کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۲۷۹۵۸
تاریخ خبر:

بایک X۵۵ کراس‌اوور جدید چینی بازار | بررسی کاتالوگ خودرو + عکس

هفت صبح| بایک X55 یا بایک بیجینگ X55 از جمله محصولات جدید کمپانی چینی بایک است که به زودی توسط دیار خودرو وارد بازار ایران خواهد شد. بایک X55 دیار خودرو از جمله محصولاتی است که به تازگی کاتالوگ آن توسط دیار خودرو منتشر شده و در وهله اول به صورت یک محصول وارداتی قدم به بازار ایران خواهد گذاشت. گفتنی است گام بعدی در خصوص X55، مونتاژ آن در ایران است که احتمالا با نام تیگارد X55 به بازار عرضه می‌شود.

‌ معرفی برند بایک

گروه بایک یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های صنعتی خودرو در چین است که از سال ۱۹۵۸ کار خود را در این زمینه آغاز کرد. این کمپانی برندها و زیرمجموعه‌های بسیاری دارد و در تمام رده‌های خودرو فعالیت می‌کند. از جمله مهم‌ترین زیرمجموعه‌های بایک می‌توان به BAW و فوتون اشاره کرد. همچنین در سال‌های اخیر بایک توانسته است با تولید خودروهای برقی با برند Arcfox، سهمی از این رده هم داشته باشد. کمپانی بایک همکاری‌های مشترک مهمی با کمپانی‌های بنز و هیوندای در چین دارد و بخشی از تولیدات این دو نشان در چین با همکاری بایک ساخته می‌شوند.

‌ طراحی بایک ایکس55

در طراحی بدنه المان‌های بسیار مدرنی می‌بینیم و باید گفت در کنار چانگان یونی تی (در صورت وارد شدن این خودرو به کشور) این خودرو می‌تواند نوآورانه‌ترین طراحی را در میان چینی‌های بازار داشته باشد. در نمای جلو چراغ‌ها به صورت خطی طراحی شده‌اند و جلوپنجره در بین دو چراغ به صورت خطی طراحی شده است. در قسمت پایین، ورودی‌های هوای تلفیقی را می‌بینیم و قسمت زیرین سپر با رنگ مشکی طراحی شده است. دستگیره‌های در به صورت پنهان طراحی شده و شیب سقف باعث شده است استایلی شبیه کوپه را در این کراس‌اوور داشته باشیم. در نمای عقب بایک X55 چراغ‌های کشیده و تمام ال ای دی را داریم که در وسط با یک قطعه پلاستیکی مشکی رنگ به هم متصل می‌شوند. در بالا یک اسپویلر اسپرت را می‌بینیم و در قسمت پایین سپر به صورت دورنگ طراحی شده است و اسپویلری تیره رنگ در پایین آن دیده می‌شود. در مجموع، طراحی این کراس‌اوور بسیار نوآورانه و مدرن است و می توان گفت نسبت به دیگر چینی‌های بازار ایران در رده‌ای بالاتر قرار می‌گیرد. نکته‌ای که در خصوص نمای عقب این خودرو به چشم می‌آید، شباهت نسبی آن با محصولات پژو است.

‌مشخصات فنی بایک X55

این خودرو از یک موتور 5/1 لیتری توربوشارژر با ۱۸۵ اسب بخار قدرت و ۳۰۵ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. این موتور با یک گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک دوکلاچه جفت شده است.با این قدرت، X55 می‌تواند تنها در 8/7 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد و یکی از سریع‌ترین‌ها در سگمنت خود است. مصرف سوخت 18/7 لیتر در 100 کیلومتر اعلام شده است.

تصاویری از خودروی بایک X55 را اینجا ببینید.

گاراژ3

خودروی بایک X55 کراس‌اوور چینی محصول دیار خودرو

گاراژ2

کدخبر: ۵۲۷۹۵۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر