کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۶۷۸۵۳
تاریخ خبر:

اوروس،‌ پیروز نبرد بین چهار شاسی‌بلند گرانقیمت

روزنامه هفت صبح | ‌چهار اس‌یووی در چهار رنگ مختلف و تنها یک برنده. از بین شاسی‌بلندهای جگوار، پورشه، لامبورگینی و بنتلی، این اوروس است که به عنوان یاغی‌ترین عضو گروه موفق شده بهترین عملکرد ممکن را در این کلاس به ثبت رساند. مجله آمریکایی موتورترند در گزارشی با بررسی پیدا و پنهان این چهار خودرو، سعی کرده روایتی دقیق از سواری با این محصولات ارائه کند. در این رده‌بندی که اوروس با اختلاف بر رقبا پیروز شده، پورشه کاین توربو دوم، بنتلی بنتایگا سوم و جگوار اف-پیس SVR رتبه چهارم را کسب کرده است.

راز موفقیت لامبورگینی اوروس در این جدال اما صرفا طراحی خشن بدنه یا اتاق مهیج آن نیست. این خودرو ایتالیایی اگر اینجا پیروز شده، این موفقیت را مدیون استفاده از برخی قطعات بنتلی، موتور پورشه و شاسی و پلتفرم آئودی است. طبیعتا وقتی کیفیت و جزئی‌نگری خودرویی مثل بنتلی را کنار موتور برجسته پورشه و مهندسی یک سوپراسپورت ایتالیایی قرار دهیم، نتیجه کار به شاهکاری مثل اوروس ختم می‌شود.

اوروس که یک اس‌یووی پنج در کشیده با طول حدودا ۴٫۷۶ متر است، در مهم‌ترین قسمت این آزمایش یعنی توانایی رانندگی، کشش و هندلینگ و قدرت آفرود بهترین عملکرد را دارد. چرا؟ چون به موتوری مجهز است که با نصب دو توربوشارژر، حجم چهار هزار سی‌سی و یک بازمهندسی دقیق چیزی نزدیک به ۶۴۱ اسب بخار و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده خود قرار می‌دهد که بیشترین میزان ممکن در گروه است در حالی که کمترین وزن را هم دارد.

این خودرو آنقدر سریع است که حتی در مقایسه با جیپ چروکی ترک هاوک، تسلا مدل ایکس P90D لدی‌کراس و مرسدس بنز GLC63 ای‌ام‌جی کاملا برتری دارد. دلیل این موضوع هم زمان سه ثانیه‌ای مورد نیاز برای اوروس است که این محصول را به سریع‌ترین اس‌یووی جهان بدل می‌کند. این خودرو که قادر است در پیست ب.ام.و ام۵ و پورشه ۹۱۱ توربو یا نیسان GT-R را شکست دهد، در درگ‌های خود توانسته مسافت ۴۰۰ متر را ظرف تنها ۱۲٫۱ ثانیه با حداکثر سرعت ۱۹۳ کیلومتر در ساعت طی کند که شگفت‌انگیز است.

چیزی که موجب شده تا موتورترند لقب رامبو را برای این لامبورگینی قدبلند انتخاب کند و به ستایش عملکردش بپردازد. جانی لیبرمن مجری و نویسنده مشهور مجله درباره اوروس می‌گوید: این شاسی‌بلند در بالاترین سطوح رانندگی تعادلی همپای ابرخودروهای گرانقیمت‌ را از خود بروز می‌دهد. چیزی که دقیقا باعث تبدیل اوروس به یک پدیده مهیج شده است. این خودرو با اختلاف بهترین خودرو سال جهان در زمینه رانندگی است.

کدخبر: ۲۶۷۸۵۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر