کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۴۸۷۶۸
تاریخ خبر:

تحویل اولین خودروی وارداتی غیرچینی به مشتری

تحویل اولین خودروی وارداتی غیرچینی به مشتری

روزنامه هفت صبح| اگرچه بارها گفته شد واردات خودروهای صفر قطره‌چکانی است و حتی ماجرا تا جایی پیش رفت که اعلام شد ورود خودروهای کره‌ای به کشور ممنوع است اما با همه این تفاسیر، در نهایت‌ اولین خودروی غیر‌چینی تحویل مشتری داده شد. کیا سلتوس، وارداتی شرکت کوشاخودرو روز سه‌شنبه به مشتری تحویل داده شد تا سد واردات خودروی کره‌ای و موانع تحویل به مشتری‌ شکسته شود. این خودرو در ابتدا با قیمت علی‌الحساب یک میلیارد و 800 میلیون تومانی عرضه شد ولی در ادامه و با ارسال دعوتنامه تکمیل وجه برای خریداران قیمت آن حدود 2میلیارد و 624 میلیون تومان ‌ محاسبه شد.

تحویل به مشتری
صبح سه‌شنبه خودروی وارداتی کیا سلتوس 2023 ‌‌توسط کوشا خودرو با حضور اهالی رسانه و مدیران این مجموعه تحویل مشتری شد. کیا سلتوس یکی از خودروهای پرفروش در بازار جهانی است و با توجه به اینکه واردات خودرو با محوریت عرضه خودروهای اقتصادی انجام می‌شود، کوشاخودرو تصمیم به عرضه کیا سلتوس گرفته است. این خودرو یک کراس‌اوور جمع‌و‌جور شهری در سگمنت B بوده که زبان طراحی آن به خصوص در نمای جلو مقداری با دیگر محصولات کیا متفاوت است. این خودرو از رینگ‌های 17 اینچی بهره می‌برد و در نمای عقب دارای چراغ‌های جدا از هم است.

مشخصات فنی کیا سلتوس وارداتی
این خودرو از یک موتور 4 سیلندر خطی به حجم 1591 سی‌سی بهره می‌برد. این موتور با سیستم تنفس طبیعی و مجهز به سیستم متغیر زمانی دو مرحله‌ای، حداکثر قدرت 121 اسب بخار در 6300 دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور 154 نیوتن متر در 4850 دور بر دقیقه تولید می‌کند.

قدرت تولیدی این موتور از طریق یک گیربکس اتوماتیک 6 سرعته به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. سیستم تعلیق جلو از نوع مک فرسون و تعلیق عقب از نوع محور پیچشی با فنر لوله‌ای مارپیچ است.این خودرو همچنین مجهز به فرمان برقی است که هدایت آن را آسان می‌کند. ابعاد طول، عرض و ارتفاع کیا سلتوس 1600 سی‌سی‌آی به ترتیب 4315، 1800 و 1620 میلی‌متر است. فاصله بین دو محور آن نیز 2610 میلی‌متر است و ظرفیت صندوق عقب این خودرو 433 لیتر و حجم باک بنزین آن 55 لیتر است.

کیا سلتوس چه امکاناتی دارد؟
از امکانات ایمنی و رفاهی این خودرو می‌توان به مواردی همچون قفل و مهارکننده صندلی کودک (ISO FIX)، سیستم ورود بدون کلید، ایموبلایزر، کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین جلو، سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، سیستم پایداری الکترونیکی (ESP)، سیستم مانیتورینگ فشار باد تایر (TPMS)، ترمز پارک برقی، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم مدیریت پایداری خودرو، کروز کنترل، استارت دکمه‌ای، مانیتور ۸ اینچی، دوربین و سنسور عقب، سانروف و… اشاره کرد.

طراحی و امکانات کیا سلتوس 2023
خودروبانک درباره امکانات این خودرو نوشته است، کیا سلتوس 2023 در بخش ظاهری دارای طراحی جدیدی است که المان‌های زیبایی منحصربه‌فردی همچون شبکه جلو پنجره الماسی شکل و چراغ‌های LED جلو و عقب را به ارمغان آورده است. آینه‌های جانبی همرنگ بدنه، فلاشر روی آینه، آینه‌های برقی و تاشو، رینگ‌های آلومینیومی 17 اینچ و سانروف برقی از دیگر جزئیات ظاهری و زیبایی‌شناسانه این خودرو هستند.

اما آنچه ‌ کیا سلتوس را به یکی از بهترین گزینه‌ها در سگمنت خود تبدیل کرده، فضای داخلی بسیار ایده‌آل و مجهز آن است. مواردی همچون صفحه کیلومتر دیجیتال، نمایشگر لمسی 8 اینچی، اتصال Apple CarPlay و Android Auto، سیستم صوتی‌، دوربین دنده عقب، دکمه استارت و… از جمله مشخصه‌های بارز کابین این خودروست.علاوه بر اینها، کیا سلتوس 2023 مجهز به سیستم‌های ایمنی و کمک راننده است تا امنیت سرنشینان را تأمین کند.

سامانه‌های کیسه هوا، ترمز ABS و ESP، کنترل پایداری VSM، مانیتور فشار باد تایر و… از جمله این موارد هستند.البته به دلیل سقف ارزی واردات این خودرو با آپشن‌های نسبتا کم وارد شده ‌ و در مقایسه با خودروهای عمدتا چینی تا بن دندان مسلح تا حدودی در این بخش ضعیف ظاهر شده است اما این موضوع با در نظر گرفتن برند و کیفیت این محصول کره‌ای تا حدودی قابل جبران است.

کدخبر: ۵۴۸۷۶۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر