کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۴۹۲۷
تاریخ خبر:

افتخار آشنایی با نو رسیده‌ترین مهمانان گذر موقت!

روزنامه هفت صبح، سیدمحمدرضا دادگستر | بین ۳ تا ۶ ماه! این مدت زمانی است که به مالکان خودروهایی که از کشورهای دیگر برای تردد موقت به ایران وارد می‌شوند، داده می‌شود تا بتوانند از خودروی مدل بالا و خاص خود سواری بگیرند. اگرچه دوره طلایی و به‌یاد ماندنی این پلاک‌ها هم اواخر دهه ۸۰ شمسی بود که حتی رولزرویس و لامبورگینی هم وارد کشور شدند اما هنوز هم می‌توان تک و توک مدل‌های روز دنیا را دید که در خیابان‌های آرام نیاوران و زعفرانیه می‌خرامند. یاسین مشکوری اخیراً عکس تعدادی از این خودروها را در اینستاگرام منتشر کرده است.

*** آئودی S8
آئودی از نظر وفاداری به زبان طراحی سنتی خود مثل هموطنش پورشه می‌ماند. از این رو کمتر می‌توانید نشانه‌هایی از تغییرات بنیادین را در خودروهای آن ببینید. با این حال از آنجا که ما ایرانی‌ها تنها با مدل TT آئودی افتخار آشنایی داریم، دیدن هر مدلی از این برند برایمان تازگی دارد. S8 پدیده‌ای شبیه مرسدس کلاس S و آئودی سری ۷ است؛ سدانی فول‌سایز با کابینی رویایی. شتاب ۴٫۱ ثانیه‌ای S8 میخکوب‌تان خواهد کرد.

*** نیسان پاترول
چند وقت پیش گزارشی از تنها نیسان پاترول پلاک ملی منتشر کردیم که به رنگ سفید در یکی از نمایشگاه‌های شیراز به فروش گذاشته شده بود اما دیدن پاترول با این هیبت و رنگ مشکی مافیایی بدنه و چرخ‌ها لطف دیگری دارد. اگرچه طرفداران متعصب تویوتا لندکروزر به هیچ وجه حاضر به انتخاب پاترول و رها کردن تویوتا نیستند اما این واقعیت هم وجود دارد که نیسان برخلاف تویوتا که سال‌هاست تغییر چندانی در مدل لندکروزر نداده، در مدل ۲۰۲۱ پاترول غوغا کرده است.

*** جگوار اف-پِیس
از رقیب پورشه ماکان، ب.ام.و X3، مرسدس بنز GLC و آئودی Q5 قبلاً هم عکس‌هایی با پلاک گذرموقت منتشر شده بود که نشان می‌دهد جگوار در بردن دل ایرانی‌ها مثل هموطنش لندروور موفق بوده است. ظاهر اف-پِیس از طراحی تین‌‎ایجری و اسپرت ماکان سنگین‌تر است و نشان می‌دهد که سازنده ترجیح داده آن را مطابق سلیقه‌ مشتریان با سن و سال بالاتر طراحی کند. برای لوکس‌پسندان هم دیدن داشبورد چرم طبیعی اف-پِیس و جوی‌استیک تعویض دنده لذت‌بخش است. این خودرو در ضعیف‌ترین پیشرانه‌اش (موتور ۲ لیتری تویین توربو) قادر به تولید ۲۴۹ اسب بخار نیرو است.

*** نیسان Z370
این روزها Z370 آخرین روزهای تاج و تختش را می‌گذراند. این را از آخرین آمار فروش آن در آمریکا (تنها ۲۸ دستگاه!) می‌توان فهمید. به نظر می‌رسد که همگان منتظر ورود نیسان Z جدید هستند و دیگر کسی به این قهرمان پیشکسوت اهمیتی نمی‌دهد. Z370 با ۱۰ مدل در بازارهای جهانی عرضه می‌شود که در نسخه استاندارد قادر به تولید ۳۳۲ اسب بخار است. پیشرانه تنفس طبیعی Z370 یکی از کم‌دردسرترین‌ها در بین خودروهای اسپرت و باب میل کسانی است که چندان علاقه‌ای به توربوشارژر ندارند.

*** لکسوس LS
در حال حاضر سه لکسوس LS جدید در ایران تردد می‌کنند که دو دستگاه پلاک دیپلماتیک دارند و متعلق به سفارتخانه‌ها هستند و یکی هم به صورت گذرموقت پلاک شده که در مشهد تردد دارد. با وجود شایستگی‌ها و سواری کم‌نظیر این سدان فول‌سایز ژاپنی، فروش آن هیچگاه نتوانسته به میزان فروش کلاس S و سری ۷ برسد. این نسل از لکسوس LS که از سال ۲۰۱۸ معرفی شده به پیشرانه ۳٫۵ لیتری شش سیلندر با ۴۱۶ اسب بخار قدرت، ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور و ۴٫۶ ثانیه شتاب مجهز است؛ یک پک کامل برای هر کسی که به دنبال خودرویی باشخصیت می‌گردد!

توضیحات

لکسوس LS

توضیحات

نیسان Z370

توضیحات

آئودی S8

کدخبر: ۳۸۴۹۲۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر