کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۰۴۳۳
تاریخ خبر:

بررسی ضعیف‌ترین بازی‌های ویدئویی سال ۲۰۲۳

بررسی ضعیف‌ترین بازی‌های ویدئویی سال 2023

روزنامه هفت صبح، ‌امیر پایدار| بعد از چند سال که با تعداد اندکی بازی درجه یک همراه بودند، امسال شاهد عرضه تعداد زیادی از بهترین آثار چند سال اخیر بودیم. سال 2023 بدون شک یکی از بهترین بازه‌های زمانی برای تجربه بازی‌های ویدئویی بود. با اینکه امسال شاهد عرضه تعداد زیادی بازی خوب بودیم اما در همین حین برخی از بدترین بازی‌های چند سال اخیر هم در 2023 منتشر شدند.

بازی‌هایی که بعضا با نام‌های آشنایی همراه بودند اما مشخصا سعی داشتند تا از این طریق تنها به درآمد بیشتری برسند. موضوعی که البته نهایتا با نتیجه کیفی فاجعه‌بار آنها محقق نشد. در ادامه نگاهی داریم به بدترین بازی‌هایی که در سال 2023 منتشر شدند. بازی‌هایی که برخی از آنها حتی به شکل انحصاری وارد بازار شدند اما حتی از این طریق هم نتوانستند موفقیت خاصی را کسب کنند.

Skull Island: Rise of Kong
همان‌قدر که ساخت یک بازی خوب کار سختی است و هر استودیویی قادر به انجامش نیست، ساخت یک بازی بد مثل Skull Island: Rise of Kong هم کار راحتی نیست و حداقل باید از این لحاظ از سازندگان بازی کینگ کونگ تمجید کرد. عنوان Skull Island: Rise of Kong تمام تلاشش را کرده تا به یکی از بدترین عناوین تاریخ تبدیل شود و باید گفت تا حد زیادی هم در این زمینه موفق بوده است.

از گیم پلی ابتدایی و ساده گرفته تا انیمیشن‌های مضحک، لول دیزاین فاجعه، کنترل ناکارآمد و گرافیکی که گویا از دل نسل پنجم و اولین بازی‌های کنسول پلی‌استیشن ۱ در آمده. داستان بازی هم هیچ نکته خاصی را در برندارد و گویا سازندگان از یکی از مستندهای حیات‌وحش برای نوشتن پلان کلی داستان الهام گرفته‌اند. در این عنوان ما در نقش کینگ کونگ برای بقا در جزیره Skull Island بازی خواهیم کرد، همین قدر ساده و سطحی.

The Walking Dead: Destinies
احتمالا ایده ساخت The Walking Dead: Destinies همان چیزی بود که طرفداران سریال واکینگ دد رویای تجربه آن را در قالب یک بازی ویدئویی داشتند. عنوانی که به مخاطبش اجازه دهد تا سرنوشت شخصیت‌های داخل سریال را به شکل دلخواه تغییر داده و از مرگ آن‌ها جلوگیری کند.

با این حال سازندگان بازی The Walking Dead: Destinies به‌خوبی نشان دادند که تنها داشتن یک ایده جالب برای ساخت بازی کافی نیست و به‌راحتی می‌توان این ایده خوب را برای ساخت یکی از بدترین بازی‌های سال استفاده کرد. The Walking Dead: Destinies یک عنوان به‌شدت سطحی، کوتاه و بدون ارزش بوده که تنها در ۵ ساعت قصد دارد کل وقایع سریال واکینگ دد را بدون هیچ منطق داستانی خاصی به تصویر بکشد. صحنه‌های جذاب سریال همانند مبارزه ریک و شین، در این بازی به نبردهای فرسایشی و اعصاب‌خردکنی تبدیل شده‌اند که در آن باید هزاران فشنگ اسلحه را برای پیروزی شلیک کنید.

The Lord of the Rings - Gollum
ارباب حلقه‌ها و دنیایی که تالکین خلق کرده به قدری غنی است که بتوان ده‌ها فیلم و بازی متفاوت و جذاب را براساس آن ساخت. با این اوصاف کمتر کسی فکرش را می‌کرد که روزی فردی پیدا شود تا به دنبال شخصیت گالوم و ساخت یک بازی از روی او برود. اما استودیو Daedalic نشان داد که هیچ غیرممکنی وجود ندارد و آن‌ها با ساخت The Lord of the Rings - Gollum سند مرگ خود را امضا کردند.

تقریبا از همان زمان معرفی سرنوشت بازی مشخص بود اما کمتر کسی فکر می‌کرد محصول نهایی در عمل به یک فاجعه تمام و عیار تبدیل شود. از طراحی مضحک چهره شخصیت گالوم گرفته تا گیم پلی به شدت تکراری، هوش مصنوعی فاجعه و گرافیک تاریخ مصرف گذشته در کنار انواع و اقسام باگ‌ها از جمله مواردی بودند که در شکست بازی نقش بسزایی داشتند. حتی در زمینه داستان هم عنوان The Lord of the Rings - Gollum نتوانستند حرفی برای گفتن داشته باشد و در نهایت با شکست کاملی همراه بود.

Quantum Error
کوانتوم ارور از آن دست بازی‌هایی است که به نظر می‌رسد سازندگان تازه کارش یعنی استودیو Teamkill Media به شدت سعی داشته‌اند این عنوان در هر زمینه‌ای حرفی برای گفتن داشته باشد اما در تمامی بخش‌ها به بن‌بست رسیده‌اند. عنوانی که درگیر حواشی مختلفی شد و هر روز شاهد مصاحبه سازندگان آن در خصوص بازی بودیم.

کوانتوم ارور قرار بود با استفاده از آنریل ۵ عنوانی چشم‌نواز از لحاظ بصری و یک بازی کامل در بخش‌های گیم پلی و داستان باشد اما محصول نهایی نتوانسته در هیچ‌کدام از این بخش‌ها وعده‌های خود را عملی کند. بخش‌های ترسناک به شدت سطحی و قابل پیش‌بینی هستند و در بخش گیم پلی هم با یک عنوان ناقص طرف هستیم. شاید بتوان گفت تنها زمانی که بازی ما را در نقش یک آتش‌نشان قرار می‌دهد کمی بتوان با آن سرگرم شد.

The Last Hope
آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چقدر خوب می‌شد اگر قادر بودیم عنوان تحسین شده The Last of Us را روی کنسول همراه نینتندو سوییچ تجربه کنیم؟ این ایده انقلابی را استودیو VG games در قالب عنوانی با نام The Last Hope: Dead Zone Survival عملی کرده است. عنوانی که موفق شده تا به امروز دو نمره ۵ و ۲ را به دست آورد و البته بعد از آن هم برای زیر پا گذاشتن قانون کپی‌رایت برای همیشه از صفحه روزگار محو شد.

با تجربه این بازی متوجه آن خواهید شد که با چه فاجعه‌ای طرف هستید. عنوانی که تنها برای به جیب زدن پول ساخته شده و در عمل قصد دارد از نام The Last of Us برای فریب مخاطبش استفاده کند. خوشبختانه این عنوان در حال حاضر به صورت کامل از دسترس خارج شده و احتمالا سازندگان آن به زودی باید در دادگاه برای جنگ با وکلای سونی حاضر شوند.

شرح عکس: همین تصویر به‌خوبی وضعیت فاجعه بازی واکینگ دد را نمایان می‌کند

کدخبر: ۵۵۰۴۳۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر