کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۷۹۹۷
تاریخ خبر:

ایمن‌ترین خودروی‌ چینی در‌ ‌راه ایران

روزنامه هفت صبح، سیدمحمدرضا دادگستر | از بعد از تجربه ممنوعیت واردات هوندا و محدود شدن مونتاژ هاوال که به دلیل مونتاژ (هوندا) و اعطای مجوز (هاوال) در آمریکا بود، معمولاً همیشه قبل از انتشار خبر واردات یا مونتاژ برندی در ایران اطلاعات آن را چک می‌کنیم که چنین موانعی سد راه ورود آنها نباشد. کوروس (Qoros) تا پیش از این یکی از این برندها بود.

این خودروساز چینی که از سال ۲۰۰۷ فعالیتش را در صنعت خودرو آغاز کرده تا سال ۲۰۱۷ در مشارکت با شرکت خوشه‌ای اسرائیل کورپوریشن قرار داشت و به همین دلیل ورودش به ایران منتفی بود‌ اما در آن سال ساختار سهامداران کوروس تغییر پیدا کرد و شرکت بائوننگ چین توانست صاحب ۵۱ و در ادامه ۶۳ درصد از سهام کوروس شود. سهامدار بعدی چری با ۲۵ درصد و در‌نهایت هلدینگ سنگاپوری کنون با ۱۲ درصد است.

طبق اطلاعاتی که پایگاه خبری اسب بخار منتشر کرده، یکی از خودروسازان بخش خصوصی قرارداد واسطه‌ای تولید و مونتاژ با کوروس منعقد کرده و قرار است در سال آینده خودروهایی در سگمنت‌های سدان و کراس‌اوور از کوروس به ایران بیایند‌ اما چه خودروهایی از این شرکت پتانسیل بیشتری برای ورود به بازار کشور برخوردارند و احتمال بیشتری دارد که برای مونتاژ انتخاب شوند؟

لازم به ذکر است که کوروس در بهترین سال فعالیتش که ۲۰۱۸ بود، با ۵۰۴ درصد رشد توانست فروش ۶۲ هزار و ۲۵۲ دستگاهی را به ثبت برساند‌ اما معمولاً فروش خودروهای این برند در سطح دیگر برندهای چینی نیست چون سطح قیمتی بالاتری دارند و برای بازارهای صادراتی اروپا تولید می‌شوند. از این رو انتظار ورود خودروهایی با قیمت‌های بالای یک میلیارد تومان را داشته باشید!

*** کوروس۳
زمانی که سدان-هاچ‌بک کوروس در سال ۲۰۱۳ معرفی شد، همه را با موفقیتش در تست‌های تصادف شوکه کرد. کوروس ۳ اولین خودروی چینی بود که در تست‌های تصادف یورو انکپ ۵ ستاره ایمنی را به صورت کامل دریافت کرد. طراحی کوروس ۳ شباهت بسیاری به خودروهای سئات دارد که البته تعجبی ندارد.

چون کوروس برای طراحی‌اش گرت هیلدبراند رئیس بخش طراحی فولکس‌واگن، سئات و مینی را به خدمت گرفت. کابین کوروس ۳ هم به شدت شبیه ‌ کابین فولکس‌واگن است و از فرم صفحه نمایشگر ۸ اینچی و خوشه‌سنج دیجیتالی آن لذت خواهید برد. زیر کابین این خودرو یا پیشرانه ۱٫۶ لیتری ۱۲۶ اسبی قرار دارد یا پیشرانه ۱٫۶ لیتری توربوی ۱۵۶ اسبی که می‌توان هر کدام را با گیربکس شش سرعته دستی یا شش سرعته دوکلاچه سفارش داد.

*** کوروس ۵
شاسی‌بلند کوروس ۵ را دو تیم به صورت همزمان در شانگهای و مونیخ طراحی کردند و ترکیبی از عناصر طراحی چینی و اروپایی را می‌توان در آن مشاهده کرد. نسبت به سبک طراحی کوروس ۳ شاهد نوآوری بیشتری هستیم اما کماکان همان فضای داخلی برای کوروس ۵ در نظر گرفته شد. پیشرانه آن نیز نسخه ۱٫۶ لیتری توربوی ۱۵۶ اسبی است.

*** کوروس ۷
جدیدترین خودروی کوروس که در سال ۲۰۲۰ معرفی شد، شایسته لقب هیوندای توسان چینی است چون در طراحی قصد داشته راه سنت‌شکنانه کره‌ای‌ها را دنبال کند. البته نمای جلوی خودرو چندان خوب از آب در نیامده و بعید است مورد پسند خریداران ایرانی قرار بگیرد. با این حال کابین این خودرو یکی از تکنولوژیک‌ترین کابین‌ها در بین خودروهای چینی است و به دستیار هوش مصنوعی هم مجهز شده! کوروس برای پرچمدار خود از پیشرانه ۱٫۸ لیتری توربو با ۲۳۱ اسب بخار نیرو و ۳۰۰ نیوتن‌متر گشتاور استفاده کرده است.

توضیحات

*

توضیحات

*

توضیحات

*

کدخبر: ۳۹۷۹۹۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر