کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۰۲۴۱
تاریخ خبر:

اولین خودروی برقی وارد سامانه فروش شد

اولین خودروی برقی وارد سامانه فروش شد

روزنامه هفت صبح| در نهایت شرکت کرمان‌ موتور که یک خودروساز بخش خصوصی است، توانست طلسم واردات خودروی کاملا برقی را به کشور بشکند و دیگر واردات خودروی برقی در حد وعده باقی نماند. حالا ماجرا به این شکل نیست که در حد نمایش دادن تعدادی خودرو در نمایشگاه‌های مختلف باقی مانده باشد که مردم بگویند اینها فقط برای نمایش و خبردرمانی است و خبری از واردات این خودروها نیست.

اما وعده این خودروساز خصوصی برای حفاظت از محیط زیست و هوای پاک عملی شد و اولین خودروی برقی وارداتی کشور از این شرکت به سامانه فروش خودروهای وارداتی رفت. حتما که بعد از واردات این خودرو باید منتظر مونتاژ و تولید داخل آن نیز باشیم. به هرحال شنیده‌ها حاکی از آن است وعده وزیر برای تخصیص ارز برای واردات خودروهای برقی عملی شده و تعداد قابل توجهی از این خودروها در راه ایران هستند و به‌زودی شاهد عرضه آنها خواهیم بود.

در حال حاضر تعداد هزار دستگاه از این خودرو در حال حمل به سوی ایران هستند و چهار هزار دستگاه نیز ثبت سفارش شده است. تخصیص ارز وعده داده شده برای خودروهای برقی درباره این خودرو نیز عملی شده است.در این گزارش مشخصات اولین خودروی برقی وارداتی که توسط کرمان موتور به سامانه فروش معرفی شده را بررسی می‌کنیم. ماشینی که پیش از آن در نمایشگاه روایت خدمت و تحول صنعت خودرو به نمایش درآمده بود. یعنی دیگر خبری از بنزین و اکتان نیست و به سراغ شارژ خودروی خود بروید که البته هنوز باید روی گسترش جایگاه‌های شارژ خودروی برقی در تمام کشور بیشتر کار شود.

مشخصات اولین خودروی برقی وارداتی
روز هشتم آذرماه، پس از به روزرسانی سایت سامانه فروش خودروهای وارداتی، مشخص شد که اولین خودروی تمام برقی که قرار است عرضه شود، جک J7 برقی یا E50A کرمان خودرو است. در سامانه فروش خودروهای وارداتی، می‌توانید عکس و کاتالوگ این خودرو را مشاهده کنید.

جک E50A به یک موتور الکتریکی مجهز است که توانایی تولید ۱۴۲ کیلووات معادل ۱۹۰ اسب بخار، قدرت و ۳۴۰ نیوتن متر گشتاور دارد. مجموعه باتری با ظرفیت 50/1 کیلووات ساعت مجهز شده که شعاع حرکتی برابر با ۴۰۲ کیلومتر برای این خودرو را فراهم می‌کند. شارژ کامل از طریق جریان عادی به 8/5 ساعت زمان نیاز دارد. زمان شارژ سریع (از ۳۰ به ۸۰ درصد) ۴۸ دقیقه اعلام شده است.شتاب صفر تا 100 این خودرو، 7/6 ثانیه و حداکثر سرعت آن ۱۴۲ کیلومتر بر ساعت است.

طراحی نمای بیرونی
E50A طراحی جوان‌پسندانه‌تری نسبت به خیلی از خودروهای الکتریکی دارد. چراغ‌های جلوی این سدان ‌‌دارای فرم درشت با ظاهر تهاجمی هستند و اثری از چراغ‌های باریک چندبخشی در ناحیه جلو نیست.

امکانات رفاهی و ایمنی
در زمینه امکانات رفاهی و ایمنی برای کی‌ام‌سی جی ۷ برقی می‌توان به مواردی نظیر ۴ یا ۶ عدد ایربگ (بسته به سطح آپشن‌های انتخابی)، کروز کنترل، دوربین عقب، سنسور پارک جلو و عقب، سقف پانوراما با قسمت بازشو، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم کنترل پایداری و کشش، سیستم پایش باد تایرها، سیستم تهویه اتومات یک منطقه‌ای، مانیتور، ترمز پارک برقی، اتوهلد و… اشاره کرد.

مهمترین امکانات رفاهی و ایمنی E50A

* جک برقی صندوق عقب به همراه سنسور پایی
* سقف پانورامیک
* سامانه کنترل پایداری (ESC)
* سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای

* ترمز پارک برقی و اتوهولد
* تریم چرمی صندلی‌ها همراه با گرمکن
* تنظیم دستی صندلی راننده و سرنشین جلو
* کلاستر (پشت آمپر) دیجیتالی

* چراغ‌های جلو دارای تکنولوژی PURE-LED
* 2 کیسه هوای ایمنی
* باز و بسته شدن آینه‌های جانبی به صورت برقی همراه با گرمکن و چراغ‌های راهنما
* سیستم کروز کنترل

* سنسورهای نور و باران
‌* مولتی‌مدیای لمسی
‌* سامانه کمکی شروع حرکت در سربالایی
* سنسورهای نمایش‌دهنده میزان فشار باد تایرها (TPMS)

کدخبر: ۵۵۰۲۴۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر