کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۶۹۳۷
تاریخ خبر:

زدبازی در تهران چه می‌کند؟

زدبازی در تهران چه می‌کند؟

نگاهی به بیزینس‌ اعضای گروهِ «زدبازی» در پایتخت و چند حاشیه دیگر

هفت صبح| به تازگی علیرضا جزایری (جی‌جی)، خواننده و آهنگساز گروه زدبازی، رستورانی را در تهران راه‌اندازی کرده و ویدئوهای سرو برگرهایش هم در فضای مجازی به طور قابل توجهی وایرال شده‌اند. به همین مناسبت وبسایت روزیاتو گزارشی از فعالیت‌های اقتصادی دیگر اعضای زدبازی منتشر کرده. پیش از این نیز سهراب مصطفوی (ام جی) در حوالی زعفرانیه کافه خود را رو به راه کرده بود و سامان رضاپور (ویلسون) نیز به تبلیغ برند پوشاک خود می‌پرداخت.

 

 

اعضای گروه

 

باید گفت که اعضای اصلی این گروه مهراد هیدن، سیجل، جی جی، ام جی، سامان ویلسون و نسیم بودند که ابتدا فقط مهراد هیدن و سامان ویلسون و ام جی این گروه را تشکیل داده بودند که بعدها جی جی و نسیم و سیجل هم به این گروه پیوستند و فعالیت‌هایی با یکدیگر داشتند. یکی از دلایل شهرت این گروه سرشناس فعالیت‌هایی بود که به صورت گروهی و یکپارچه انجام می‌‌دادند و اکثر موزیک‌ها را با یکدیگر می‌خواندند و اولین آلبومی که تمام این افراد در آن حضور دارند آلبوم «زاخارنامه» است.

 

 

علیرضا جی جی

 

جی جی یکی از اعضای گروه زدبازی به حساب می‌آید و نام اصلی او علیرضا جزایری است. او علاوه بر خوانندگی به کار آهنگسازی نیز می‌پردازد. آهنگ‌های نکنی باور، چرا بدی و خودش می‌دونه خوبه از آلبوم زاخارنامه را علیرضا جی جی آهنگسازی کرده و علاقه بسیاری به این کار دارد.

 

نسیم

 

او یکی از چهره‌‌های سرشناس در بین زنان ایرانی به حساب می‌آید و می‌توان گفت که یکی از دخترانی است که قبل از او کسی به فعالیت خوانندگی در ایران در زمینه رپ و هیپ‌هاپ نپرداخته است. نسیم ازدواج کرده و  از این گروه جدا شده و در حال حاضر فعالیت زیادی در عرصه موزیک ندارد و در خارج از ایران زندگی می‌کند.

 

 

سیجل

 

سیجل یکی از خوانندگان ثابت این گروه به حساب می‌آید که پایه ثابت تمام موزیک‌هاست. سیجل در حال حاضر در ایران زندگی نمی‌کند و نام اصلی او سیاوش جلالی‌ست. یکی از دلایل این که خوانندگان و رپرها اسم مستعار برای خودشان انتخاب می‌کنند این است که بیشتر شناخته شوند و با این عنوان به شهرت برسند و سیجل نیز به همین خاطر این لقب را برای خودش برگزیده است.

 

 

مهراد هیدن

 

یکی از با استعدادترین افراد گروه زدبازی، مهراد هیدن است زیرا علاقه بسیاری به آهنگسازی و نواختن سازهای مختلف دارد. هرگز نباید از یاد برد که تسلط کامل او بر نواختن بسیاری از سازها نظیر پیانو و گیتار باعث موفقیت وی در عرصه موزیک و آهنگسازی شده. مهراد مستوفی‌راد یکی از بهترین افراد این گروه به حساب می‌آید که شهرت بسیاری برای خودش کسب کرده است.

 

 

سامان ویلسون

 

یکی از جنجالی‌ترین اعضای این گروه سامان ویلسون است و چند سالی بود که از موزیک دوری کرده و به خوانندگی نمی‌پرداخت اما بعد از  وارد شدن مجدد به عرصه موزیک دوباره به زدبازی ملحق شد که باعث فروپاشی این گروه شد. نام اصلی این فرد سامان رضاپور می‌باشد.

 

 

سهراب ام جی

 

سهراب ام جی یکی از افراد این گروه به حساب می‌آید که نوعی اعتدال را در این گروه به وجود می‌آورد و به دلیل پختگی چهره‌اش بسیار مورد توجه قرار گرفته است. همانطور که پیش‌تر هم گفتیم زمانی که این گروه به دو دسته تقسیم شد سهراب یکی از افرادی بود که با هر دو انشعاب زدبازی همکاری کرد و نام اصلی او سهراب مصطفوی می‌باشد.

 

حواشی گروه

 

باید گفت یکی از پرحاشیه‌ترین گروه‌های رپ فارسی این گروه به حساب می‌آید زیرا به دلیل مضامین شعری که در موزیک‌هایشان شنیده می‌شود، مشخص است که به خوش‌گذرانی و لذت بردن از زندگی توجه زیادی دارند و یکی از دلایل ساختن حواشی فراوان برای این گروه این است که معضل خاصی ندارند. بسیاری از افراد، این گروه را حتی خواننده هم به حساب نمی‌آورند و حتی بسیار مورد نقد رپرهای دیگر قرار گرفته‌اند.

 

کدخبر: ۵۵۶۹۳۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر