کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۹۵۹۱۶
تاریخ خبر:

مهمترین عددهای اقتصادی در لایحه بودجه ۹۹

لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ با منابع کلی ۱۹۸۸هزار میلیارد تومان صبح امروز توسط رییس‌جمهوری به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد اما طبق برنامه قرار است چهارم اسفند ماه در صحن علنی بررسی شود. فعلا اعداد و ارقامی از این بودجه ۹۹ به‌بیرون درز کرده که شاید برای شما هم اهمیت داشته باشد.

مهمترین خبر به افزایش عوارض خروج از کشور در سال آینده اختصاص دارد. منابع خبری گفته‌‌اند این عوارض در سال آینده ۲۶۴هزار تومان خواهد بود. در سال جاری عوارض خروج برای هر نفر ۲۲۰هزار تومان و عوارض خروج زائرین حج تمتع، عمره و عتبات عالیات برابر با ۱۱۰هزار تومان تعیین شده بود. عوارض خروج برای زائرین حج تمتع و عمره نیز برابر با ۱۳۲ هزار تومان تعیین شده است.

دولت همچنین حدود ۱۹۵ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی برای خود پیش‌بینی کرده است اما درآمدهای ناشی از فروش نفت و فرآورده‌های نفتی در سال آینده حدود ۴۸‌هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده که در مقایسه با رقم مصوب سال جاری ۱۰۵هزار میلیارد تومان کاهش دارد.

در لایحه پیشنهادی بودجه سال آینده وام ازدواج در مقایسه با امسال تغییری نکرده و همان ۳۰میلیون تومان اعلام شده است اما شرکت‌های آبفای شهری سراسر کشوربر اساس لایحه بودجه موظف شدند علاوه بر دریافت نرخ آب بهای شهری، به ازای هر متر مکعب فروش آب شرب، مبلغ ۲۰تومان از مشترکان آب دریافت و به خزانه داری کل کشور واریز کنند.

بررسی لایحه بودجه سال ۹۹ کل کشور همچنین نشان می‌دهد که دولت برای بخش درآمدهای حاصل از جرائم و خسارات شش هزار و ۹۲۱ میلیارد تومان، پیش‌بینی کرده است. درآمد حاصل از تخلفات صنفی، جرایم زیست محیطی ، فروش صیدآلات، چوب آلات ، ادوات و مواد بازداشتی ، تخلفات بهداشتی ،جرایم انصراف تحصیلی و … از دیگر مواردی است که در این بخش محاسبه شده است. جرایم رانندگی بالاترین میزان درامد در این بخش را ایجاد می‌کند.

کدخبر: ۲۹۵۹۱۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر