کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۱۳۸۹
تاریخ خبر:

ساینا اس؛ جراحی پلاستیک موفق ساینا

روزنامه هفت صبح | صنعت خودروی ایران چندان با وضعیت معمول دیگر بازارهای جهانی هماهنگ نیست و بعضاً مشاهده شده که فیس‌لیفت خودروهایی همچون پژو ۴۰۵ و پژو ۲۰۶ که به ترتیب پژو پارس و پژو ۲۰۷ آی هستند، سال‌ها بعد از حضور نسخه اصلی به بازار وارد شدند. سایپا اما ساینا اس را تنها پنج سال بعد از ورود ساینا EX به بازار فرستاد. این سدان جمع‌و‌جور شهری از اسفند ۹۹ به خیابان‌ها آمد و در حال حاضر قیمتش در مدل ۹۹، ۱۷۰ میلیون و در مدل ۱۴۰۰، ۱۷۹ میلیون است‌ اما چرا مشتریان زیادی به‌رغم اختلاف قیمت ۱۴ میلیونی ساینا اس با ساینا EX به سراغ اولی می‌روند؟

تغییرات ظاهری تیپ اس برای کسانی که نسخه اسپرت‌تری از ساینا ‌ می‌خواهند اما در عین حال دوست ندارند که خودرویشان را به دست تیونرهای غیررسمی بسپارند قابل قبول است. در ساینا اس ۹ تغییر مهم نسبت به ساینا EX را می‌بینیم: جلو پنجره کرومی جدید، سپر جلوی جدید، اضافه شدن چراغ روشنایی روز (دی‌لایت)، سپر عقب جدید، دیفیوزر جدید عقب، چراغ‌های عقب جدید (بارزترین تغییر ساینا اس نسبت به ساینا EX)، الگوی جدید در‌ صندوق عقب، فرمان دی‌کات و دسته دنده جدید.

در ساینا اس سطح آپشن‌ها نسبت به حد معمولی که در سدان‌های کلاس B شهری سراغ داریم، بالاتر است و مشتری حتی از خودروهای ارزان‌قیمت هم‌رده در بازارهایی مثل هند و برزیل که رقبای ساینا اس از برندهای سوزوکی و داچیا حضور دارند، آپشن بیشتری دریافت می‌کند. استاندارد محافظت از عابر پیاده، نشانگر تعویض دنده (GSI)، هشدار کمربند ایمنی راننده، صندلی‌های عقب با استاندارد ایزوفیکس و سامانه مدیریت و نظارت عملیاتی بر خودرو (BCM) از جمله استانداردهایی است که در ساینا S وجود دارد.

در کنار این ویژگی‌ها، ساینا اس به دو کیسه هوا، ترمز ABS و EBD ، ترمز کمکیBA، سنسور پارک عقب، شیشه‌های جلو و عقب برقی، آینه‌های جانبی برقی با گرمکن و سیستم تهویه نیمه‌اتوماتیک با نمایشگر دیجیتال نیز مجهز شده است. با این حال اگر خریدار ساینا اس آپشن‌های بیشتری خواست نیز امکان سفارش‌دادن آنها در نسخه کامل‌تر ساینا اس مهیاست: شیشه‌های عقب دودی، رینگ آلومینیومی، نمایشگر ۷ اینچی لمسی، بلوتوث، قابلیت نمایش صفحه تلفن همراه روی نمایشگر خودرو (Mirror Link)، سنسور نور (اتولایت)، سنسور فشار باد لاستیک TPMS، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، دوربین عقب، روکش صندلی چرم و…

پیشرانه کم‌استهلاک و اقتصادی ساینا اس نیز از جمله مزیت‌های این خودروی کامپکت شهری است. خودروهایی که با بودجه ۱۷۵ تا ۱۸۰ میلیون تومان در بازار قابل خریداری هستند، همچون پژو ۴۰۵ مدل ۹۶، سمند ساده مدل ۹۷ یا پژو پارس ساده مدل ۹۵، به کرات با مشکلاتی همچون سوختن واشر سرسیلندر مواجهند. پیشرانه ۱٫۵ لیتری ساینا اس که قادر به تولید ۸۷ اسب بخار نیرو و ۱۲۸ نیوتن‌متر است و استاندارد آلایندگی یورو ۵ را پاس کرده، جزو پیشرانه‌های خوشنامی است که از این دست مشکلات را ندارد و تنها هزینه‌های مصرفی عادی را به خریدار تحمیل می‌کند.

کدخبر: ۴۱۱۳۸۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر