کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۷۲۳۲
تاریخ خبر:

ماجرای شب تاریخی اراک

ماجرای شب تاریخی اراک

اشتباهات آماتوری آقای اوسمار و روحیه جنگنده اراکی‌ها زیباترین بازی یک دهه گذشته را رقم زد

هفت صبح| تماشاگرهای اراکی هرچند این بار دلخوری عدم همراهی خانم‌ها را با خود داشتند اما از دیدن هشت گل که بیشتر آنها سوپر گل هم بودند مشعوف شدند.

 

اورونوف ازبک یک گل انفرادی زیبا زد که آدم را یاد  گل مشهور رایان گیگز به آرسنال می‌انداخت و آل‌کثیر هم یک چیپ از 22 متری زد که احتمالا زیباترین گل عمر آل‌کثیر بود و حافظه ما را به سمت برگ کمپ و این طور بازیکن‌ها منحرف کرد.

 

آلومینیوم اما با تمام وجود بازی می‌کرد و در نهایت دقیقه 85 پاداش بازی شجاعانه خود را توسط لیموچی گرفت. لیموچی که مهم‌ترین پدیده لیگ امسال ایران است با یک شوت سرضرب زیبا از 18‌متری یکی از گل‌ها را پاسخ داد تا رفیعی دروازه‌بان جوان و مطمئن سرخ‌ها طعم گل خوردن را بچشد. چند دقیقه بعد شروین بزرگ در آخرین ثانیه‌های بازی یک گل درخشان دیگر هم زد و باز هم رفیعی از جایش نتوانست تکان بخورد تا بازی دو بر دو بشود.

 

بازی رفت وقت اضافه آن هم در حالیکه اوسمار که به وضوح آلومینیوم را دستکم گرفته بود و از شکست در لیگ در اولین قدم مربیگری‌اش درس نگرفته بود، همه ستاره‌های خود را به خیال پیروزی در وقت قانونی بیرون کشیده بود. ترابی، سروش، ‌عبدالکریم حسن، اورونوف و خدابنده‌لو! و به جای آنها وحید امیری، ‌فرشاد فرجی،‌ علی نعمتی، ‌میلاد سورگی و سینا اسدبیگی آمده بودند!

 

با چنین ترکیبی می‌شد حدس زد که آلومینیوم در وقت‌های اضافه دست بالا را داشته باشد اما از اشتباهات اوسمار گفتیم از امتیازاتش هم بگوییم که با همین ترکیب نصفه و نیمه، ‌وقت‌های اضافی را تهاجمی شروع کرد  و در همان اول وقت اضافه سینا اسدبیگی یک شوت حیرت‌انگیز از 25 متری زد تا پرسپولیس دوباره جلو بیافتد و تعداد سوپر گل‌ها به عدد پنج افزایش پیدا کند. در حالیکه رفیعی دروازه‌بان جوان پرسپولیس سه واکنش نجاتبخش و درجه یک در مقابل مهاجمان حریص آلومینیوم داشت این آل‌کثیر بود که با یک فرار و یک ضربه هوشمندانه از پشت هجده قدم چهارمین گل سرخ‌ها و دومین گل خودش را به ثمر رساند. اما در میان حیرت و در حالیکه فرجی و نعمتی و گولسیانی و کنعانی زادگان همزمان در زمین بودند ،‌آلومینیوم بافشار بی نهایت روی دروازه پرسپولیس مدام موقعیت ایجاد کرد و توانست در انتهای بازی دوباره کامبک بزند و با زدن دو گل دیگر، ‌بازی را مساوی کند تا به ضربات پنالتی  برویم. پرسپولیسی که چندتا از بهترین پنالتی‌زن‌های خود را قبل از دقیقه نود بیرون کشیده بود !در پنالتی ‌ها اسماعیلی فر و وحید امیری گل نکردند تا مجتبی حسینی ،‌برای  بار دوم اوسمار را دست خالی راهی تهران کند.

 

طرف دیگر،‌ فوتسال ایران در بانکوک

فوتسال ایران ازبکستان در  جام ملت های آسیا - بانکوک

اما در بانکوک بازی فوتسال ایران و ازبکستان به یک درام نفسگیر بدل شد که خوشبختانه پایان خوشی داشت. بازیکنان ایران یک‌خرده روحیات شمسایی را هم با خود دارند. یعنی یک غرور و بی‌تابی  که از روی نیمکت به آنها تزریق می‌شود. به هرحال نیمه اول را دو بر یک  باختیم و نیمه دوم سه بر دو جلو افتادیم و در حالیکه می‌توانستیم گل‌های بیشتری بزنیم اسیر شدیم و بازی مساوی شد.

 

آن هم در حالیکه  نتیجه مساوی سه بر سه مقابل ازبک‌ها مدیون دوتا گل به خودی بازیکنان حریف بود  و البته دروازه‌بان شگفت‌انگیزشان که همه توپ‌ها را گرفت. در نهایت وقت قانونی تمام شد و دوتا وقت اضافی 5 دقیقه‌ای هم با تمام تب و تاب و هیجانش تمام شد و بازی به پنالتی کشیده شد. 5 تا پنالتی اول هم هردو چهارتا را به ثمر رسانده بودند و بالاخره در تک پنالتی‌ها از سد حریف گذشتیم و رفتیم فینال تا با میزبان  یعنی تایلند بازی کنیم که خودش هم با پنالتی از سد تاجیک‌های سمج و فداکار عبور کرده بود.

 

کدخبر: ۵۵۷۲۳۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر