کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۸۳۴۷
تاریخ خبر:

افشای اطلاعات ترسناک درباره آیفون‌۱۲ اپل

روزنامه هفت صبح | اپل قصد دارد پاییز امسال از چهار آیفون، دو ساعت و یک آیپد ایر رونمایی کند. در هر دوره‌ای غیر از کرونا حتما از این اخبار استقبال می‌شد اما این‌بار ممکن است وضع فرق کند و هیولای بزرگ دنیای تکنولوژی بیشتر از قبل مورد انتقاد مخالفان سرسخت و حتی طرفدارانش قرار بگیرد.
شایعه‌‌ها می‌گویند اپل قصد دارد پاییز امسال چهار آیفون جدید مجهز به فناوری ۵G شامل دو مدل ارزان‌تر با صفحه نمایش ۵٫۴ و ۶٫۱ اینچی و دو مدل گران‌تر با صفحه‌نمایش ۶٫۱ و ۶٫۷ اینچی عرضه کند.

شنیده‌ها حاکی از این هستند که طراحی گوشی‌های جدید مانند آیپد پرو به گونه‌ای است که دارای لبه مربعی باشند. مدل‌های آیفون پرو دارای لبه‌هایی از جنس فولاد ضدزنگ هستند و مدل‌های ارزان‌تر از کناره‌های آلومینیومی بهره می‌برند. به رنگ‌بندی مدل‌های گران احتمالا آبی تیره اضافه می‌شود که در واقع جایگزین سبز تیره در مدل آیفون ۱۱ پرو ۲۰۱۹ است.‌

قسمت خوب داستان که توسط بلومبرگ روایت شده همین‌جا به پایان می‌رسد و حالا باید سراغ فوربز برویم که می‌گوید اوضاع می‌تواند برای آیفون ۱۲ خوب پیش نرود. آنها در پیش‌بینی بدبینانه خود براساس تازه‌ترین اطلاعات درز کرده درباره تلفن‌های همراه جدید اپل ادعا می‌کنند آیفون‌۱۲ اگرچه به فناوری ۵G مجهز است.

اما اپل به‌خاطر کمبود زمان و محدودیت‌های دسترسی ناشی از کرونا مجبور شده سفارش ساخت سخت‌افزارهای لازم را به تولیدکنندگانی بدهد که پیش از این فقط موبایل‌های ارزانقیمت و میان‌رده طراحی می‌کردند.‌فوربز می‌گوید با توجه به اطلاعات درز کرده، آیفون ۱۲ می‌تواند یک فاجعه بزرگ برای اپل و خریدارانش باشد.

آنها گزارش‌های حاضر را «شوکه‌کننده» می‌دانند چون نشان می‌دهد آیفون ۱۲ پرو با قابلیت‌های ۵G ضعیف که معمولا در تلفن‌های هوشمند ۵G میان‌رده به‌کار گرفته می‌شد در بازار عرضه خواهد شد. تنها آیفون ۱۲ پرو مکس از این قاعده مستثنا است که اپل قصد دارد عرضه آن را تنها به چند کشور خاص یعنی کره جنوبی، ژاپن و ایالات متحده آمریکا محدود کند.

در سایر کشورها اپل قرار است آیفون ۱۲ با تکنولوژی ۵G ارزانقیمت زیر شش گیگاهرتزی به فروش برسد. آنها برای اینکه تفاوت کیفیت و کارکرد دو تکنولوژی حاضر را به‌شکل ساده مثال بزنند، نوشته‌اند اگر ۵G زیر شش گیگاهرتز یک تویوتا کمری باشد، تکنولوژی موج میلیمتری یک مرسدس بنز کلاسS است. دسته دیگری از کارشناسان می‌گویند تکنولوژی زیر شش گیگاهرتزی فقط ۵۰درصد سریعتر از اینترنت نسل چهارم خواهد بود.

بخش ناامیدکننده داستان اینجاست که محدودیت دسترسی به قطعات تنها علت تصمیم عجیب اپل نبوده است و آنها با علم بر این مسئله که خرید قطعات باکیفیت در شرایط فعلی برایشان گران تمام خواهد شد، دست به سفارش قطعات ارزانقیمت زده‌اند. چیزی که همیشه از سیاست‌های اپل کیلومترها فاصله داشته است.

کدخبر: ۳۴۸۳۴۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر