کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۶۱۲۳۵
تاریخ خبر:

با موبایل برای موبایل بازی بسازید

روزنامه هفت صبح، ‌امیر پایدار| حتما شما هم با دیدن بازی‌های متنوع تلفن همراه به این فکر افتاده‌اید که چگونه می‌توانید یک بازی جذاب را به سلیقه خود ایجاد کنید. یکی از راه‌هایی که می‌تواند در این مورد به شما کمک کند، یادگیری فرایند ساخت بازی موبایل است که به شکل حرفه‌ای دنبال شود و نیازهای اولیه خاص خود را به همراه دارد. در جریان این فرایند شما به یک موتور بازی‌سازی احتیاج داشتید که به کمک آن و در کامپیوتر بازی خود را بسازید.

این‌بار اما قصد داریم نکاتی را در خصوص ساخت بازی موبایل در تلفن همراه مرور کنیم و در پایان چند اپلیکیشن برای ساخت بازی به شما معرفی کنیم که به کمک آن‌ها قادر خواهید بود بازی‌های موبایلی کوچکی را در تلفن هوشمندتان خلق کنید! بازی‌هایی که می‌توانند با ایده‌های جذاب اما ساختاری ساده حتی به موفقیت‌های بزرگ نیز دسترسی پیدا کنند. همین موضوع یکی از بزرگ‌ترین مسائلی است که می‌تواند راه رسیدن به موفقیت در بازار بازی‌های موبایلی را ساده‌تر از توسعه آثار مخصوص به پلتفرم‌های دیگر کند. با این حال توجه داشته باشید که حتی حضور در این بازار پرمخاطب نیاز به آموزش‌هایی حتی اندک دارد و در ادامه می‌توانید شناختی اولیه نسبت به ‌آن‌ها پیدا کنید.

پیش از اینکه به سراغ آموزشی ساخت بازی در موبایل برویم، بد نیست چند نکته را در خصوص بازی‌سازی بدانیم؛ به یاد داشته باشید که بازی‌های معروف و پرطرفدار معمولا توسط یک تیم خلق می‌شوند، بنابراین اگر قصد تبدیل شدن به یک بازی‌ساز حرفه‌ای را دارید، بد نیست که به فکر ایجاد یک تیم بازی‌سازی نیز باشید. از سوی دیگر بهترین ابزار برای ساخت بازی و انیمیشن، استفاده از کامپیوتر است، اما اگر به هر دلیلی قصد دارید با تلفن همراه‌تان یک بازی درست کنید، نباید انتظار ساخت یک بازی حرفه‌ای و پیچیده را داشته باشید، برنامه‌های مختلفی برای این‌کار وجود دارد که به شما کمک می‌کند در گوشی خود کمی خلاقیت به خرج داده و بازی درست کنید،

برنامه‌هایی مثل Struckd یا Construct 3 که در ادامه بیشتر به معرفی آن‌ها می‌پردازیم. همواره سعی کنید از خلاقیت خود استفاده کرده و یک بازی متفاوت ایجاد کنید، کپی از سایر بازی‌های معروف، نمی‌تواند تضمین‌کننده موفقیت شما باشد، همچنین شما باید زبان انگلیسی خود را تقویت کنید تا بتوانید به منابع دست‌اول دسترسی داشته باشید، همچنین برای ساخت بازی‌های حرفه‌ای لازم است یک زبان برنامه‌نویسی را یاد گرفته تا بتوانید از آن برای ساخت بازی در موتورهای بازی‌سازی پیشرفته‌ای مثل یونیتی استفاده کنید، هرچند که در این آموزش بازی‌سازی بدون نیاز به‌کدنویسی و به کمک موبایل را یاد می‌گیریم.

شاید یکی از مراحل دشوار ساخت بازی، نیاز به آشنایی با زبان‌های برنامه‌نویسی باشد، هرچند که قبلا در مقاله‌ای ساخت بازی بدون نیاز به کدنویسی را آموزش داده‌ایم، اما اگر به هر دلیلی نمی‌خواهید برنامه‌نویسی کرده یا از کامپیوتر استفاده کنید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید، برنامه‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم به شما کمک می‌کنند تا بدون نیاز به دانش فنی خاصی در کوتاه‌ترین زمان ممکن بازی‌های مورد نظرتان را در موبایل ایجاد کنید!

Struckd
در این برنامه شما می‌توانید بدون هیچ دانش برنامه‌نویسی به ساخت بازی برای موبایل بپردازید، ساخت بازی‌های معمایی، سرعتی یا ماجراجویی بخشی از توانایی‌های Struckd است، به‌راحتی با کشیدن و رهاکردن عناصر (Drag & Drop) می‌توانید المان‌های مورد نظرتان را در بازی خود قرار دهید، این اپلیکیشن رایگان است و می‌توانید آن را از گوگل‌‌پلی دانلود کرده و خلاقیت خود را به رخ بکشید! در حال حاضر عناصری مثل ساختمان، حیوان، اتومبیل، وسایل نقلیه، جاده و… به صورت آماده در بازی قرار دارد و شما می‌توانید از آن‌ها برای ساخت گیم در محیط ۳بعدی استفاده کنید، Struckd همه آنچه که برای ساخت بازی در موبایل به آن احتیاج دارید را در اختیار شما قرار می‌دهد.

Draw Your Game
همه ما در کودکی دوست داشتیم رویاهای خود را به تصویر بکشیم، حال Draw Your Game این فرصت را برای ما فراهم کرده، شما به کمک این اپلیکیشن نه‌تنها می‌توانید رویاهایتان را به تصویر بکشید، بلکه خواهید توانست در آن بازی کنید! بله درست خواندید، اپلیکیشن Draw Your Game به شما اجازه می‌دهد دنیای خود را خیلی ساده به تصویر بکشید، تنها کافیست هرچیزی که در ذهن دارید را روی یک کاغذ رسم کرده و با تلفن خود از آن عکس بگیرید تا Draw Your Game آن را برای شما به یک بازی تبدیل کند.

Construct
موتور بازی‌سازی کانستراکت، یکی از محبوب‌ترین موتورهای بازی‌سازی (به خصوص برای افرادی که به برنامه‌نویسی علاقه ندارند) محسوب می‌شود، این شرکت در نسخه سوم خود امکان ساخت بازی در محیط مرورگر را در اختیار شما قرار می‌دهد، به این معنا که در هر پلتفرمی می‌توانید بازی‌های خود را به کمک آن طراحی کنید، البته این ابزار کاملا رایگان نیست ولی می‌توانید نسخه رایگان آن را از طریق وبسایت رسمی construct امتحان کنید!

همانطور که گفتیم نسخه ۳ این موتور بازی‌سازی، به صورت کامل در مرورگر اجرا می‌شود، یعنی می‌توانید به‌راحتی در کامپیوتر، تبلت و موبایل خود از آن استفاده کنید و حس خوب بازی‌سازی در موبایل را تجربه کنید، به لطف تحت وب بودن آن، احتیاجی به دانلود برنامه اضافی ندارید و همه‌چیز به صورت خودکار انجام می‌شود، حتی اضافه شدن قابلیت‌های جدید به موتور!

شرح عکس: بازی‌های موبایلی نیازی به گرافیک‌های آنچنانی برای موفقیت ندارند

کدخبر: ۴۶۱۲۳۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر