کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۴۶۷۶
تاریخ خبر:

تله مرسدس بنز برای‌ کادیلاک اسکالید

روزنامه هفت صبح، سیدمحمدرضا دادگستر| چند وقتی می‌شود که در بین خودروهای گذرموقت حضور خودروهای مرسدس بنز پررنگ‌تر شده است. از اس کلاس ۲۰۲۱ بگیرید تا CL و GLC که در این صفحه به آنها پرداختیم. از علاقه ایرانیان به تانک مرسدس یعنی کلاس جی هم برایتان نگوییم که درباره مدل‌های قدیمی و جدید آن هم گزارشی تهیه کرده بودیم.

این بار اما شاسی‌بلند هفت‌نفره مرسدس که قبلا GL نام داشت و در نسل دوم به GLS تغییر نام داده مهمان تهران شده و احتمالا در این چند روز اهالی محله الهیه آن را هنگام دور دور در این محله رویت کرده‌اند. این خودرو در مدل GLS450 در سال ۲۰۲۰ تولید شده است و سومین نمونه کلاس GLS است که پایش به ایران باز شده است.

نسل دوم کلاس GLS که از ۲۰۱۹ به بازارهای جهانی معرفی شده یک هدف اصلی را دنبال می‌کند و آن خواباندن مچ رقیب هم‌وطن خود یعنی ب.ام.و X7 است. واقعیت آن است که مرسدس در طول این سال‌ها چندان روی اس‌یووی‌های بزرگ خود سرمایه‌گذاری نکرده بود و همین امر باعث شد تا خریداران بالقوه بنز به سراغ ب.ام.و X7، کادیلاک اسکالید و لکسوس LX بروند که انبوهی از امکانات را در کنار سواری فوق‌العاده و کابین لوکس به خریداران عرضه می‌کردند.

مرسدس برای حل مشکل اندازه کابین در نسل دوم فاصله دو محور را ۶۰ میلی‌متر (۲٫۳۶ اینچ) افزایش داده که باعث شده سرنشینان ردیف سوم به‌خصوص جای بیشتری داشته باشند. البته هنوز هم مرسدس نمی‌تواند در کری خواندن در این زمینه به پای اسکالید برسد. نمونه حاضر در ایران اگرچه از نظر آپشن‌ها چیزی کم ندارد اما در قوی‌ترین پیشرانه به کشور راه نیافته است.

قوی‌ترین تیپ کلاس GLS مدل GLS580 است که از موتور V8 با ۴۸۹ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن‌متر گشتاور بهره می‌برد. خودرویی که این روزها در الهیه تردد می‌کند مدل GLS480 است که دومین پیشرانه قدرتمند این کلاس به‌شمار می‌رود و از موتور شش خطی با ۳۶۷ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن‌متر گشتاور بهره می‌برد.

تکنولوژی جذابی که مرسدس در این دو مدل تعبیه کرده سیستم هوشمند استارت ژنراتور است که باعث می‌شود برای طول مدت زمان کوتاهی ۲۲ اسب بخار و ۲۵۰ نیوتن‌متر نیرو و گشتاور اضافه در اختیار راننده قرار بگیرد. برگ برنده مرسدس در کابین سیستم سرگرمی MBUX است که از طریق صفحه نمایش ۱۲٫۳ اینچی برای راننده و ۱۱٫۶ اینچی برای سرنشینان عقب در دسترس است.

مرسدس در تولید این نمایشگر از حسگر تنظیم مجدد با تنظیم سر بهره برده که باعث می‌شود راننده بتواند بدون چشم برداشتن از جاده اطلاعات مهم را دریافت کند. از آپشن‌های جذاب دیگر بنز ای اکتیو بادی کنترل است که با سیستم تعلیق ایرماتیک باعث می‌شود تا سیستم تعلیق با شرایط غالب جاده سازگار شود. اما چرا باید ۷۵ هزار و ۹۵۰ دلار برای این خودرو پرداخت کرد؟

گفتنی است که با خرید این خودرو از کابین لوکس‌تر و پرآپشن‌تری نسبت به ب.ام.و X7 بهره‌مند می‌شویم. سطح فناوری آن هم به مراتب بیشتر از لینکلن نویگیتر و کادیلاک اسکالید است. شاید تنها لکسوس LX باعث شود در خرید این خودرو تردید به وجود بیاید. به ویژه با توجه به این واقعیت که لکسوس در حفظ قیمت به‌مراتب بهتر از بنز عمل می‌کند.

کدخبر: ۴۰۴۶۷۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر