کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۵۱۴۶
تاریخ خبر:

جدیدترین آمار قربانیان و مبتلایان ویروس کرونا در ایران

با مرگ ۴۵۳ بیمار مبتلا به کووید۱۹ رکورد تعداد تلفات روزانه در سال جدید شکسته شد. به‌این ترتیبمجموع جان باختگان این بیماری در ایران به ۶۸ هزار و ۳۶۶ نفر رسیده است.

وزارت بهداشت می‌گوید از دیروز تا امروز دوم اردیبهشت ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۴ هزار و ۹۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۳۴۳۸ نفر از آنان بستری شدند. بر این اساس مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۳۳۵ هزار و ۹۰۵ نفر رسید.

اگرچه تاکنون یک میلیون و ۸۳۷ هزار و ۵۹۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان ها ترخیص شده‌اند اما ۵۰۳۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۱۴ میلیون و ۸۵۴ هزار و ۱۴۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است و آمارها نشان می‌دهند ۵۱۸ هزار و ۹۰۴ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۴۸ هزار و ۲۹۸ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۶۶۷ هزار و ۲۰۲ دُز رسید.

در حال حاضر ۳۰۱ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۹۵ شهر در وضعیت نارنجی، ۴۵ شهر در وضعیت زرد و ۷ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

به گزارش ایسنا، رکورد بالاترین مرگ و میر روزانه ناشی از بیماری کووید-۱۹ در کشور با ۴۸۶ نفر، مربوط به روز ۲۶ آبان سال ۱۳۹۹ بوده است.

کدخبر: ۳۸۵۱۴۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر