کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۶۴۰۸۱
تاریخ خبر:

اسرار گنج دره جنی و اعتراف گیتی پاشایی

روزنامه هفت صبح، آرش خوشخو | یکشنبه چهارم تیرماه ۱۳۵۷٫ محمدرضا و فرحناز رفته‌اند از ماکت شهرک فرحناز که قرار است در لویزان احداث شود بازدید کرده‌اند. رئیس‌جمهور یمن هم ترور شده است. در پارک فرح که همان پارک لاله فعلی است آثار هنرمندان تجسمی به حراج گذاشته شده و خود فرح هم آمده و از آنها بازدید کرده است‌. فرح گفته که هنرمندان بهتر است فقط به جنبه‌های یاس‌آور و منفی زندگی نپردازند.

اجلاس روسای دانشگاه‌های جهان در تهران شروع به کار کرده است‌. با گیتی پاشایی مصاحبه‌ای انجام شده و گفته که از خواننده بودن خجالت می‌کشم و بدترین تجربه خود را دوبار اجرا در یک کاباره دانسته است. البته بار اول که در سال ۱۳۵۰ بوده یک ماه طول کشیده است و بار دوم هم در سال ۱۳۵۴٫ او می‌گوید در حال حاضر آن‌قدر برای خواننده‌های کاباره‌ای تبلیغ می‌شود که مردم فکر می‌کنند کسی که در کاباره نمی‌خواند خوانندگی را کنار گذاشته است‌.

شجریان هم اعلام کرده به خاطر اختلافاتش با تلویزیون امسال در جشن هنر شیراز نخواهد خواند. فهرست ترانه‌های پرفروش هم منتشر شده که ترانه‌های نیمه گمشده من‌،‌ یوسف گمگشته‌، اینو از تو یادگرفتم‌، ‌پیچک‌، بزن تار و بهار من گذشته شاید، در جای اول تا ششم هستند. اسم خواننده‌هایشان چی‌؟‌ دیگر تا همین جایش هم زیاده‌روی کردم‌! کلنل ساندرز مبدع مرغ کنتاکی‌ (کی‌اف‌سی‌) که در تهران به سر می‌برد گفته که چرا در ایران گروهی سودجو با شهرت مرغ کنتاکی بازی می‌کنند.

در ادامه اکران فیلم‌های متفاوت فیلم اسرار گنج دره جنی از ابراهیم گلستان و بازی پرویز صیاد به اکران رسیده است. گزارش‌،‌ سفرسنگ‌، ‌سوته دلان و دایره مینا مجموعه‌ای از فیلم‌های متفاوتی هستند که در این چند ماهه اکران شده‌اند. در دیدار رده‌بندی جام جهانی برزیل توانست ایتالیا را دو بر یک مغلوب کند تا با چهار پیروزی و سه تساوی و بدون شکست به مقام سوم جهان برسد.

دوشنبه پنجم تیرماه ۱۳۵۷٫ محمدرضا تازه به فکر دموکراسی افتاده و گفته که مجلس و حزب باید دموکراسی واقعی ایجاد کنند‌! در بالای صفحه هم تیتری هست به این مضمون:‌ حوادث قم و تبریز ناشی از خلأ سیاسی‌،‌ فشار تورم و نارضایتی‌ها بود. در صفحه ۵ نوشته شده که فروشندگان لندن و پاریس و فرانکفورت به خاطر کثرت مسافر ایرانی‌،‌ زبان فارسی را در حد رفع مشکلات خود یاد گرفته‌اند.

در صفحه ۱۱ یک نظر‌سنجی گسترده درباره فیلم گزارش کیارستمی انجام شده. داریوش مهرجویی درباره این فیلم گفته‌:‌ فیلم درجه یک نیست اما از راه این تجربه ناقص‌،‌ می‌شد چند لحظه ناب را تشخیص داد. با فیلمسازی طرفیم که خوب می‌بیند و خوب حس می‌کند…فیلمی است که زنده است و تپش دارد و گاه از فرط واقعگرایی به نرمی یک رویا و غنای یک شعر می‌شود.

مسعود کیمیایی هم گفته‌:‌ گزارش فیلم خوبی است که ماندنی نیست‌،‌ این کیارستمی است که ماندنی است،‌کیارستمی با ادامه خودش‌،‌گزارش را ماندنی می‌کند…آغداشلو و پرویز صیاد هم این فیلم را در جرگه بهترین فیلم‌های تاریخ سینمای ایران دانسته‌اند. فیلم اعتراف می‌کنم از هیچکاک امشب از تلویزیون پخش خواهد شد‌. آرژانتین با شکست دادن هلند قهرمان جهان شد و ناظران به شدت از داور ایتالیایی و کمک داور اروگوئه‌ای انتقاد کرده‌اند که در مقابل خشونت آرژانتینی‌ها بی‌تفاوت بودند و بارها بی‌دلیل حملات هلندی‌ها را آفساید تشخیص دادند.

نوجوان ۱۵ ساله‌ای به اسم محمود برای بازی به پارک ساعی رفته بود که توسط سه مرد ربوده می‌شود و به زیرزمینی در ضلع شمالی پارک برده می‌شود و مورد تجاوز قرار می‌گیرد. او صبح روز بعد می‌تواند از زیرزمین فرار کند. پلیس یک نفر از متجاوزین را دستگیر کرده و به دنبال دو نفر دیگر است‌.

کدخبر: ۴۶۴۰۸۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر