کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۵۵۲۲۶
تاریخ خبر:

تویوتا لندکروزر ۲۰۲۲ تغییر به سبک خاورمیانه‌پسند

روزنامه هفت صبح | مدت زیادی از عرضه نسل جدید تویوتا لندکروزر یعنی سری ۳۰۰ به بازار نگذشته است اما تیونرها در همین مدت کوتاه برای بهینه‌سازی شاسی‌بلند تویوتا دست به کار شده‌اند. یکی از تیونرها خان است که اکنون کیت وایدبادی یا پهن را برای تویوتا لندکروزر ۳۰۰ معرفی و عرضه کرده است. کیت خان با تمرکز بر روی اسپرت کردن خودرو و افزودن زرق و برق به لندکروزر سری ۳۰۰ ساخته شده است.

نصب این کیت چندان به مذاق افراد ماجراجو خوش نخواهد آمد اما برای مشتریان خاورمیانه‌ای (اعراب و شیوخ حاشیه خلیج‌فارس) دوست داشتنی خواهد بود. مشتریان تویوتا در خاورمیانه همواره از کمبود زرق و برق لندکروزر شکایت دارند و اکنون نصب این کیت می‌تواند تا حدی آن‌ها را راضی نگه دارد. بیشترین تغییرات کیت خان لندکروزر سری ۳۰۰ سهم جلوپنجره این خودرو بوده‌اند.

در جلو، لندکروزر ۳۰۰ دارای یک جلوپنجره جدید، فینیشرهای ورودی و کاپوت مجهز به هواکش ساخته شده از فیبر کربن، به علاوه یک زیر سپر جلو با ورودی‌های مصنوعی و LED است. گلگیرهای عریض و رینگ‌های ۲۲ اینچی قطعات مشهود نمای جانبی هستند. روکش آینه‌های فیبرکربنی و اسپویلر دو قسمتی عقب از دیگر اجزای کیت وایدبادی تویوتا لندکروزر سری ۳۰۰ هستند. تمام تغییرات در ظاهر خودرو رخ داده‌اند و هیچگونه به‌روزرسانی روی پیشرانه این خودرو انجام نشده است.

مشخصات فنی
متاسفانه تویوتا هم تن به استفاده از توربوشارژ داده و دیگر خبری از نصب پیشرانه ۵٫۷ لیتری هشت سیلندر پرمصرف و مطمئن سری ۲۰۰ در این نسل جدید لندکروزر نیست. به جای این نیروگاه حجیم، یک پیشرانه ۳٫۵ لیتری شش سیلندر V شکل دو توربوشارژ برای لندکروزر سری ۳۰۰ نصب شده که قادر به تولید ۴۰۹ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور است.

با وجود حذف دو سیلندر، اضافه شدن دو توربوشارژ به این پیشرانه شش سیلندر کمک کرده که ۳۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۸ نیوتن متر گشتاور بیشتری نسبت به پیشرانه هشت سیلندر تولید کند. به لطف تعبیه سیستم پرخوران، گشتاور دور پایین بیشتری برای این مدل حاصل شده و مصرف سوخت و آلایندگی آن نیز بهینه شده است. در برخی از بازارهای جهانی تویوتا همچنان از پیشرانه دیزلی دست نکشیده و قصد دارد لندکروزر سری ۳۰۰ را با یک پیشرانه ۳٫۳ لیتری شش سیلندر توربودیزل شش سیلندر عرضه کند.

این پیشرانه دیزلی قادر به تولید ۳۰۵ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور است. تویوتا لندکروزر برای انتقال قدرت به یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک مجهز شده که در نسخه بنزینی قادر است طی ۶٫۷ ثانیه از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. این عملکرد با توجه به وزن و ابعاد این اسیووی قابل قبول است. در این لحظه مصرف سوخت این مدل اعلام نشده، ولی یقینا کم‌مصرف‌تر از مدل هشت سیلندر لندکروزر سری ۲۰۰ است.

قابلیت‌های آفرود لندکروزر ۲۰۲۲
در خصوص توانایی‌های بیراهه‌نوردی، تویوتا لندکروزر سری ۳۰۰ زاویه حمله ۳۲ درجه‌ای مشابه با نسل پیشین دارد. زاویه فرار این خودرو هم بسته به نسخه انتخابی می‌تواند تا ۲۶٫۵ درجه باشد. فاصله کف این خودرو از سطح زمین هم ۲۳۰ میلی‌متر اعلام شده است. تویوتا لندکروزر به‌صورت استاندارد دارای سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک بوده و به سه قفل دیفرانسیل مجهز شده است.

کدخبر: ۴۵۵۲۲۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1570657088

    برای ما مردم ایران جز سختی چیز دیگری مور د تصور نیست .