کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۰۱۰۶
تاریخ خبر:

شکایت یک زن از دامادش؛ یکی منوچهر‌ را‌ کنترل‌ کند

روزنامه هفت صبح، آرش خوشخو | ‌۱۹ آذرماه ۱۳۵۶٫ مهم‌ترین تیتر صفحه اول تظاهرات ضد آمریکایی در تهران است. از قرار وقتی کشتی‌گیران خارجی شرکت کننده در جام آریامهر در غذاخوری مجتمع در حال صرف غذا بودند هفتاد دانشجوی تربیت بدنی وارد سالن می‌شوند و سر میز آمریکایی‌ها می‌روند و با فریاد آمریکایی بیرون و آمریکایی به خانه‌ات برگرد شعار دادند و پرچم آمریکا را از روی میز غذاخوری به زمین انداختند و آن طور که خبرنگار اطلاعات گزارش کرده موقع بیرون رفتن از سالن به سمت کشتی‌گیران روسی لبخند زده و علامت پیروزی نشان داده‌اند.

در صفحه ۳ آگهی خرید آپارتمان در کشور آندورا جالب توجه است. کشوری کوهستانی در مرز اسپانیا و فرانسه و از قرار طبق این آگهی از مالیات و عوارض و گمرک آزاد است‌. از همان موقع خرید خانه برای ایرانی‌ها وسوسه برانگیز بوده است‌. در صفحه ۵ گزارش شده که دیروز جمعه ۸ هزار نفر به پیست اسکی دیزین هجوم برده‌اند. دربی تهران با حضور ۵۰ هزار تماشاگر برگزار شده و پرسپولیس با دو گل از صفر ایرانپاک در همان نیمه اول تاج را شکست داده است.

تنها گل تاج را حسن روشن دقیقه ۸۴ به ثمر رسانده است. این آخرین دربی تهران در سال‌های پیش از انقلاب است. شکست پاس از ذوب آهن و پیروزی ملوان بر ماشین سازی موجب شد تا سه تیم ملوان و پرسپولیس و پاس با امتیازهای مشابه در صدر جدول قرار بگیرند و ذوب آهن و تاج در مکان‌های چهارم و پنجم بایستند. پروین، ‌الله‌وردی‌،‌ ذوالفقارنسب ،‌ وازگن صفریان و البته صفر ایرانپاک از ستاره‌های پرسپولیس دربازی دیروز بودند.

مسابقات کشتی هم تمام شد و روس‌ها ۵ طلا بردند اما در امتیاز تیمی ایران اول شد و منصور برزگر هم از مسابقات کشتی برای همیشه خداحافظی کرد. امشب قرار است فیلم دشمن مردم ساخته شده به سال ۱۹۳۲ از تلویزیون پخش بشود. به کارگردانی ویلیام ولمن. سریال طلاق به کارگردانی مسعود اسداللهی هم در نوبت پخش قرار گرفته که بیشتر به خاطر ترانه تیتراژش مشهور است. در صفحه ۲۷، ‌ضیاء‌الدین دری به عنوان خبرنگار اطلاعات مصاحبه‌ای با یک بازیگر تئاتر انگلیس انجام داده و برای روزنامه فرستاده است‌.

در بار قصر شیرین در خیابان پهلوی یک آتش سوزی رخ داده که از قرار به خاطر امتناع دو دختر پشت بار یعنی شهره و گلی برای همراهی با یک مشتری به اسم عباس قلی‌زاده بوده. عباس وقتی دعوتش برای گردش و خوشگذرانی پس از نیمه شب با مخالفت شهره و گلی روبه‌رو می‌شود مخفیانه بنزین می‌ریزد و بار را آتش می‌زند و روز بعدش از طریق مهدی صفری‌،‌ نامه ای را برای شهره می‌فرستد که درآن نوشته بود این انتقام عدم همراهی این دو نفر بوده است. با شکایت شهره و گلی، ‌عباس و مهدی توسط کلانتری یوسف آباد دستگیر شده‌اند.

۲۰ آذرماه ۱۳۵۶٫ خبر مهم صفحه اول تظاهرات دانشجویان ایرانی مقیم ایتالیا علیه حکومت پهلوی است که طبق نوشته این روزنامه مورد توجه حزب کمونیست ایتالیا هم قرار گرفته است. در صفحه ۴ نوشته شده تب خرید درخت کریسمس هم بالا گرفته و کاج‌های تهران در خطر قرار دارند.

صفحه ۵ گزارش آلودگی هوای تهران است و این که هرتهرانی یک و نیم گرم روزانه سم استنشاق می‌کند و این‌که هوای تهران ۵ برابر استاندارد شهرهای صنعتی آمریکا آلوده است و بنزین مهم‌ترین دشمن سلامتی مردم تهران است. (دیگر دستتان آمده است که برخی از مسائل و مشکلات هیچ وقت از بین نمی‌روند !) در صفحه سینما فیلم کلاسیک شکوه علفزار اکران شده است و فیلمی با نام غول‌های سه بعدی‌. و البته جدال در اوکی کورال. فیلم ایرانی امیرارسلان نامدار با شرکت فردین هم به اکران رسیده است.

این فیلم محصول ۱۳۴۵ است‌. تئاتر مرگ فروشنده قرار است از تلویزیون پخش شود که توسط ولی شیراندامی بازی شده است‌. فرانک دولتشاهی کارگردان این تئاتر تلویزیونی است. خبر دیگر این که کاباره بورسالینو در جاده قدیم شمیران نزدیک پل رومی درآتش سوخته است. این کاباره به اکبر گلپایگانی خواننده سنتی تعلق داشته است. گلپا به هنگام این حادثه در آبادان به سر می‌برده است‌.

پرونده مهم دیگر صفحه حوادث شکایت یک زن از داماد خودش است چرا که آقای داماد ۲۲ سال قبل خواستگار خود او بوده و حالا درآمریکا با دختر این زن ازدواج کرده و با هم به ایران آمده‌اند. از قرار وقتی زن ۱۶ ساله بوده، این آقا که اسمش منوچهر و ۱۷ ساله بوده به شدت خواستار ازدواج با این خانم بوده اما خانواده زن مخالفت می‌کنند.

یکی دو سال بعد زن با مرد دیگری ازدواج کرده و بلافاصله هم بچه‌دار می‌شود که همین دختر خانم هستند. دخترشان بعد از دبیرستان برای تحصیل عازم آمریکا می‌شود و همان جا با منوچهر که حالا مردی ۴۲ ساله است ازدواج می‌کند‌. و این باعث شکایت مادر دختر از دامادش و تقاضای طلاق شده است. عجب داستانی‌! خداحافظ‌!

کدخبر: ۴۳۰۱۰۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر