کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۱۱۷۰
تاریخ خبر:

آشنایی با مهمانان نوروزی صنعت خودرو!

روزنامه هفت صبح، سید محمدرضا دادگستر | تعطیلات عید نوروز ۱۴۰۰ تاثیر چندانی بر صنعت خودروی ایران نداشت. بعضی از گزینه‌های ورود به بازار در این روزها خیلی چراغ خاموش مشغول انجام تست‌های فنی بودند.

*** دایون V5 :‌ اولین خودرویی که در عید خبرساز شد، پیکاپ چینی دایون V5 بود. با این حال این خودرو چندان هم خودرویی جدید و ناشناخته نیست و در واقع همان فودای F22 است که شایعه مونتاژ آن در زامیاد خبر داغ اسفند ۹۹ بود‌ اما این پروژه لغو شد و در نهایت این ماموت خودرو، نماینده فولکس‌واگن در ایران‌ است که این خودرو را به بازار عرضه می‌کند. با توجه به تحویل کی‌ام‌سی T8 به خریداران توسط کرمان موتور، باید منتظر رقابتی داغ میان مثلث دایون V5، کی‌ام‌سی T8 و آمیکو آسنا در سال ۱۴۰۰ باشیم. رقابتی که حال و هوایی دیگر به بازار سوت و کور آفرودرها می‌دهد.

*** اسکیلاس T60 : نام عجیب این کراس‌اوور نیز نباید برق از سرتان بپراند چون این هم همان لودئو T60 است که خبر عرضه‌‌ آن از سوی شهرخودرو در زمستان سال گذشته منتشر شد. شهرخودرو هم مثل گروه بهمن تصمیم گرفته این شاسی‌بلند به نسبت جدید چینی که محصول ۲۰۱۹ است را با برند اختصاصی خود روانه‌‌ بازار کند. T60 از نظر طراحی به شاسی‌بلندهای آلمانی کشیده و خبری از زبان تند و تیز کره‌ای در آن نیست. اگر این مهمان تازه وارد با موتور ۱٫۵ لیتری تنفس طبیعی ۱۰۷ اسبی وارد بازار شود شکستش قطعی است؛ پس باید منتظر نمونه توربو با ۱۴۷ اسب بخار قدرت باشیم.

*** دانگ‌فنگ D53 (ژوآن) : وقتی عکس تبلیغات بیلبوردی بهمن موتور منتشر شد که در آن خودرویی در کلاس سدان، منتها زیر پوشش، به چشم می‌خورد گمانه‌زنی‌ها درباره محصول جدید بهمن منتشر شد. با توجه به تجربه موفق بسترن احتمال می‌رفت که این خودرو سدان لوکس بسترن B70 باشد‌ اما طبق اطلاعات به دست آمده این دانگ‌فنگ ژوآن است که شانش بیشتری دارد. ژوآن از نظر طراحی جزو زیباترین سدان‌های چینی خواهد بود که از نمای جلو شما را به یاد تویوتا کمری می‌اندازد. هرچند بعید نیست که با دیدن نمای عقبش آن را با تارای ایران‌خودرو اشتباه نگیرید. کابین اسپرت این سدان بزرگ و آپشن‌های متنوعش زنگ خطر را برای چری آریزو ۶ به صدا درمی‌آورد.

*** سوئیست DX3 : شرکت کارمانیا به خاطر تعهدات معوق BYD شرکتی بدنام بین خریداران است که اقدام اخیر آن در معرفی سدان برقی EK1 هم نتوانست این بدنامی را رفع کند. برای پاسخگویی به خریداران BYD که تاکید کرده‌اند خودرویی «بنزینی» می‌خواهند، کارمانیا در حال تست سوئیت DX3 است؛ کراس‌بکی که طراحی‌اش دستپخت ایتالیایی‌هاست و اگر با موتور توربو به ایران بیاید نان خیلی از برندها را آجر خواهد کرد؛ از چری و جک گرفته تا هایما و اس دبلیو ام.

*** مپو V2 :‌شگفتی‌ساز تعطیلات نوروز را باید پیکاپ برقی شرکت مپنا دانست که در ظاهر شباهت بسیاری به فورد سری اف دارد و هنوز نیامده کلی سر و صدا به پا کرده است! این خودرو از نظر آپشن و کابین حرف چندانی برای گفتن ندارد اما از موتور برقی بهره می‌برد که می‌تواند با هر بار شارژ ۳۱۲ کیلومتر را بپیماید. برای شارژ آن نیز اگر از شارژر مخصوص ۵۰ کیلوواتی استفاده شود تنها نیم ساعت زمان برای رسیدن به شارژ کامل نیاز است.

کدخبر: ۳۸۱۱۷۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر