کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۸۱۰۵
تاریخ خبر:

بازار داغ خودروهای لوکس مدل‌۲۰۲۱ در خاورمیانه

روزنامه هفت صبح | در این گزارش با چند دستگاه از خودروهای خاصی روبه‌رو می‌شوید که در نمایشگاه‌های کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس قابل خریداری‌اند و به‌رغم قیمت بالایشان، فروش خوبی دارند!
*** مرسدس بنز S500
مرسدس کلاس S سبکی مخصوص در سدان‌های فول‌سایز لوکس است. این خودرو در نسل هفتم به هوشمندترین کلاس S تاریخ تبدیل شده و مرسدس انواعی از آپشن‌ها را برای راحتی سرنشینان در آن تعبیه کرده است. در کنسول بزرگ آن نمایشگری ۱۲٫۸ اینچی به همراه دستیار صوتی پیشرفته قرار دارد.

سرنشینان می‌توانند از صندلی‌های جادار S500 که مجهز به ۱۰ نوع ماساژور مختلف، سردکن و گرم‌کن و همچنین آپشن انرژی‌بخشی است، استفاده کنند. قیمت نسخه فول S500 در عربستان ۶۳۵ هزار ریال است که به پول ما می‌شود شش میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان. این در حالیست که S500 مدل ۲۰۱۴ در بازار خودروی ایران ۱۱ میلیارد تومان برچسب قیمت خورده است!

*** آستون مارتین DBS سوپرلگرا
این کوپه‌‌ اصیل انگلیسی به صدای گوش‌نواز اگزوزش شناخته می‌شود. آستون مارتین در DBS جدید از سیستم اگزوز جدید با چهار سراگزوز استفاده می‌کند که ۱۰ دسی‌بل صدای بیشتر تولید می‌کند. به غیر از آن، این خودرو با سواری راحت و قدرت بالایش شناخته می‌شود. ‌ زیر کاپوت آن یک موتور وی ۱۲ با قدرت ۷۱۵ اسب بخار قرار دارد که می‌تواند DBS سوپرلگرا را با حداکثر سرعت ۳۳۰ کیلومتر در ساعت پیش ببرد.

*** مک‌لارن سنا
شاید گمان کنید که چون مک‌لارن سنا مجوز تردد جاده‌ای دارد و جزو سری لیمیتد مک‌لارن است، خودرویی نه‌چندان قوی باشد‌ اما این سوپراسپرت کهکشانی که تنها ۵۰۰ دستگاه از آن ساخته شده، از پیشرانه‌‌ چهار لیتری توئین توربوی اصلاح‌شده‌‌ مدل ۷۲۰ اس استفاده می‌کند که حالا ۷۸۹ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. در مقایسه با پیشرانه‌‌ مدل ۷۲۰ اس، مک‌لارن سنا ۷۹ اسب بخار قدرت و ۳۰ نیوتن‌متر گشتاور بیشتر در اختیار راننده قرار می‌دهد. تمام صندلی‌های ۵۰۰ نسخه‌‌ در نظر گرفته ‌شده از مک‌لارن سنا، کاملا بر اساس سلیقه و سفارش مشتریان طراحی و دوخته خواهند شد که در نسخه حاضر به رنگ نارنجی-سفید است.

*** رولزرویس کالینان
کالینان نتیجه‌‌ جو شاسی‌بلندسازی بین خودروسازان لوکس بود. این مغرور اهل جزیره که در حال تصاحب جایگاه لکسوس LX500 در عمان و امارات است، بیش از ۳۲۰ هزار دلار قیمت دارد. نام این خودرو از نام بزرگ‌ترین الماس کشف شده جهان، الماس کالینان برگرفته شده ‌است. نسخه‌های تیونینگ ‌شده کالینان تا ۷۲۵ هزار دلار هم ارزش دارند.

*** برابوس G63
تیونر شهیر مرسدس را با موتورهای خفنش می‌شناسند‌ اما در پروژه G63 با خودروی به شدت آبی، از درون و بیرون مواجهیم. صندلی‌ها ترکیبی از آلکانترا، چرم و دوخت‌های آبی می‌باشد. همین داستان درباره داشبورد نیز صادق بوده و به نظر می‌رسد شاهد تریم آلکانترا و دوخت آبی هستیم. ستون‌ها، پوشش سقف، پانل در‌‌ها، صندلی‌های عقب، فرمان و پشت ‌سری‌ها نیز همین رنگ را به خود گرفته‌اند. G63 به صورت استاندارد به پیشرانه چهار لیتری تویین توربوی ۵۷۷ اسبی مجهز است‌ اما برابوس آن را با موتور ۶٫۳ توئین توربوی ۸۸۸ اسبی تعویض کرده که گشتاور ۱۵۰۰ نیوتن متری‌اش برابر با بوگاتی ویرون سوپراسپرت است.

کدخبر: ۳۷۸۱۰۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر