قیمت این خودرو در بازار آزاد از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان هم عبور کند و تعداد بسیاری به امید خرید آن در طرح‌های قرعه‌کشی گروه بهمن ثبت‌نام کنند.

دناپلاس توربوی اتومات هم که قیمت آن در بازار آزاد به ۴۵۰ میلیون تومان رسیده فول‌ترین نسخه دنا است که به امکاناتی نظیر فرمان برقی، نمایشگر لمسی و چهار ایربگ مجهز شده است. این خودرو با پیشرانه ۱٫۷ لیتری توربوی ۱۵۰ اسبی قوی‌ترین خودروی تولید داخل است که در رقابت تنگاتنگ با چری آریزو ۵ قرار دارد.

چهاره ‌ستاره‌ها
کوییک اس، هاچ‌بک تازه‌وارد سایپا توانسته به چهار ستاره کیفیت دست پیدا کند که تا پیش از این کوییک دنده‌ای همان را دریافت کرده بود. کوییک اس در جلو طراحی متفاوتی را به نمایش می‌گذارد که از یوزپلنگ ایرانی الهام گرفته است اما آپشن‌های آن هم از کوییک دنده‌ای بیشتر است.

روف رگ، سیستم تهویه نیمه اتومات، سنسور عقب و دی‌لایت از مهم‌ترین آپشن‌های کویک اس است. در بین خودروهای تازه‌وارد دیگر نیز تارا دنده‌ای و فوتون تونلند نیو‌فیس چهاره ستاره دریافت کرده‌اند که البته آبی‌پوشان جاده مخصوص امیدوارند که با ورود تارای اتومات که بیشتر آپشن‌های مهم تارا تنها در آن پیدا می‌شود پنج ستاره کامل را دشت کنند. هایما S7 اتومات، پژو ۲۰۷ اتومات، پژو ۲۰۷ اتومات پاناروما، دناپلاس و پژو ۲۰۷ دنده‌ای از دیگر خودروهای چهار ستاره هستند.

سه‌ستاره به پایین
چیزی که در لیست ارزشیابی سازمان استاندارد خودنمایی می‌کند، تداوم تولید ام‌وی‌ام X33 اس با سطح کیفیت تنها دو ستاره است که به‌رغم این کیفیت پایین هنوز هم مشتریان زیادی در بازار دارد. در واقع این خودرو تنها کراس‌اوور بازار است که دو ستاره بیشتر نتوانسته دریافت کند! دو نماینده دیگر مدیران خودرویی‌ها یعنی آریزو ۵ توربو و تیگو ۵ سه‌ستاره‌ای هستند. البته این شرکت فعلاً تمرکزش را روی آریزو ۵ نیوفیس گذاشته که بعید است بتواند سه ستاره بیشتر به دست بیاورد. اس دبلیو ام G01، جک S3 و جک S5 نیز دیگر سه‌ستاره‌های لیست هستند.

حضور نصفه و نیمه یوآز!
انتظار داشتیم که در لیست سنجش کیفیت شهریورماه ببینیم که سرانجام یوآز پاتریوت به‌عنوان یکی از شاسی‌بلندهای اقتصادی بازار چه ستاره‌ای دریافت می‌کند که گویا هنوز خبری از حضور پاتریوت در این لیست نیست. اما یوآز پیکاپ مورد سنجش قرار گرفته و سه ستاره‌ای شده که با توجه به تکنولوژی قدیمی و پیشرانه پراستهلاک آن بعید است که شایسته ستاره بیشتری باشد.

کدخبر: ۴۲۰۹۵۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر