کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۶۰۵۶
تاریخ خبر:

برای ماشین‌دار شدن در استرالیا چقدر ‌پول لازم است؟

روزنامه هفت صبح، گروه خودرو| در ایران، استرالیا را معمولاً با دو چیز می‌شناسند: کارتون مهاجران و مقصد جذاب برای اپلای دانشجویان‌ اما این کشور بزرگ آسیایی که بخش اعظم آن را بیابان‌های خشک و اقلیم جغرافیایی خشن تشکیل داده، بازار خودروی فعالی هم دارد و برندها برای کسب سهم بیشتری از این کیک خوشمزه با هم رقابت سنگینی دارند.

خودرو در استرالیا معمولاً به عنوان وسیله مسافرت در جاده‌های طولانی این کشور شناخته می‌شود. از این رو عجیب نیست که پرفروش‌ترین خودروها در آن تویوتا هایلوکس، فورد رنجر و تویوتا راوفور باشند. با حقوق پایه ۲۲۰۰ دلاری (قیمت دلار استرالیا امروز ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان بود) خرید خودرو در استرالیا کار سختی نیست. در این گزارش به سراغ یکی از نمایشگاه‌های خودرو در استرالیا رفتیم و مدت زمان لازم برای خودرودار شدن با کف حقوق را سنجیده‌ایم.

*** جیپ کامپس مدل ۲۰۱۴ / (۱۵ هزار و ۹۹۰ دلار استرالیا؛ ۷ ماه)
کامپس برای سفرهای بلندمدت خودروی قابل اطمینانی است. در مدل ۲۰۱۴ این خودرو با شاسی‌بلند کوچک، زیبا و در عین حال کاربردی روبه‌رو هستیم که دردسرهای جعبه دنده CVT قبلی‌اش را ندارد و از جعبه دنده شش سرعته اتومات با عملکرد سریع و رضایت‌بخش بهره می‌برد. در تیپ لیمیتد این خودرو که نمونه‌‌ موجود در نمایشگاه از آن است، امکاناتی همچون کروز کنترل، ریل سقفی و کنترل آب و هوای اتوماتیک وجود دارد. پیشرانه دو لیتری کامپس قادر به تولید ۱۵۸ اسب بخار نیرو و ۱۹۱ نیوتن متر گشتاور است.

*** نیسان ناوارا مدل ۲۰۰۹ / (۱۹ هزار دلار استرالیا؛ ۹ ماه)
این پیکاپ خوشنام ژاپنی نسبت به سال تولید خود کارکرد پایینی داشته و در وضعیت فنی مناسبی به سر می‌برد. ناوارا به قدری پیکاپ موفقی بود که زمانی که مرسدس بنز به سراغ تولید پیکاپ کلاس X رفت، آن را ‌ روی پلتفرم ناوارا ساخت. پیشرانه ۲٫۳ لیتری دیزلی ناوارا با خروجی ۱۹۰ اسب بخار، اگر انتظار نسخه‌های ویژه دوج رم را از آن نداشته باشید، به خوبی برای‌تان کار می‌کند.

*** هیوندای النترا مدل ۲۰۱۲ / (۹هزار و ۸۰۰ دلار استرالیا؛۴ ماه)
اگر به دنبال خرید سدانی کم‌دردسر و کم‌خرج برای استفاده‌های روزمره در شهرهای بزرگی مثل سیدنی یا ملبورن هستید و در عین حال ریسک خرید آلمانی‌های قدیمی را بالا می‌دانید، می‌توانید به سراغ النترا بروید. این نسل از النترا در ایران هم خیلی محبوب شد و با طراحی زیبایش حالا حالاها خسته‌تان نخواهد کرد.

*** مزدا ۲ نئواسپرت مدل ۲۰۱۳ / (۱۲ هزار و ۹۵۰ دلار استرالیا؛ ۶ ماه)
برای جوانی که به تازگی رانندگی یاد گرفته یا دانشجوی خارجی‌‌ که پس‌انداز برایش در اولویت اول است، مزدا ۲ کم‌کارکرد انتخابی ایده‌آل به نظر می‌رسد. شاید موتور ۱٫۵ لیتری ۱۰۰ اسبی این هاچ‌بک ریزه‌میزه ژاپنی چندان توجه‌تان را جلب نکند اما هزینه‌های جانبی مزدا۲ در استرالیا بسیار پایین است و موقع فروش دوباره هم زیاد در بازار معطل نمی‌ماند.

*** جگوار XE P300 تیپ آر داینامیک بلک مدل ۲۰۲۱ (۷۹ هزار دلار استرالیا؛ ۳۶ ماه)
اما برای خرید یک خودروی جدید پریمیوم هم در استرالیا نیاز به مولتی میلیاردر بودن نیست. مثلاً تیپ فول مخصوص آخرین نسخه از سدان مغرور جگوار را که ‌‌کابینی پر از آپشن‌های روز دارد را می‌توانید به راحتی و از دم قسط ‌در سیدنی بخرید. مدل P300 قوی‌ترین نسخه XE است و ۳۰۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند.

کدخبر: ۳۸۶۰۵۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر