کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۴۵۹۰
تاریخ خبر:

به جای خرید دیگنیتی سراغ این خودروها بروید

روزنامه هفت صبح، سیدمحمدرضا دادگستر | با بودجه یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومانی می‌توانید دیگنیتی بهمن موتور را از بازار آزاد بخرید که جزو جدیدترین نمایندگان چین در بازار ایران است‌ اما اگر به هر دلیلی با دیگنیتی حال نکردید و اسپورتیج و سانتافه چهار سیلندر را هم به اندازه کافی قدرتمند نمی‌دانید، دل را به دریا بزنید و به سراغ کره‌ای‌های قدیمی اما پرتوان بازار ایران بروید. با یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان می‌توانید مدل‌های ۲۰۱۰ یا ۲۰۱۱ کیا موهاوی هشت سیلندر، هیوندای وراکروز و کیا سورنتو بخرید.

کیا موهاوی
موهاوی اگرچه در ماموریت اصلی‌اش که نفوذ به بازار آمریکا بود شکست خورد و بعداً این تلوراید بود که توانست ماموریت نیمه‌تمام این شاسی‌بلند آفرودی کره‌ای‌ را به اتمام برساند، این روزها جزو معدود نمایندگان کره‌جنوبی در ایران است که می‌توان در برابرش با احترام کلاه را از سر برداشت. موهاوی علاوه بر آنکه قیمت به مراتب پایین‌تری نسبت به رقیب ژاپنی‌اش تویوتا لندکروزر دارد، از پیشرانه قوی، هم در نسخه شش سیلندر و هم در نسخه هشت سیلندر، برخوردار است.

با بودجه یک میلیارد و صدی می‌توانید هشت سیلندر تمیز هم در بازار پیدا کنید که با ۳۳۷ اسب بخار نیرو و ۴۳۸ نیوتن‌متر گشتاور در هیچ مسیری جا نمی‌ماند! موهاوی یکی از جادارترین شاسی‌بلندهای بازار نیز هست که ارزش خرید آن در برابر فیدلیتی هفت‌نفره را بالا می‌برد. البته نمای کابین موهاوی چندان جذاب نیست و نمی‌توانید آپشن‌هایی نظیر سنسور جلو، سنسور باران، اتوپارک، ضدواژگونی، ترمز پارک برقی، دوربین ۳۶۰ و نویگیشن را در آن پیدا کنید.

هیوندای وراکروز
وراکروز یا IX55 اگرچه ‌ روی پلتفرم سانتافه و تنها در یک نسل تولید شد اما هنوز هم طرفداران پرشوری دارد که معتقدند هیوندای دیگر هیچ وقت نتوانسته شاسی‌بلندی به خوبی وراکروز تولید کند. بر‌خلاف موهاوی که ظاهری آفرودی دارد و کوبش سیستم تعلیقش در شهر آزاردهنده است، وراکروز با ظاهری جذاب، البته با معیارهای ۱۰ سال پیش‌ و سواری نرمش شاسی‌بلندی مطلوب شهر است. پ

یشرانه آن از سری موتورهای لامبدای هیوندای است که در آمریکا تولید شده و مشابه پیشرانه جنسیس کوپه است که ۲۶۴ اسب بخار قدرت و ۳۴۸ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. در بخش انتقال نیرو نیز یک گیربکس شش دنده‌‌ اتوماتیک نصب شده است که ساخت آیسن بوده و نیرو را به هر چهارچرخ انتقال می‌دهد. سیستم صوتی اینفینیتی، سانروف برقی، گرمکن صندلی‌های جلو، تهویه خودکار دوگانه، کول‌باکس و کی‌لس از آپشن‌های وراکروز هستند. البته خبری از دوربین دید عقب در این خودرو نیست که جزو مهم‌ترین کاستی‌های آن است. سروصدای کابین نیز از شایع‌ترین مشکلات وراکروز است.

کیا سورنتو
سورنتوی نسل دوم با کد XM یک سال پس از عرضه جهانی و در مدل ۲۰۱۰ به ایران رسید. ابعاد بدنه آن نسبت به سورنتوی نسل اول بزرگ‌تر است و خبری از ظاهر ساده و کاربردی نسل اول نیز در آن نیست. سورنتوی XM نسبت به سانتافه CM سواری اسپرت‌تری دارد و سفتی سیستم تعلیق بیشتر حس می‌شود. پیشرانه شش سیلندر ۳٫۵ لیتری این دو خودرو مشترک است.

با این حال این پیشرانه که ۲۷۷ اسب بخار نیرو و ۳۳۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند، در سورنتو چابک‌تر عمل می‌کند. بر‌خلاف کلیشه معمول که سورنتو را از سانتافه سنگین‌تر می‌داند، سورنتو با وزن ۱۶۷۵ کیلوگرمی شتاب بهتری نسبت به سانتافه ۱۹۰۰ کیلوگرمی دارد. آپشن‌های این نسل با نسل قبل تقریباً یکی است اما چهار آپشن جدید اضافه شده‌اند: کی‌لس استارتر، شیب سنج (DBC)، سقف پانوراما و سردکن صندلی راننده.

کدخبر: ۴۲۴۵۹۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر