کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۴۵۷۲۲
تاریخ خبر:

بهترین اپلیکیشن‌های اندروید‌ ۲۰۲۳ به انتخاب گوگل

بهترین اپلیکیشن‌های اندروید‌ 2023 به انتخاب گوگل

روزنامه هفت صبح، ‌سینا سپهریان | هرسال اپلیکیشن‌های بی‌شماری منتشر می‌شوند که کاربران اندرویدی می‌توانند با مراجعه به فروشگاه گوگل پلی آن‌ها را دانلود کنند. تنوع اپلیکیشن‌های اندرویدی به‌حدی بالاست که انتخاب یک اپلیکیشن در هر دسته به کار بسیار سختی تبدیل شده و فاکتورهای فراوانی در آن دخیل خواهند شد.

با این وجود برخی اپلیکیشن‌های اندروید با ارائه قابلیت‌های منحصربه‌فرد یا با عملکرد فنی ایده‌آلی که ارائه می‌کنند، در میان سایر گزینه‌های حاضر در هر دسته موفق‌تر و محبوب‌تر ظاهر می‌شوند. امسال هم مانند سال‌های گذشته گوگل مجموعه‌ای از بهترین اپلیکیشن‌های منتشر شده برای سیستم عامل اندروید را معرفی کرده که در میان آنها می‌توان با نام‌هایی آشنا و البته جدید روبه‌رو شد.

اپلیکیشن‌هایی که در شاخه خود بهترین هستند و می‌توانند نیازهای کاربر را به بهترین شکل ممکن برطرف کنند. با این حال نکته‌ای که باید به آن توجه کرد که اپلیکیشنی همچون دولینگو سال‌هاست که در میان آموزش‌های زبان به عنوان یکی از بهترین‌ها شناخته می‌شود و به واسطه به‌روزرسانی‌های متعدد و مناسب است که امسال هم توانسته این جایگاه را برای خود باقی نگه دارد. موضوعی که درباره برخی اپلیکیشن‌های دیگر هم صدق می‌کند.

Brave
زمانی که بحث امنیت سایبری در گشت‌وگذار در اینترنت مطرح باشد، کمتر اپلیکیشنی قادر به رقابت با Brave و قابلیت‌های منحصربه‌فرد آن است. این اپلیکیشن به‌صورت پیش فرض از مسدودکننده تبلیغات بهره‌مند بوده و قادر است پاپ‌آپ‌ها، کوکی‌های شخص ثالث و سایر عوامل مزاحم را مسدود کند تا امنیت کاربران به بیشترین حد ممکن برسد.

مرورگر Brave همچنین با بهره‌گیری از HTTPS Everywhere ارتباط کاربران با وبسایت‌های مطرح و بزرگ را رمزگذاری می‌کند تا گشت‌وگذار امن‌تری را در اینترنت برای کاربران رقم بزند. علاوه بر این، Brave همچنین برای پلتفرم‌های ویندوز، مک و iOS نیز عرضه شده تا گشت‌وگذار راحت و امن در اینترنت را به کاربران این پلتفرم‌ها نیز هدیه دهد.

Pocket Casts
اپلیکیشن Pocket Casts رابط کاربری فوق‌العاده روان و سرراستی داشته و می‌توان از طریق آن به پادکست‌هایی که اشتراکشان را خریداری کرده‌اید، دسترسی پیدا کنید یا دیگر پادکست‌هایی مناسب سلیقه‌تان پیدا کنید. همچنین ابزارهای مفیدی مثل افزایش صدا (Volume Boost)، قطع کردن صدای بخش‌هایی از پادکست یا امکان رد کردن بخش ابتدایی آن‌ها از جمله ویژگی‌های کاربردی و کلیدی Pocket Casts به شمار می‌روند.

همچنین در صورتی که یک اکانت Pocket Casts بسازید می‌توانید پادکست‌هایی که گوش می‌کنید را به‌طور خودکار روی فضای ابری خود هم ذخیره کنید تا بتوانید دفعات بعد هم به‌راحتی به آن‌ها گوش دهید. از این طریق همچنین می‌توانید ادامه پادکست نیمه‌کاره خود را روی دستگاهی دیگر هم گوش دهید. البته برای انجام این کار به اکانت Pocket Casts Plus نیاز خواهید داشت.

Duolingo
اپلیکیشنDuolingo مثل هرسال، یکی از بهترین برنامه‌های اندرویدی سال ۲۰۲۳ است که میلیون‌ها نفر در سرتاسر دنیا برای یاد گرفتن زبان‌های جدید یا تقویت مهارت‌های زبانی خود از آن استفاده می‌کنند. این اپلیکیشن درس‌های آموزشی زبان را به‌صورت بازی‌هایی تعاملی درآورده و یادگیری را بسیار ساده‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌سازد. با پیشروی در اپلیکیشن می‌توانید درس‌های جدیدی را آنلاک کرده و زبان‌های مختلفی را فرا بگیرید.

همچنین اکثر امکانات نسخه پریمیوم اپلیکیشن در نسخه رایگان هم در اختیار کاربران اندروید قرار گرفته است و آموزش زبان‌های اسپانیایی، فرانسوی، چینی، ایتالیایی، آلمانی و… نیز از طریق نسخه رایگان امکان‌پذیر خواهد بود. البته نسخه پریمیوم این برنامه که Super Duolingo نام دارد، همچنان قابلیت‌هایی اختصاصی ارائه می‌کند که ارزش خرید بالایی به آن می‌بخشد. به‌عنوان مثال، نبود هیچ‌گونه تبلیغ، امکان تجربه یادگیری بی‌نهایت صرفنظر تعداد اشتباهات و البته اصلاح اشتباهات از طریق هوش مصنوعی از جمله قابلیت‌های خاص نسخه پولی این برنامه هستند.

Link to Windows
اگر در کنار گوشی اندرویدی خود از یک کامپیوتر ویندوزی استفاده می‌کنید، اپلیکیشن Link to Windows برنامه‌ای ضروری برای شماست. این اپلیکیشن گوشی اندرویدی شما را به PC متصل می‌کند تا از طریق آن بتوانید با کامپیوتر ویندوزی خود به ارسال پیامک، برقرار کردن تماس و مشاهده اعلان‌های گوشی‌تان بپردازید. علاوه بر این، در صورتی که تعدادی از گوشی‌های برگزیده سامسونگ و آنر یا Surface Duo را در اختیار داشته باشید، می‌توانید به کمک این اپلیکیشن فایل‌های خود را از طریق درگ اند دراپ بین گوشی و PC جابه‌جا کنید.

لیست گوشی‌های سازگار با اپلیکیشن Link to Windows در لینک زیر قابل مشاهده است. برای استفاده از این اپلیکیشن البته به یک گوشی مجهز به اندروید 11 به بالا و 8 گیگ رم روی کامپیوتر خود نیاز خواهید داشت. علاوه بر این، یک کامپیوتر ویندوزی مجهز به آپدیت 10 می ویندوز 11 نیز دیگر نیاز نرم افزاری Link to Windows برای اتصال صحیح و مناسب کامپیوتر به گوشی اندرویدی است.

Google Keep
اپلیکیشن‌های نوت برداری زیادی در فروشگاه گوگل پلی موجود هستند. با این وجود، Google Keep اپلیکیشنی است که می‌توانید برای این کار به آن اعتماد کنید. به کمک این اپلیکیشن می‌توانید نوت‌ها، لیست‌ها و پیام‌های صوتی خود را ذخیره کرده و مدیریت کنید. علاوه بر این، از طریق گوگل کیپ همچنین می‌توانید برای نوت‌های خود آلارم یادآوری تنظیم کرده یا با همکاری دوستانتان پیام‌های گروهی ذخیره کنید. اپلیکیشن Google Keep هم مورد توجه ویژه گوگل قرار داشته و به‌طور دائمی توسط این کمپانی آپدیت می‌شود.

Backdrops
اپلیکیشن Backdrops یک برنامه جذاب و شگفت‌انگیز برای مدیریت پس‌زمینه سیستم عامل اندروید است که بیش از صدها والپیپر اوریجینال تولید شده توسط تیم توسعه اپلیکیشن را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. این پس زمینه‌ها در دسته‌های مختلفی اعم از الگوها، نماهای زمین، معماری، منظره و… قرار گرفته و تنوع فوق‌العاده‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. علاوه بر این، هر روز والپیپرهای جدیدی توسط تیم ساخت اپلیکیشن و کاربران به مجموعه پس زمینه‌های برنامه افزوده می‌شود. همچنین در صورت خرید نسخه حرفه‌ای برنامه می‌توانید ضمن خلاص شدن از شر تبلیغات، مجموعه‌ای اختصاصی از اپلیکیشن‌های مخصوص کاربران پریمیوم را نیز در اختیار داشته باشید.

شرح عکس: با اپ بک‌دراپس می‌توانید ظاهر تلفن خود را متحول کنید

کدخبر: ۵۴۵۷۲۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • mohsen.nour

    ای کاش اپ های بیشتری رو معرفی می کردید