کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۴۴۵۸۰
تاریخ خبر:

بهترین اختراع تلفن‌ها در سال ۲۰۲۳

روزنامه هفت صبح،‌ ملیکا طاهران‌پور | مجله تایم گوشی سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۵ را یکی از بهترین اختراعات سال ۲۰۲۳ دانست. اما دلیل این عنوان افتخارآمیز چیست؟ برای سومین سال متوالی، یکی از گوشی‌های سامسونگ در لیست معتبر بهترین اختراعات مجله‌ تایم قرار گرفت. تایم گلکسی زد فیلیپ ۵ را به‌دلیل ویژگی نوآورانه نمایشگر خارجیِ Flex Window مورد تحسین قرار داد. «فلکس ویندو» اسم تجاری نمایشگر خارجی گلکسی زد فلیپ ۵ است.

این نمایشگر خارجی3/4 اینچی در حالتی که گوشی بسته باشد، شبیه ساعت هوشمند عمل می‌کند و به کاربر اجازه می‌دهد بدون ورود به برنامه‌ها، ایمیل‌ها و اعلان‌ها را بررسی کند. به گفته تایم، گوشی سامسونگ گلکس زد فلیپ ۵ تجربه‌ای متعادل‌تر و سازنده‌تری نسبت‌ به گوشی‌های سنتی ارائه می‌دهد:«طراحی تلفن‌های همراه اعتیادآور است. گاهی اوقات فقط می‌خواهید ایمیلی را بدون اینکه وارد برنامه‌ها شوید بررسی کنید.

Flex Window به‌عنوان ویژگی کلیدی زد فلیپ ۵ این مشکل را برطرف می‌کند. » نمایشگر خارجی، دسترسی سریع به اطلاعات مهم و ویجت‌هایی مانند کنترل موسیقی، جزئیات آب و هوا و بسیاری موارد دیگر را فراهم می‌کند. همچنین دسترسی به تنظیمات سریع، تاریخچه تماس و صفحه‌کلید کامل QWERTY به‌منظور تایپ پاسخ‌های متنی از این پنجره امکان‌پذیر است. به‌لطف نمایشگر بزرگ‌تر فلکس ویندو نسبت به نسل قبل، می‌توان از عکاسی بدون دخالت دست با FlexCam لذت برد. یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب Flex Window هنگام عکاسی پرتره، پیش‌نمایش دوگانه است که به سوژه امکان تماشای خود در پنجره فلکس را می‌دهد.

گوشی گلکسی زد فلیپ ۵ از هوش مصنوعی برای بهینه‌سازی عکس‌ها و ویدئوها در شرایط نوری مختلف استفاده می‌کند. با ویژگی‌های Nightography و الگوریتم پردازش تصویر مبتنی‌بر هوش مصنوعی، تصاویر در نور کم با کاهش نویز بصری، افزایش جزئیات و اصلاح رنگ‌‌ها بهبود می‌یابند. فلکس ویندو تنها دلیل مجله تایم برای انتخاب نسل جدید گلکسی زد فلیپ نیست. این مجله تعهد سامسونگ به تنظیم استانداردهای صنعتی و ارائه روش‌های نوآورانه به کاربران برای تعامل با گوشی‌های هوشمندشان را نیز ستایش کرد.

گلکسی زد فلیپ ۵ مهم‌ترین گوشی تاشدنی چند سال اخیر سامسونگ است چون نه‌تنها به‌لطف قیمت‌پایین‌تر، دسترس‌پذیرتر از گلکسی زد فولد ۵ است، بلکه تغییرات بزرگ‌تری تجربه کرده تا افرادی را که برای خرید گوشی تاشدنی دودل بوده‌اند، به سمت سامسونگ بکشاند. هرچقدر گلکسی زد فولد ۵ دستگاهی تکراری است، گلکسی زد فلیپ ۵ چیزهای جدیدی برای ارائه دارد.

به گزارش زومیت، یکی از مهم‌ترین تغییرات گوشی Galaxy Z Flip 5 که در Galaxy Z Fold 5 نیز اعمال شده، بهره‌مندی از «لولای منعطف» است که استحکام بیشتری به دستگاه می‌دهد و باعث می‌شود وقتی گوشی را می‌بندید، بین دو بخش نمایشگر اصلی شکاف وجود نداشته باشد.

تصاویر فاش شده قبل از مراسم نشان می‌دهند که لولای جدید باعث شده است گلکسی زد فلیپ ۵ در حالت بازشده، برآمدگی روی نمایشگر نداشته باشد. گلکسی زد فلیپ ۵ همچون گلکسی زد فولد ۵ از حالت FlexCam پشتیبانی می‌کند تا بتوانید گوشی را در زوایای مختلف قرار دهید و عکسبرداری کنید. سامسونگ می‌گوید گلکسی زد فلیپ ۵ به نمایشگر اصلی 6/7اینچ با وضوح +FHD (معادل 2640 در 1080 پیکسل) از نوع Dynamic AMOLED 2X مجهز است که نرخ نوسازی متغیر (از یک تا ۱۲۰ هرتز) و نسبت تصویر ۲۲ به ۹ دارد.

بزرگ‌ترین تغییر ظاهری گلکسی زد فلیپ ۵ را در پنل پشتی می‌بینیم؛ جایی که این گوشی همچون موتورولا ریزر ۴۰ اولترا به نمایشگری نسبتا بزرگ مجهز است. زد فلیپ ۵ نمایشگر خارجی 3/4 اینچ (3/78 برابر بزرگ‌تر از نسل قبل) از نوع سوپر امولد با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز و وضوح ۷۲۰ در ۷۴۸ پیکسل دارد.

نمایشگر پشتی فریم‌هایی خاص دارد و اطلاعات مفیدی مثل آب‌و‌هوا و ساعت و تاریخ را نمایش می‌دهد. به‌علاوه می‌توان ازطریق نمایش پشتی کارهایی مثل کنترل پخش موسیقی انجام داد. ویجت‌های متنوع باعث می‌شوند نمایشگر خارجی زد فلیپ ۵ بسیار کاربردی باشد. به‌لطف حالت Multi Widget View می‌توانید به همه ویجت‌ها دسترسی پیدا کنید و بین آن‌ها جابه‌جا شوید.

بررسی تاریخچه تماس، نمایش عکس‌ها، دسترسی به وای‌فای و بلوتوث و پاسخ به پیام‌ها با قابلیت Quick Reply جزو دیگر ویژگی‌های نمایشگر پشتی زد فلیپ ۵ است. گلکسی زد فلیپ ۵ قابلیت جالبی به نام Dual Preview دارد که باعث می‌شود تصویر دوربین همزمان روی هر دو نمایشگر نشان داده شود. بدین ترتیب فردی که در حال عکس گرفتن از او هستید نیز می‌تواند خودش را ببیند.

ضخامت گلکسی زد فلیپ ۵ در حالت بسته به 15/1میلی‌متر و در حالت باز به 6/9 میلی‌متر می‌رسد. وزن ۱۸۷ گرمی باعث می‌شود که بتوانید گلکسی زد فلیپ ۵ را به‌سادگی در دست نگه دارید. جدیدترین تاشدنی پوسته‌صدفی سامسونگ در بالای نمایشگر از دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی بهره می‌گیرد که میدان دیدش ۸۵ درجه است.

پنل پشتی دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی دارد. دوربین اصلی از فوکوس خودکار دوال پیکسل و لرزش‌گیر اپتیکال (OIS) پشتیبانی می‌کند. گلکسی زد فلیپ ۵ همچون گلکسی زد فولد ۵ و سری گلکسی S23 به پردازنده Snapdragon 8 Gen 2 for Galaxy مجهز است.

این پردازنده فرکانس بالاتری نسبت‌به نسخه استاندارد دارد، اما در برخی از گوشی‌های چینی نیز از آن استفاده شده و دیگر در انحصار سامسونگ نیست. تاشدنی جدید سامسونگ با هشت گیگابایت رم و ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی در دسترس قرار می‌گیرد. این گوشی باتری 3700 میلی‌آمپرساعتی با توان ۲۵ وات دارد.

آداپتور ۲۵ وات که به‌صورت جداگانه فروخته می‌شود، درصد شارژ باتری را در نیم‌ساعت از صفر به ۵۰ می‌رساند. زد فلیپ ۵ از شارژ بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌کند و همچون زد فولد ۵ به‌لطف گواهی IPX8 دربرابر نفوذ آب مقاوم است اما برای استفاده در استخر توصیه نمی‌شود. گلکسی زد فلیپ ۵ همچون گلکسی زد فولد ۵ با رابط کاربری One UI 5.1.1 بر پایه اندروید ۱۳ عرضه می‌شود و به وای‌فای 6E و بلوتوث 5/3 مجهز است. این گوشی در لبه کناری از حسگر اثر انگشت استفاده می‌کند.

شرح عکس: در فیلیپ زد 5، شاهد بهبود ظاهری قابل توجهی نسبت به گذشته هستیم

کدخبر: ۵۴۴۵۸۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر