کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۷۰۸۰
تاریخ خبر:

آیا صفحه فیک اینستاگرام قابل رهگیری است؟

روزنامه هفت صبح، مصطفی آرانی | این هفته ‌ به چهار سوال مطرح شده توسط کاربران در فضای مجازی پاسخ خواهیم داد. می‌دانید که ‌هر هفته در روزهای دوشنبه‌‌ آخرین تحولات حقوقی که شهروندان به آن نیاز دارند را گزارش می‌کنیم و به پرسش‌های حقوقی آنها پاسخ می‌دهیم. بنابراین در صورتی که سوالی دارید، آن را به ایمیل pr@7sobh.com یا پیامک ۰۹۲۰۲۰۰۱۷۰۷ ارسال کنید.

* سوال: همسر یکی از دوستانم در حال خیانت به اوست و به من که متاهل هستم، پیشنهاد داده است. من می‌خواهم با یک صفحه فیک (جعلی)، به او اطلاع بدهم که او دارد خیانت می‌کند، چون نمی‌توانم این موضوع را مستقیم به او بگویم. آیا اگر این کار را بکنم قابل پیگرد است و مشخص می‌شود کار من بوده؟

* پاسخ: ممکن است همسر آن آقا، منکر این موضوع شود و به جرم افترا از صاحب آن صفحه شکایت کند اما از نظر فنی بعد از پاک شدن آن صفحه، امکانی برای پیگیری آن وجود ندارد. (دست‌کم در ایران که دولت رابطه‌ای نظام‌مند با اینستاگرام برای کسب اطلاعات در این موارد ندارد).

* سوال: آیا قاضی برای پرونده مزاحمت، دستور پرینت تماس بیمارستان را هم خواهد داد؟

* پاسخ: ضمن توصیه به شما دوست گرامی برای پرهیز از مزاحمت برای دیگران به خصوص با استفاده از تلفن بیمارستان باید عرض کنیم که بله؛ قاضی ممکن است برای کشف حقیقت دستور دهد که پرینت تماس بیمارستان نیز گرفته شود.

* سوال: چند وقت پیش حساب بانکی‌ام توسط پلیس فتا مسدود شده. هیچ اطلاعی هم به من ندادند. باید چه‌کار کنم؟

* پاسخ: برای آغاز پیگیری در این زمینه، به بانکی که در آن حساب دارید مراجعه کنید زیرا آنان رونوشت حکم قضایی برای مسدودسازی حساب بانکی شما را در اختیار دارند و از علت آن آگاه هستند.

* سوال: من مهریه خود را به اجرا گذاشتم و آن را طی اقساطی از همسرم می‌گیرم. آیا می‌توانم با بخشیدن مهریه و با توجه به زمان طولانی که از ایشان جدا زندگی می‌کنم، طلاق بگیرم؟

* پاسخ: طلاق شما با توافق ممکن است. به این معنا که با همسر خود توافق کنید که در ازای بخشیدن مابقی مهریه خود، او نیز به شما وکالت در طلاق (و وکالت برای اخذ وکیل در این زمینه که در اصطلاح حقوقی وکالت در توکیل نامیده می‌شود) را بدهد. بنابراین صرفا با یک توافق، امکان چنین مسئله‌ای وجود دارد چرا که علی‌الاصول، حق طلاق با مرد است.

کدخبر: ۳۶۷۰۸۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر